Ik had al een tijdje een topic in de 'Stel je zelf voor' rubriek, maar ik vond het nu toch wel tijd om hier een topic te openen!
Beetje het verhaal in het kort...
Augustus 2008: Ik was (zoals ik wel vaker doe) wat aan het rondkijken op Autoscout24 en Mobile.de voor tweedehands auto's. Meestal doe ik dat gewoon voor de grap en als tijdverdrijf. Totdat ik deze MINI zag staan... het was alleen geen Duitser, maar een Italiaan. Twijfels...twijfels... wat is wijsheid?
Na een slapeloze nacht, toch maar een mailtje gestuurd naar de bewuste dealer 'Adamo Motors Srl'.
Geen reactie gekregen, want het blijven Italianen natuurlijk... dus toen maar een belletje gepleegd en voordat ik het wist, zat ik in het vliegtuig onderweg naar Milaan.
Auto bekeken... hij had wel wat gebruikersschades, maar liefde maakt blind en ik heb hem gekocht.
Daarna ben ik weer teruggevlogen en begon het wachten.
September 2008:
Weer onderweg in het vliegtuig richting Milaan, maar dit keer een enkeltje!
Aflevering van de auto viel me ZWAAR tegen... kapot stadslichtje, kapotte rubber van de achterruitenwisser, geen druppel benzine in de tank (de naald stond al bijna over het laatste streepje!) en de auto moest zelfs nog schoongemaakt worden toen ik er was.
Uiteindelijk zat ik om 19.30 uur goed-en-wel in de auto... moest toen nog een PIN-automaat zoeken, want de tankstations waren dicht en de enige mogelijkheid was contant betalen aan de pomp.
Tegen 20.00 uur zat ik dan echt op de snelweg richting Zwitserland. Natuurlijk werd ik aangehouden door de Zwitserse douane, omdat ik nogal opviel met die exportplaatjes. Ik mocht echter weer snel doorrijden... bij de grens met Duitsland werd ik weer aangehouden, maar die Duitser was meer geïnteresseerd in de stempels in m'n paspoort, dan in m'n papieren

In Duitsland het gas er flink op gehad en uiteindelijk was ik rond 5.30 uur thuis.
Toen begon het RDW-verhaal... heeft me veel jaren van m'n leven gekost (stress stress stress en irritaties). Wat een slechte organisatie!
Oktober 2008: Hij staat eindelijk op Nederlands kenteken! Ik kreeg echter snel een probleem met m'n wielsensor en die is toen vervangen bij Bert Story.
November 2008: Deuk in de motorkap laten maken, die er bij verkoop al in zat... Daarna heb ik de auto een tijdje in de verkoop gezet, omdat er wat gezeik was met m'n ouders over de studie etc.
Maar goed ik heb me eruit weten te redden en de MINI bleef

December 2008 - Februari 2009: Met veel plezier rondgereden...heb er inmiddels alweer 7000km mee gereden.
Vorige week gingen echter weer de lampjes van een kapotte wielsensor branden, maar volgende week gaat ie bij Renova in onderhoud en APK, dus dan laat ik gelijk naar die wielsensor kijken.
Afwachten dus!

Jullie weten de foto's denk ik wel te vinden --> GALLERY

Groetennnn,
Friso