Merkbaar minder vermogen..

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

Merkbaar minder vermogen..

19 jul 2006, 18:36

Hebben jullie er ook last van? van de hitte.. temperatuurmeter stond op 38,5graden :shock: en toen volgas iemand inhalen, maarre.. dat was niet zoals dat normaal gaat. Het lijkt wel 20PK minder :? oke de airco stond ook vol aan en het dak was lekker dicht (alvast wennen voor de GP :wink: ) Dit was best een groot verschil, hij pakt ook minder lekker op..
volgens mij heeft de mini last van een zonnesteek :mrgreen:
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

19 jul 2006, 18:41

yup, merk het ook, zonder airco aan is ie wat trager dan normaal. Het geluid klinkt ook rauwer met airco aan vind ik. Merkte wel na het volgooien van de tank dat ie weer wat alerter reageerde.

Oom agent trouwens ook; zegt ie vanochtend tegen mij; je auto rijdt als een kart maar als je wil gaan karten moet je hier naar Delft gaan. Opmerking kreeg ik gratis bij een bon van 130 euro. Ik kreeg spontaan last van zonnesteek.
Laatst gewijzigd door FunkyRAT op 19 jul 2006, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

19 jul 2006, 18:42

Vandaag even naar Duitsland gereden. Ging idd minder snel als normaal. Haalde de 200km/h (op de teller) na lang intrappen van het gas.

Olie temp was wel erg hoog 110-120 dragen :shock:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 jul 2006, 18:44

Ik heb er met mijn watergekoelde intercooler en oliekoeler geen last van :mrgreen: :mrgreen:
Dat ding blijft trekken. Olietempertatuur lager dan 100 graden bij 150/160 km/h
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 jul 2006, 18:48

Dit zijn inderdaad de dagen voor een watergekoelde intercooler.. :?
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

19 jul 2006, 18:49

Nou, mooi dat jullie het ook ervaren, ik dacht dat ik weer langs de dealer moest!
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

19 jul 2006, 19:23

Mijn MINI heeft heel erg veel last van de hitte, is niet meer vooruit te branden.

Zeker met airco aan verliest hij gevoelsmatig gewoon 40pk tov het motorvermogen zonder airco bij koud weer.

Ik vind de auto zowieso klote zijn met airco aan valt me heel erg tegen van mini.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 jul 2006, 19:28

k33z schreef:Ik vind de auto zowieso klote zijn met airco aan valt me heel erg tegen van mini.
Hans heeft zijn Cabrio te koop met MTH spruitstuk, airco uit en kapje open :)
Of inruilen voor de 240 pk Cupra. Dat vind ik nou weer een lelijke bak ondanks zijn vermogen,
kijk eens naar die neus met zijn grote overhang.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 jul 2006, 19:36

@Hans, dat dak kan straks niet meer open man, geniet ervan nu het nog kan.

Okeeeeej met bepaalde tempraturen is het een beetje overdreven warm en niet lekker in een cabrio, maar toch...
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

19 jul 2006, 19:48

Ik wilde het net vragen!

Tis net alsof ik twee mensen achterin heb ineens...

Niet vooruit te branden :(

Oh en antraciet leer is helemaal niet zo prettig als je auto een dag in de felle :zon heeft gestaan *ouwch* :shock:
Laatst gewijzigd door Nexus op 19 jul 2006, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

19 jul 2006, 19:52

Jep, ik merkte het ook al! Bij een One blijft er dus weinig powerrrr over! :P Ik reed net met een bijna lege tank en toen had ie juist veel meer vermogen leek het dan ná het tanken! En owja, de tankpistool leek wel uit de auto te schieten toen ik het knopje indrukte! Stond veel druk op, of er wilde veel gas uit mijn autotank?!
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

19 jul 2006, 22:20

Vindt het wel mee vallen hoor, bij 30 graden buiten en airco aan loopt hij toch nog 235 kmh. En het inhalen anders dan bij lagere themperaturen is natuurlijk ook onzin. Die andere auto's leveren dan toch ook minder vermogen! :p :mrgreen:
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

19 jul 2006, 22:26

Ik zat serieus te kijken of de handrem aanliep ofzo... tot ik me bedacht dat het mogelijk de hitte zou kunnen zijn. Is echt voelbaar hoor :)

Mogelijk dat zo'n pipercross het alleen erger maakt, nog meer warme lucht aanzuigen.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

19 jul 2006, 22:41

@Werner, turbo en compressormotoren hebben hier natuurlijk VEEL meer last van als atmosferische motoren.

@Berthil, Die nieuwe cupra vind ik wel een mooi ding. Edwin heeft nu een 'gewone' Leon TFSI met 280pk en bilstein onderstel. Ik moet zeggen dat de mini meer beleving biedt, maar die auto hou je dus niet bij met een mini. Zowel op het rechte stuk als in de bocht is hij superieur, maar zonder rijbeleving.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

20 jul 2006, 01:40

Ik heb ook erg veel last met minder pk's door het warme weer. En wanneer de airco aan gaat is het nog erger. Maargoed zwetend in een Sje zitten is ook niks. Snak nu alweer naar de tijd dat het rond de 10 a 15 graden is .... 8) Of misschien wordt tunen wel een optie :D

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”