
PW MINI Cooper wordt DS MINI Cooper S en nu weer MINI...
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Prachtige waardes. Dit is toch een r56s? Echt, heel mooi. Zal heerlijk rijden! Superbak.
Maar mag ik toch een kanttekening (of beter, een opmerking) plaatsen? Typisch turbo opbouw i.t.t. compressor. De dikke koppels komen heel vroeg in maar lopen na 4000 tpm behoorlijk terug. Dat is lekker schakellui rijden in lage toeren, maar echt racy is dat niet. Bij de getunede r53s jes zag je - to be honest - een vlakker koppelverloop met vaak een koppel en vermogenspiek bij (pakweg) 6000 tpm. Misschien geen dik 300 Nm (bleef ergens steken bij 270/280) maar wel daar net onder en - belangrijk- dat koppel wordt vast gehouden in nagenoeg het hele toerengebied.

Maar mag ik toch een kanttekening (of beter, een opmerking) plaatsen? Typisch turbo opbouw i.t.t. compressor. De dikke koppels komen heel vroeg in maar lopen na 4000 tpm behoorlijk terug. Dat is lekker schakellui rijden in lage toeren, maar echt racy is dat niet. Bij de getunede r53s jes zag je - to be honest - een vlakker koppelverloop met vaak een koppel en vermogenspiek bij (pakweg) 6000 tpm. Misschien geen dik 300 Nm (bleef ergens steken bij 270/280) maar wel daar net onder en - belangrijk- dat koppel wordt vast gehouden in nagenoeg het hele toerengebied.
Veel rijplezier!
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht

Voorlopig hou ik het hierbij. Wordt anders erg €€€ voor een paar PK's meersmartie schreef:Zeker niets mis mee en heel dik maar jou kennende ga je binnenkort alsnog voor de 240+ nadat het allemaal valide en waar blijkt

Helemaal gelijk. Het voordeel van de turbo is gelijk ook het nadeel. Je kan niet echt meer in de hoge toeren rijden, maar dat vind ik niet zo ergFerdinand schreef:Prachtige waardes. Dit is toch een r56s? Echt, heel mooi. Zal heerlijk rijden! Superbak.![]()
Maar mag ik toch een kanttekening (of beter, een opmerking) plaatsen? Typisch turbo opbouw i.t.t. compressor. De dikke koppels komen heel vroeg in maar lopen na 4000 tpm behoorlijk terug. Dat is lekker schakellui rijden in lage toeren, maar echt racy is dat niet. Bij de getunede r53s jes zag je - to be honest - een vlakker koppelverloop met vaak een koppel en vermogenspiek bij (pakweg) 6000 tpm. Misschien geen dik 300 Nm (bleef ergens steken bij 270/280) maar wel daar net onder en - belangrijk- dat koppel wordt vast gehouden in nagenoeg het hele toerengebied.

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- tirex
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Poederlee
Bericht
Volgens mij geeft de Alta de het meeste vermogen Maaij..
ben ook benieuwt..
Hans schreef:Super Maaij! Zo R56 is echt stukken makkelijk te tunen dan een R53 alleen wil je verder dan moet er een andere turbo op, deze is te klein.
Maarre.. heb jij nu een volledige uitlaatlijn van Alta? Even kijken hoe anders jouw set up is van Tirex..
Volgens mij geeft de Alta de het meeste vermogen Maaij..
ben ook benieuwt..

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
Die jongens moeten dringend met een uitlaatje komen voor de Clubtirex schreef:Hans schreef:Super Maaij! Zo R56 is echt stukken makkelijk te tunen dan een R53 alleen wil je verder dan moet er een andere turbo op, deze is te klein.
Maarre.. heb jij nu een volledige uitlaatlijn van Alta? Even kijken hoe anders jouw set up is van Tirex..
Volgens mij geeft de Alta de het meeste vermogen Maaij..
ben ook benieuwt..

- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Bericht
Hey Maaij...
Zijn wel mooie waardes die zijn rechtgezet...
Toch weer 13pk en 26Nm extra tgo zaterdag!
Ik weet natuurlijk niet wat er 'normaal' in die 'stage' zou moeten gehaald worden...
(ook op de vernieuwde site van Beek kan ik het niet zien want alles is verdwenen...
)
Alleen spijtig dat dan eigenlijk de 'JCW' 192pk kit nog maar weinig invloed heeft natuurlijk... Hij zal dezelfde waardes halen op een normale 175pk MINI denk ik, niet? (op een paar pk's na voor luchtfilter/uitlaat)
Toch mooi cijfer die 222pk
Zijn wel mooie waardes die zijn rechtgezet...
Toch weer 13pk en 26Nm extra tgo zaterdag!

Ik weet natuurlijk niet wat er 'normaal' in die 'stage' zou moeten gehaald worden...
(ook op de vernieuwde site van Beek kan ik het niet zien want alles is verdwenen...

Alleen spijtig dat dan eigenlijk de 'JCW' 192pk kit nog maar weinig invloed heeft natuurlijk... Hij zal dezelfde waardes halen op een normale 175pk MINI denk ik, niet? (op een paar pk's na voor luchtfilter/uitlaat)
Toch mooi cijfer die 222pk

BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht


Een Stage 1 JCW kit presteert tussen de 190-207 PK bij Beek op de bank.
Mijn complete uitlaatlijn van ALTA ligt nu onder de MINI van Tirex. Ik vond het geluid te luid, maar de vermogenswinst was wel duidelijk te voelenHans schreef:Maarre.. heb jij nu een volledige uitlaatlijn van Alta? Even kijken hoe anders jouw set up is van Tirex..

Een 3" uitlaat geeft toch veel winst bij een getuned turbo motor.tirex schreef: Volgens mij geeft de Alta de het meeste vermogen Maaij..
ben ook benieuwt..
Ik ben tevreden. Idd veel winst vergeleken met afgelopen zaterdagGregBem schreef:Hey Maaij...
Zijn wel mooie waardes die zijn rechtgezet...
Toch weer 13pk en 26Nm extra tgo zaterdag!
Alleen spijtig dat dan eigenlijk de 'JCW' 192pk kit nog maar weinig invloed heeft natuurlijk... Hij zal dezelfde waardes halen op een normale 175pk MINI denk ik, niet? (op een paar pk's na voor luchtfilter/uitlaat)
Toch mooi cijfer die 222pk

Een Stage 1 JCW kit presteert tussen de 190-207 PK bij Beek op de bank.
Idd zijn de waarden precies goed voor mij. Niet te extreem en dus "veiliger:" voor de motorFred schreef:Mooie waardes, net goed. Niet teveel en zeeeeeker niet te weinig. Ik vind het trouwens net leuk om niet telkens te moeten terugschakelen om ergens te geraken maar gewoon in iedere versnelling lekker veel koppel. En om nu te zeggen dat je hem niet in toeren kan jagen ...

Laatst gewijzigd door Maaij op 05 dec 2008, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Onze sponsors