Beek Auto Racing grafieken topic!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb je bijv. vergelijk met andere testbanken met jouw Mini?
mvg Alain
Hoe weet je dat? En past Beek deze "berekening" bij alle geteste auto's toe?dangixxer schreef:wielpk's X 1,22Adrenalin Junkie schreef: De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?
en dan kom je snel aan monstervermogens
mvg Alain
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hierbij mijn grafiek van afgelopen zaterdag:

Voor een naar mijn wetende "standaard" pre-facelift R53 niet verkeerd...
Maar ik ben niet echt overtuigd van deze "krukas" gegevens, had veel liever het vermogen op de wielen willen weten.

Voor een naar mijn wetende "standaard" pre-facelift R53 niet verkeerd...
Maar ik ben niet echt overtuigd van deze "krukas" gegevens, had veel liever het vermogen op de wielen willen weten.

- remco
- Mod virus alert!
Bericht
Beek telt er volgens mij 15% bovenop. Tijdens de eerste rol van de dag kon ik op die monitor meekijken (stond bij die deur) en die van Maaij kwam tot 135kW. Uiteindelijk stond op zijn uitdraai toch 156kW?Adrenalin Junkie schreef:Hoe weet je dat? En past Beek deze "berekening" bij alle geteste auto's toe?dangixxer schreef:wielpk's X 1,22Adrenalin Junkie schreef: De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?
en dan kom je snel aan monstervermogens
mvg Alain
- StefanCS
- Bijna verslaafd
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
ik ben nog altijd zeer tevreden over hun werk en testbank.
Alleen heb ik de XL sheet met de verhouding tussen wiel en krukas en daar werd wel degelijk X 1.22 gedaan
Of mag zoiets dan niet gezegd worden....?
Ik kan alleen maar zeggen dat een vergelijking met andere testbanken een gelijkaardige hoeveelheid wielpk's gaf
Dus metingen zijn heel accuraat
Maar bij andere testbanken doet men X1.15
Wanneer ik daar de factor 1.22 aanhaalde leek hen dat eerder iets voor achterwielaangedreven wagens
In de US spreekt men zelfs tussen 1.1 en 1.15....
Van mij mag je gerust 1.3 nemen zenne
En dan kom je nog meer uit ;-)
Ieder zijn ding
Wielpk's lossen deze discussie direct op
oooh, nee totaal nietfrankie schreef:Jaja metingen van Beek zijn ruk. Dat wil je toch horen?

ik ben nog altijd zeer tevreden over hun werk en testbank.
Alleen heb ik de XL sheet met de verhouding tussen wiel en krukas en daar werd wel degelijk X 1.22 gedaan
Of mag zoiets dan niet gezegd worden....?
Ik kan alleen maar zeggen dat een vergelijking met andere testbanken een gelijkaardige hoeveelheid wielpk's gaf
Dus metingen zijn heel accuraat
Maar bij andere testbanken doet men X1.15
Wanneer ik daar de factor 1.22 aanhaalde leek hen dat eerder iets voor achterwielaangedreven wagens

In de US spreekt men zelfs tussen 1.1 en 1.15....
Van mij mag je gerust 1.3 nemen zenne
En dan kom je nog meer uit ;-)
Ieder zijn ding
Wielpk's lossen deze discussie direct op
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ok, ook even mijn metingen posten. Ik heb inmiddels ook mijn oude meting weer gevonden. Ook de voorbeeld grafieken van Beek nog van een aantal rollenbankdagen geleden.

Mijn huidige grafiek. 195pk nog geen 250Nm. Hier zit dus alles op en aan. (voornamelijk Alta) maar ook spruitstuk, 200cell kat etc.

Mijn oude grafiek met Braspenning (superchip) software en compressorpulley. Simota CAI, uitlaat.
De voorbeeld grafieken:

R53 met Beek software

R53 met Beek software en 15% pulley

R53 met Beek Software en Beek Spruitstuk
iDD

Mijn huidige grafiek. 195pk nog geen 250Nm. Hier zit dus alles op en aan. (voornamelijk Alta) maar ook spruitstuk, 200cell kat etc.

Mijn oude grafiek met Braspenning (superchip) software en compressorpulley. Simota CAI, uitlaat.
De voorbeeld grafieken:

R53 met Beek software

R53 met Beek software en 15% pulley

R53 met Beek Software en Beek Spruitstuk
iDD
Laatst gewijzigd door iDarkDesign op 05 dec 2008, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zoals ik al zei, ik denk dat je inlaatluchttemperatuur te hoog oploopt door de hoge druk i.v.m. de crank pulley, in dit geval werkt het averrechts. De ECU regelt dan vermogen terug om de motor te beschermen. Als je nog eens naar Beek gaat om het op te lossen goed de inlaatluchttemperatuur en compressordruk in de gaten houden, Beek kan dat controleren via de OBD. Ik kan het trouwens ook controleren via de MTH interface en de RSS software die ik nog heb, maar op de weg zal het minder een probleem zijn, helemaal met de ze buitentemperaturen. Hier nog een grafiek van een run van mij met watercooler maar standaard kop en crank pulley. Wellicht gaat die bij jou rechtsonder richting 80 gr.

- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Dat zou betekenen dat ik in elk geval op de weg met de nieuwe M7 scoop straks de temperatuur wat kan bedwingen. Ik heb je advies vandeweek al naar Klaas gestuurd, maar heb nog geen zicht op wanneer ik daar heen kan.
iDD
iDD
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb je ook een andere uitlaat erop?
Of standaard S uitlaat?
Mooie grafiek geworden!Che schreef:Resultaat vd Dyno bij Beek vandaag. Voor mij is het prima.
209 PK , 251NM
Of standaard S uitlaat?

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Milltekje, in de SYR pagina 1 staan alle aanpassingen.Adrenalin Junkie schreef:Che schreef:Resultaat vd Dyno bij Beek vandaag. Voor mij is het prima.
209 PK , 251NM
Mooie grafiek geworden!
Of standaard S uitlaat?
Onze sponsors