Eelke

Stel je hier even voor.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

Eelke

03 jan 2006, 10:51

Hallo allemaal,

Ik kwam hier om mijn verhaal over mijn nieuwe Mini te vertellen en realiseer me nu dat ik me nog niet eerder her had voorgesteld. Wie wel eens op www.minisevenclub.nl komt zal mij ongetwijfeld kennen, ook ben ik de laatste tijd vaker te zien op mini2.nl. Dit komt omdat ik sinds enige tijd een nieuwe baan heb, waarvoor ik een lease-auto mocht uitzoeken. Het heeft lang geduurd, en het complete verhaal kun je terugvinden op mijn site, www.blokspeed.net (onder de categorie New Mini). Maar, nu is het eindelijk zover. Dit is ongeveer hetzelfde verhaal als ik op mini2.nl heb geschreven, maar hier moet het natuurlijk ook even gemeld worden.

Al een paar weken stond de datum voor levering vast, 2 januari. Eind vorige week kreeg ik nog wel een enigszins verontrustend mailtje, de leasemaatschappij zou een wijziging in de leverdatum opgekregen hebben, het zou nu week 2 worden Een snel telefoontje met de dealer leerde dat de afspraak gewoon nog stond, en zij ook geen idee hadden hoe de lease op dat rare idee was gekomen.

Zondag al even bij de dealer door het raam gaan staan gluren, en warempel, daar stond een Cooper Checkmate, met JCW uitlaatje en aangezien hij met zijn kont naar het raam stond was ook de automatische airco te zien (optie t.o.v. standaard Checkmate). Kon dus bijna niet missen, en controle van het kenteken dat op de groene kaart vermeld stond gaf uitsluitsel. Maarrr... Hoefijzer-velgen (Flame Spoke, standaard Checkmate-velgen), terwijl ik juist na lang wikken en wegen (looks versus lager gewicht) vooraf gaand aan de bestelling toch maar voor de looks van de S-spokes gekozen had. Aangezien de afspraak gisteren voor 13:00 stond, heb ik 's morgens meteen maar even gebeld; "Volgens mij heb ik mijn auto gezien, maar er zitten nog niet de goede wielen onder." Oh ja, verdorie, nou, dat kon nog wel geregeld worden.

Verder gisterochtend doorgebracht met het helemaal schoonmaken van de Puegeot 307 die ik al sinds vorig jaar mei rijdt ("tijdelijk"), want die moet weer door naar een volgende collega. Toen nog even wat gegeten en dan (ook al is het een beetje vroeg) richting de dealer, waar we dan ook een paar minuten voor 1 binnenkwamen.

De auto stond onder een mooie hoes (zo 1 met een rits erop geprint), en de S-spokes spiekten al onder de hoes uit, dus dat was helemaal goed gekomen.

Om een lang verhaal kort te maken: helemaal prima. Mini Hilversum verdient een pluim voor de soepele afhandeling (alleen jammer dat het niet gelukt is om voor 15 november te leveren, maar je kan niet alles hebben), en ik ben heel blij met mijn keuze voor de S-spokes, ik vind de auto als geheel zo helemaal af. De S-spokes brengen een beetje rust in het toch wel wilde uiterlijk van de Checkmate, met de blokjes op de zijkant en de streep op de motorkap.

Dus ik ben helemaal happy. Dit is gewoon weer Mini-en, als dagelijks vervoer. Ik realiseer me nu pas hoe ik het gemist heb om lekker een rotonde te pakken en een bocht om te hoeken. En het bekijks :) De witte Cooper heeft daar zeker geen tekort aan, maar gisteren heb ik al de ogen van een Golf-Sjonnie zowat uit hun kassen zien rollen toen hij de Checkmate zag >) De witte Cooper is niet verdrongen als favoriet, maar dit is een prima alternatief voor het dagelijkse verkeer, zodat de classic lekker droog binnen kan staan.

Edit: foto die Demelza vanmorgen genomen heeft:
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2006, 12:02

8)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jan 2006, 12:22

Ha Eelke, Welkom en mooie Mini. Ik vind de S-spokes velgen een goeie keuze. De normale Checkmate velgen zijn absoluut niet lelijk, maar inderdaad een stuk drukker qua design. Veel rijplezier met de MINI !!!
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 jan 2006, 13:37

Erg mooie en sjieke combinatie, het blauw met de checkmate decals en de S-lites. Erg mooi, uitstekende keuze!
Eerlijk zijn als de witte favoriet 'verdrongen' wordt door deze h? :D
Het duurt niet zo lang tot je de alledaagse bruikbaarheid in combinatie met looks en rijgedrag van de MINI echt gaat waarderen :)
Ze mogen natuurlijk ook beide favoriet zijn :)
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

Re: Eelke

03 jan 2006, 16:11

Eelke schreef:Edit: foto die Demelza vanmorgen genomen heeft:
En dat ben ik dus ;)

De Checkmate rijdt echt super lekker. Maar sorry Berthil, de classic zal hij nooit volledig kunnen vervangen ;). Maar als moderne auto is het echt een super ding.
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
conrad
One wheel wonder
One wheel wonder

03 jan 2006, 17:09

Very nice car to look at and to drive with.

Gefeliciteerd.

Die velgen zijn ook mooi . Maar diene MINI van mij vind ik toch ietsepietsie mooier. Zie conrad's checkmate.

See you
See you in Zolder
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2006, 18:01

Ha die Eelke!

Erg mooie MINI 8)

Zelfs nog half in de verpakking zag ie er al strak uit laat staan nu na de laatste poetsbeurt dansen

Veel rijplezier met de MINI en tot meets/spots maar weer! :)( rijden
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Yvon
Wingman
Contacteer:

03 jan 2006, 20:38

Welkom Eelke :D

Mooi hoor! We hadden 'm zien staan toen we voor de kerst ff een bakkie gingen doen bij Jesse.

We bewonderen 'm graag van dichtbij op een meet! :mrgreen:
Afbeelding

Volledig MINI minded!

03 jan 2006, 21:11

Nou "At last " zullen we dan maar zeggen. Eindelijk op de weg met die zeer fraaie checkmate. Gister bij Jan de Jong al even langsgelopen, ziet er inderddad supercompleet uit en kan me de blik van de genoemde "Golf-Sjonnie" goed voorstellen.
Bij mijn bezoek aan Dubbelsteyn in Dordrecht werd een Cooper S checkmate afgeleverd, mijn oren vingen op dat de bewuste koper de auto niet hoefde in te rijden?? Heb jij ook zo'n verhaal te horen gekregen? Leek me een beetje vreemd.

Veel plezier en veilige kilometers, en wie weet tot ziens op een van onze meetings.

Ciao Benno
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2006, 10:05

Super zo checkmate, veel plezier ermee 8) en ik kan je vertellen dat de classic echt vaker binnen blijft staan.. (heb namelijk ook nog een Austin Healey Frogeye uit 1959, maar die staat nu te koop :oops: )

@benno, ik heb daar ook mijn mini gekocht en kreeg hetzelfde verhaal te horen, met vervolg dat ik nu (waarschijnlijk daardoor) een veel hoger verbruik heb :? Verder wel een goede dealer alleen de beste verkoper (roger groen) is daar helaas weg. maar toch lachen dat je nog effe ging kijken naar de pw mcsc.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

04 jan 2006, 10:26

Ik heb gevraagd naar het inrijden. Zowiezo goed warmrijden (maar dat moet natuurlijk altijd), en niet te ver doortrekken, de eerste 2000 km (instrcutieboekje geeft max 4500, maar zo nu en dan wat verder was ook geen probleem). Redelijk standaard verhaal dus. Kan me ook niet zoveel voorstellen bij niet inrijden, dan zouden ze een inrijprogramma op een testbank met de motor af moeten draaien ofzo... :?
conrad schreef:Maar diene MINI van mij vind ik toch ietsepietsie mooier. Zie conrad's checkmate.
Gelukkig maar, zou toch jammer zijn als je je eigen auto niet het mooiste vond ;) Ik ben dan ook blij dat die van mij weer beter bij mijn eigen smaak past (ik denk niet dat ik er veel aan ga veranderen). Twee Checkmates, en dan toch al weer verschilend. Blijft leuk, die Mini's :)
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Robin
Enthousiast
Enthousiast

04 jan 2006, 16:18

Hee Eelke,

mooie auto, ik heb 2 weken geleden mijn cooper S parklane besteld met de S-Spoke velgen, ik moet er alleen nog wel lang op wachten, maar geduld is een schone zaak. (zeggen ze) :D

Robin
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

10 jan 2006, 13:47

Hoe lang is lang? Ik heb al met al 4 maanden gewacht (kwam niet alleen door de levertijd). Lang genoeg? ;)
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Robin
Enthousiast
Enthousiast

10 jan 2006, 17:47

4 maanden, maar dat komt omdat ik voor school 4 maanden naar amerika ga, dus wanneer ik terug kom staat ie klaar.. :) Mooier kan niet..
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 jan 2006, 18:02

Hoi Eelke ook welkom hier!

Leuk dat je je checkmate dan eindelijk hebt.. en het is een beauty hoor!

Terug naar “Who are U?”