PW MINI Cooper wordt DS MINI Cooper S en nu weer MINI...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 dec 2008, 21:45

Zeker niets mis mee en heel dik maar jou kennende ga je binnenkort alsnog voor de 240+ nadat het allemaal valide en waar blijkt :wink:
Regards
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2008, 22:05

Dat zijn gelukkig weer mooie waardes :D !!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

04 dec 2008, 22:05

Prachtige waardes. Dit is toch een r56s? Echt, heel mooi. Zal heerlijk rijden! Superbak. :D

Maar mag ik toch een kanttekening (of beter, een opmerking) plaatsen? Typisch turbo opbouw i.t.t. compressor. De dikke koppels komen heel vroeg in maar lopen na 4000 tpm behoorlijk terug. Dat is lekker schakellui rijden in lage toeren, maar echt racy is dat niet. Bij de getunede r53s jes zag je - to be honest - een vlakker koppelverloop met vaak een koppel en vermogenspiek bij (pakweg) 6000 tpm. Misschien geen dik 300 Nm (bleef ergens steken bij 270/280) maar wel daar net onder en - belangrijk- dat koppel wordt vast gehouden in nagenoeg het hele toerengebied.
Veel rijplezier!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 dec 2008, 22:36

smartie schreef:Zeker niets mis mee en heel dik maar jou kennende ga je binnenkort alsnog voor de 240+ nadat het allemaal valide en waar blijkt :wink:
Voorlopig hou ik het hierbij. Wordt anders erg €€€ voor een paar PK's meer :)
Ferdinand schreef:Prachtige waardes. Dit is toch een r56s? Echt, heel mooi. Zal heerlijk rijden! Superbak. :D

Maar mag ik toch een kanttekening (of beter, een opmerking) plaatsen? Typisch turbo opbouw i.t.t. compressor. De dikke koppels komen heel vroeg in maar lopen na 4000 tpm behoorlijk terug. Dat is lekker schakellui rijden in lage toeren, maar echt racy is dat niet. Bij de getunede r53s jes zag je - to be honest - een vlakker koppelverloop met vaak een koppel en vermogenspiek bij (pakweg) 6000 tpm. Misschien geen dik 300 Nm (bleef ergens steken bij 270/280) maar wel daar net onder en - belangrijk- dat koppel wordt vast gehouden in nagenoeg het hele toerengebied.
Helemaal gelijk. Het voordeel van de turbo is gelijk ook het nadeel. Je kan niet echt meer in de hoge toeren rijden, maar dat vind ik niet zo erg :)
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2008, 22:45

Ik zou tekenen voor deze waardes enne...als je hem gaat halen denk eraan he.......maximum snelheid en rechts rijden ... :lol: :lol: :wink:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 dec 2008, 22:56

Hebt je het tegen mij of jezelf :wink: :mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2008, 23:02

Maaij schreef:Hebt je het tegen mij of jezelf :wink: :mrgreen:
Hohoho...ik moet nog zien of ik een boete krijg en dan is het er maar 1 he.................hoop ik.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 08:04

Super Maaij! Zo R56 is echt stukken makkelijk te tunen dan een R53 alleen wil je verder dan moet er een andere turbo op, deze is te klein.

Maarre.. heb jij nu een volledige uitlaatlijn van Alta? Even kijken hoe anders jouw set up is van Tirex..
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 09:18

Hans schreef:Super Maaij! Zo R56 is echt stukken makkelijk te tunen dan een R53 alleen wil je verder dan moet er een andere turbo op, deze is te klein.

Maarre.. heb jij nu een volledige uitlaatlijn van Alta? Even kijken hoe anders jouw set up is van Tirex..

Volgens mij geeft de Alta de het meeste vermogen Maaij..

ben ook benieuwt.. :P
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 11:47

tirex schreef:
Hans schreef:Super Maaij! Zo R56 is echt stukken makkelijk te tunen dan een R53 alleen wil je verder dan moet er een andere turbo op, deze is te klein.

Volgens mij geeft de Alta de het meeste vermogen Maaij..

Die jongens moeten dringend met een uitlaatje komen voor de Club :D
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 dec 2008, 12:01

Hey Maaij...
Zijn wel mooie waardes die zijn rechtgezet...
Toch weer 13pk en 26Nm extra tgo zaterdag! :wink:

Ik weet natuurlijk niet wat er 'normaal' in die 'stage' zou moeten gehaald worden...
(ook op de vernieuwde site van Beek kan ik het niet zien want alles is verdwenen... :? )

Alleen spijtig dat dan eigenlijk de 'JCW' 192pk kit nog maar weinig invloed heeft natuurlijk... Hij zal dezelfde waardes halen op een normale 175pk MINI denk ik, niet? (op een paar pk's na voor luchtfilter/uitlaat)

Toch mooi cijfer die 222pk :mrgreen:
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
Ossie
The Calendar Guy

05 dec 2008, 12:16

Kijk, eindelijk gerechtigheid! 8)
Toch nog goed gekomen, Maai. Je was die zaterdag bij Beek ook zo teleurgesteld. :wink:

Ossie
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 16:17

Mooie waardes, net goed. Niet teveel en zeeeeeker niet te weinig :). Ik vind het trouwens net leuk om niet telkens te moeten terugschakelen om ergens te geraken maar gewoon in iedere versnelling lekker veel koppel. En om nu te zeggen dat je hem niet in toeren kan jagen ...
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

05 dec 2008, 18:26

Hans schreef:Maarre.. heb jij nu een volledige uitlaatlijn van Alta? Even kijken hoe anders jouw set up is van Tirex..
Mijn complete uitlaatlijn van ALTA ligt nu onder de MINI van Tirex. Ik vond het geluid te luid, maar de vermogenswinst was wel duidelijk te voelen :)
tirex schreef: Volgens mij geeft de Alta de het meeste vermogen Maaij..

Een 3" uitlaat geeft toch veel winst bij een getuned turbo motor.
GregBem schreef:Hey Maaij...
Zijn wel mooie waardes die zijn rechtgezet...
Toch weer 13pk en 26Nm extra tgo zaterdag! :wink:

Alleen spijtig dat dan eigenlijk de 'JCW' 192pk kit nog maar weinig invloed heeft natuurlijk... Hij zal dezelfde waardes halen op een normale 175pk MINI denk ik, niet? (op een paar pk's na voor luchtfilter/uitlaat)

Toch mooi cijfer die 222pk :mrgreen:
Ik ben tevreden. Idd veel winst vergeleken met afgelopen zaterdag :)

Een Stage 1 JCW kit presteert tussen de 190-207 PK bij Beek op de bank.
Fred schreef:Mooie waardes, net goed. Niet teveel en zeeeeeker niet te weinig :). Ik vind het trouwens net leuk om niet telkens te moeten terugschakelen om ergens te geraken maar gewoon in iedere versnelling lekker veel koppel. En om nu te zeggen dat je hem niet in toeren kan jagen ...
Idd zijn de waarden precies goed voor mij. Niet te extreem en dus "veiliger:" voor de motor :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 05 dec 2008, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

05 dec 2008, 18:31

Morgen eindelijk weer mijn MINI terug 8)

Beter dan zo'n witte caddy :mrgreen:

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”