Beek Auto Racing grafieken topic!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

01 dec 2008, 08:44

Jaja metingen van Beek zijn ruk. Dat wil je toch horen?
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

01 dec 2008, 10:02

dangixxer schreef:
Adrenalin Junkie schreef: De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?
wielpk's X 1,22
en dan kom je snel aan monstervermogens >)
Hoe weet je dat? En past Beek deze "berekening" bij alle geteste auto's toe?
Heb je bijv. vergelijk met andere testbanken met jouw Mini?


mvg Alain
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

01 dec 2008, 10:08

Hierbij mijn grafiek van afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Voor een naar mijn wetende "standaard" pre-facelift R53 niet verkeerd...
Maar ik ben niet echt overtuigd van deze "krukas" gegevens, had veel liever het vermogen op de wielen willen weten.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Haag
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 feb 2008, 17:53

01 dec 2008, 10:16

Adrenalin Junkie schreef:
dangixxer schreef:
Adrenalin Junkie schreef: De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?
wielpk's X 1,22
en dan kom je snel aan monstervermogens >)
Hoe weet je dat? En past Beek deze "berekening" bij alle geteste auto's toe?
Heb je bijv. vergelijk met andere testbanken met jouw Mini?


mvg Alain
Beek telt er volgens mij 15% bovenop. Tijdens de eerste rol van de dag kon ik op die monitor meekijken (stond bij die deur) en die van Maaij kwam tot 135kW. Uiteindelijk stond op zijn uitdraai toch 156kW?
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

01 dec 2008, 10:37

Ja wat op het scherm stond is het wielvermogen.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

01 dec 2008, 12:13

frankie schreef:Jaja metingen van Beek zijn ruk. Dat wil je toch horen?
oooh, nee totaal niet :o
ik ben nog altijd zeer tevreden over hun werk en testbank.
Alleen heb ik de XL sheet met de verhouding tussen wiel en krukas en daar werd wel degelijk X 1.22 gedaan
Of mag zoiets dan niet gezegd worden....?

Ik kan alleen maar zeggen dat een vergelijking met andere testbanken een gelijkaardige hoeveelheid wielpk's gaf
Dus metingen zijn heel accuraat
Maar bij andere testbanken doet men X1.15

Wanneer ik daar de factor 1.22 aanhaalde leek hen dat eerder iets voor achterwielaangedreven wagens :wink:

In de US spreekt men zelfs tussen 1.1 en 1.15....

Van mij mag je gerust 1.3 nemen zenne
En dan kom je nog meer uit ;-)
Ieder zijn ding

Wielpk's lossen deze discussie direct op
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

05 dec 2008, 14:35

Ok, ook even mijn metingen posten. Ik heb inmiddels ook mijn oude meting weer gevonden. Ook de voorbeeld grafieken van Beek nog van een aantal rollenbankdagen geleden.

Afbeelding
Mijn huidige grafiek. 195pk nog geen 250Nm. Hier zit dus alles op en aan. (voornamelijk Alta) maar ook spruitstuk, 200cell kat etc.

Afbeelding
Mijn oude grafiek met Braspenning (superchip) software en compressorpulley. Simota CAI, uitlaat.

De voorbeeld grafieken:
Afbeelding
R53 met Beek software

Afbeelding
R53 met Beek software en 15% pulley

Afbeelding
R53 met Beek Software en Beek Spruitstuk


iDD
Laatst gewijzigd door iDarkDesign op 05 dec 2008, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

05 dec 2008, 14:55

Rein,

Volgens mij is de onderste alleen spruitstuk en cat. Anders wel raar dat die maar rond de 140kw zit en alleen software en 15% pully al 150kw.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

05 dec 2008, 14:58

aangepast

iDD
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

05 dec 2008, 15:41

Zoals ik al zei, ik denk dat je inlaatluchttemperatuur te hoog oploopt door de hoge druk i.v.m. de crank pulley, in dit geval werkt het averrechts. De ECU regelt dan vermogen terug om de motor te beschermen. Als je nog eens naar Beek gaat om het op te lossen goed de inlaatluchttemperatuur en compressordruk in de gaten houden, Beek kan dat controleren via de OBD. Ik kan het trouwens ook controleren via de MTH interface en de RSS software die ik nog heb, maar op de weg zal het minder een probleem zijn, helemaal met de ze buitentemperaturen. Hier nog een grafiek van een run van mij met watercooler maar standaard kop en crank pulley. Wellicht gaat die bij jou rechtsonder richting 80 gr.

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

05 dec 2008, 15:48

Dat zou betekenen dat ik in elk geval op de weg met de nieuwe M7 scoop straks de temperatuur wat kan bedwingen. Ik heb je advies vandeweek al naar Klaas gestuurd, maar heb nog geen zicht op wanneer ik daar heen kan.

iDD
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

12 dec 2008, 16:33

Resultaat vd Dyno bij Beek vandaag. Voor mij is het prima.
209 PK , 251NM

Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 dec 2008, 21:01

Che schreef:Resultaat vd Dyno bij Beek vandaag. Voor mij is het prima.
209 PK , 251NM

Afbeelding
Mooie grafiek geworden!
Heb je ook een andere uitlaat erop?
Of standaard S uitlaat?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

14 dec 2008, 21:39

Adrenalin Junkie schreef:
Che schreef:Resultaat vd Dyno bij Beek vandaag. Voor mij is het prima.
209 PK , 251NM

Mooie grafiek geworden!
Heb je ook een andere uitlaat erop?
Of standaard S uitlaat?
Milltekje, in de SYR pagina 1 staan alle aanpassingen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

14 dec 2008, 21:49

Mooie grafiek, loopt mooi door tot 7000 toeren 8)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”