Massa's onderstuur bij de R55?
- Tiswa
- 4 op een rij!
Bericht
En dat kan zeker, want ik merk dat ik met mijn set up in het bochtenwerk sneller ben dan het meerendeel van 's lands herenwegen bestuurders. EN ja, ik heb het getest met wat vrienden die in andere auto's rijden. Stuk voor stuk geven ze aan dat de Clubman die ik rij als een kart op de weg ligt. Zoals altijd: it's a matter of reference.
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Wel hij mag dan onderstuur hebben in de scherpe bochten, maar in de gewone tot scherpe bochten gaat hij toch rapper als mijn R52 hoor. Een bocht dat ik normaal maar tegen 100km kon pakken (90 zonder strutbrace) kan ik nu tegen 120 pakken, zonder dat ik het zelfs doorhad, ik werpte gewoon ff een blik op mijn toerenteller
Wss door de langere wielbasis.

- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Opendak vs. Geen opendak maakt imo (naast het gerammel en extra gewicht) best een verschilletje uit bvb.
't is wel zo dat ze redelijk ondersturen standaard, maar dat is 'veiliger' he voor een beginner en de huisvrouw. R53 was veel giftiger.. stock.
Trouwens Hans, weet jij soms of je bij een Clubman de vooraan negatief camber kunt instellen? Dat zal ook wel een pak helpen.
Ik ga niet ontkennen dat een R53/R56 beter is in het bochtenwerk maar het mag allemaal wat genuanceerd worden hoorHans schreef:Jij weet alles wel veel beter he!![]()
Hoe hard ga jij ermee het Scheivlak in op zandvoort? Of bv de Audi-S bocht?
Iets meer gas geven dan weet je het ook! Het is een onderstuurd hok die Clubman! Had er echt spijt van dat ik die had gekocht, ondanks H&R veren en de Kumho's het is een lekkere reisauto dat dan weer wel, maar laat het bochtenwerk maar aan een R53/R56 over..

Opendak vs. Geen opendak maakt imo (naast het gerammel en extra gewicht) best een verschilletje uit bvb.
't is wel zo dat ze redelijk ondersturen standaard, maar dat is 'veiliger' he voor een beginner en de huisvrouw. R53 was veel giftiger.. stock.
Trouwens Hans, weet jij soms of je bij een Clubman de vooraan negatief camber kunt instellen? Dat zal ook wel een pak helpen.
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Wat heb jij steken van ophanging? Die is ook ferm verlaagd he?tirex schreef:ducks schreef:Ondertussen zijn camberplaten voor de r55/r56 ook gewoon te krijgen. Zit er zelf ook naar te kijken .. of KW clubsports er onder
KW camberplaat = 445eur!!!
KW Clubsport + 1800eur!!
mijne R56 heeft niets onderstuur..
- tirex
- Volledig MINI minded!
Bericht
KW Variant II.. zeer tevreden over.. moet nu enkel camberplaatjes!!
William Blake schreef:Wat heb jij steken van ophanging? Die is ook ferm verlaagd he?tirex schreef:ducks schreef:Ondertussen zijn camberplaten voor de r55/r56 ook gewoon te krijgen. Zit er zelf ook naar te kijken .. of KW clubsports er onder
KW camberplaat = 445eur!!!
KW Clubsport + 1800eur!!
mijne R56 heeft niets onderstuur..
KW Variant II.. zeer tevreden over.. moet nu enkel camberplaatjes!!
Onze sponsors