
Hans GP
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee, niks.. want de top haal ik met de GP in zijn 6 en dat trekt die niet ivm uiterlijk van een aardappel..
Kan wel lekker door zijn toeren heen knallen.. en hij klinkt ook op zijn mooist bij 7000 toeren
Of bedoel je de kop? Dat weet ik nog niet want die zit er nog niet op.. moet wel aardig wat extra vermogen opleveren..
Kan wel lekker door zijn toeren heen knallen.. en hij klinkt ook op zijn mooist bij 7000 toeren

Of bedoel je de kop? Dat weet ik nog niet want die zit er nog niet op.. moet wel aardig wat extra vermogen opleveren..
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Tot aan red-line rijden met het gevoel van 'het gaat harder en harder en harder..' is heerlijk. En die opgefokte compressor r32s jes hangen altijd heerlijk aan het gas.
Moet wel zeggen dat 'gevoel' niet altijd alles zegt over de werkelijke snelheid. Mijn 235pk R53s Works voelde alsof je 500 pk bij je had. Ding ging als de brandweer. En toen ik in de 135i stapte dacht ik 'wat een slome bak'. Totdat je de klok er eens bijhaalde en bleek dat die 135i echt vele secondes sneller was. Ik bedoel, je hebt beiden nu gereden maar ik denk dat een R56s 211 pk Works veel sneller op snelheid is dan een vergelijkbare r53s 210pk Works, of is dat niet zo? Hebben jullie wel eens sprintjes gedaan?
Ha Hans, leuk een R56 Works neem ik aan? Kom even langs in Delft, dan stuur ik mee...Hans schreef:Ja ben ook erg benieuwd dat ding is nu al belachelijk snel.. heerlijk doortrekken tot 7300 toerenWat miste ik dat in de Clubman, daar houd het gewoon op bij 6000 toeren
of nog eerder.. ik ga dit weekend de orginele fabrieks (211pk) Works rijden, kijken of dat voorruit wil. Schrijf wel een verhaal voor de home pagina.
Tot aan red-line rijden met het gevoel van 'het gaat harder en harder en harder..' is heerlijk. En die opgefokte compressor r32s jes hangen altijd heerlijk aan het gas.
Moet wel zeggen dat 'gevoel' niet altijd alles zegt over de werkelijke snelheid. Mijn 235pk R53s Works voelde alsof je 500 pk bij je had. Ding ging als de brandweer. En toen ik in de 135i stapte dacht ik 'wat een slome bak'. Totdat je de klok er eens bijhaalde en bleek dat die 135i echt vele secondes sneller was. Ik bedoel, je hebt beiden nu gereden maar ik denk dat een R56s 211 pk Works veel sneller op snelheid is dan een vergelijkbare r53s 210pk Works, of is dat niet zo? Hebben jullie wel eens sprintjes gedaan?
Veel rijplezier!
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Had ik wel gedacht, kan dan wel geen S-jes met elkaar vergelijken maar met de gewone coopertjes is het ook het geval. Daar waar een R50 er lekker op los brult en door de toeren heen vliegt gaat het in een R56 heel geleidelijk allemaal veel harder.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn AST setje is nu helemaal klaar!
Incl. camberplaten nu en wat een wegligging zeg!
Best hard geveerd maar prima te doen.. Door die Camberplaten zijn die rubbers eruit en dat merk je.. maar man o man..
Nu kan je pas hoeken! Het wordt weer tijd voor mijn zomerbanden en iets hoger temperaturen dan kunnen we pas echt goed zien wat het doet met de GP.

Er zaten 2 verschillende veren achter op de dempers en dat geeft natuurlijk onbalans en voor was 1 veer kapot! Dus wel werk aan de winkel voor AST om hun setjes goed na te kijken, maar hoe alles opgelost is, is super!!


Nu kan je pas hoeken! Het wordt weer tijd voor mijn zomerbanden en iets hoger temperaturen dan kunnen we pas echt goed zien wat het doet met de GP.

Er zaten 2 verschillende veren achter op de dempers en dat geeft natuurlijk onbalans en voor was 1 veer kapot! Dus wel werk aan de winkel voor AST om hun setjes goed na te kijken, maar hoe alles opgelost is, is super!!
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: +- Zwolle
Bericht
Twee verschillende veren achter en 1 kapot
Hijs gek!
Maar dit is natuurlijk wel super zo. Nu nog je andere kop erop.
Had die er eigenlijk al niet op moeten zitten??

Maar dit is natuurlijk wel super zo. Nu nog je andere kop erop.
Had die er eigenlijk al niet op moeten zitten??
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck


Onze sponsors