Ik kwam hier om mijn verhaal over mijn nieuwe Mini te vertellen en realiseer me nu dat ik me nog niet eerder her had voorgesteld. Wie wel eens op www.minisevenclub.nl komt zal mij ongetwijfeld kennen, ook ben ik de laatste tijd vaker te zien op mini2.nl. Dit komt omdat ik sinds enige tijd een nieuwe baan heb, waarvoor ik een lease-auto mocht uitzoeken. Het heeft lang geduurd, en het complete verhaal kun je terugvinden op mijn site, www.blokspeed.net (onder de categorie New Mini). Maar, nu is het eindelijk zover. Dit is ongeveer hetzelfde verhaal als ik op mini2.nl heb geschreven, maar hier moet het natuurlijk ook even gemeld worden.
Al een paar weken stond de datum voor levering vast, 2 januari. Eind vorige week kreeg ik nog wel een enigszins verontrustend mailtje, de leasemaatschappij zou een wijziging in de leverdatum opgekregen hebben, het zou nu week 2 worden Een snel telefoontje met de dealer leerde dat de afspraak gewoon nog stond, en zij ook geen idee hadden hoe de lease op dat rare idee was gekomen.
Zondag al even bij de dealer door het raam gaan staan gluren, en warempel, daar stond een Cooper Checkmate, met JCW uitlaatje en aangezien hij met zijn kont naar het raam stond was ook de automatische airco te zien (optie t.o.v. standaard Checkmate). Kon dus bijna niet missen, en controle van het kenteken dat op de groene kaart vermeld stond gaf uitsluitsel. Maarrr... Hoefijzer-velgen (Flame Spoke, standaard Checkmate-velgen), terwijl ik juist na lang wikken en wegen (looks versus lager gewicht) vooraf gaand aan de bestelling toch maar voor de looks van de S-spokes gekozen had. Aangezien de afspraak gisteren voor 13:00 stond, heb ik 's morgens meteen maar even gebeld; "Volgens mij heb ik mijn auto gezien, maar er zitten nog niet de goede wielen onder." Oh ja, verdorie, nou, dat kon nog wel geregeld worden.
Verder gisterochtend doorgebracht met het helemaal schoonmaken van de Puegeot 307 die ik al sinds vorig jaar mei rijdt ("tijdelijk"), want die moet weer door naar een volgende collega. Toen nog even wat gegeten en dan (ook al is het een beetje vroeg) richting de dealer, waar we dan ook een paar minuten voor 1 binnenkwamen.
De auto stond onder een mooie hoes (zo 1 met een rits erop geprint), en de S-spokes spiekten al onder de hoes uit, dus dat was helemaal goed gekomen.
Om een lang verhaal kort te maken: helemaal prima. Mini Hilversum verdient een pluim voor de soepele afhandeling (alleen jammer dat het niet gelukt is om voor 15 november te leveren, maar je kan niet alles hebben), en ik ben heel blij met mijn keuze voor de S-spokes, ik vind de auto als geheel zo helemaal af. De S-spokes brengen een beetje rust in het toch wel wilde uiterlijk van de Checkmate, met de blokjes op de zijkant en de streep op de motorkap.
Dus ik ben helemaal happy. Dit is gewoon weer Mini-en, als dagelijks vervoer. Ik realiseer me nu pas hoe ik het gemist heb om lekker een rotonde te pakken en een bocht om te hoeken. En het bekijks

Edit: foto die Demelza vanmorgen genomen heeft: