Friso89's MINI Cooper S (R53)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Friso89's MINI Cooper S (R53)

13 feb 2009, 19:46

Ha!

Ik had al een tijdje een topic in de 'Stel je zelf voor' rubriek, maar ik vond het nu toch wel tijd om hier een topic te openen!

Beetje het verhaal in het kort...
Augustus 2008: Ik was (zoals ik wel vaker doe) wat aan het rondkijken op Autoscout24 en Mobile.de voor tweedehands auto's. Meestal doe ik dat gewoon voor de grap en als tijdverdrijf. Totdat ik deze MINI zag staan... het was alleen geen Duitser, maar een Italiaan. Twijfels...twijfels... wat is wijsheid?
Na een slapeloze nacht, toch maar een mailtje gestuurd naar de bewuste dealer 'Adamo Motors Srl'.
Geen reactie gekregen, want het blijven Italianen natuurlijk... dus toen maar een belletje gepleegd en voordat ik het wist, zat ik in het vliegtuig onderweg naar Milaan.

Auto bekeken... hij had wel wat gebruikersschades, maar liefde maakt blind en ik heb hem gekocht.
Daarna ben ik weer teruggevlogen en begon het wachten.

September 2008:
Weer onderweg in het vliegtuig richting Milaan, maar dit keer een enkeltje!
Aflevering van de auto viel me ZWAAR tegen... kapot stadslichtje, kapotte rubber van de achterruitenwisser, geen druppel benzine in de tank (de naald stond al bijna over het laatste streepje!) en de auto moest zelfs nog schoongemaakt worden toen ik er was.
Uiteindelijk zat ik om 19.30 uur goed-en-wel in de auto... moest toen nog een PIN-automaat zoeken, want de tankstations waren dicht en de enige mogelijkheid was contant betalen aan de pomp.
Tegen 20.00 uur zat ik dan echt op de snelweg richting Zwitserland. Natuurlijk werd ik aangehouden door de Zwitserse douane, omdat ik nogal opviel met die exportplaatjes. Ik mocht echter weer snel doorrijden... bij de grens met Duitsland werd ik weer aangehouden, maar die Duitser was meer geïnteresseerd in de stempels in m'n paspoort, dan in m'n papieren :P
In Duitsland het gas er flink op gehad en uiteindelijk was ik rond 5.30 uur thuis.

Toen begon het RDW-verhaal... heeft me veel jaren van m'n leven gekost (stress stress stress en irritaties). Wat een slechte organisatie!

Oktober 2008: Hij staat eindelijk op Nederlands kenteken! Ik kreeg echter snel een probleem met m'n wielsensor en die is toen vervangen bij Bert Story.

November 2008: Deuk in de motorkap laten maken, die er bij verkoop al in zat... Daarna heb ik de auto een tijdje in de verkoop gezet, omdat er wat gezeik was met m'n ouders over de studie etc.
Maar goed ik heb me eruit weten te redden en de MINI bleef :D

December 2008 - Februari 2009: Met veel plezier rondgereden...heb er inmiddels alweer 7000km mee gereden.
Vorige week gingen echter weer de lampjes van een kapotte wielsensor branden, maar volgende week gaat ie bij Renova in onderhoud en APK, dus dan laat ik gelijk naar die wielsensor kijken.
Afwachten dus! :D

Jullie weten de foto's denk ik wel te vinden --> GALLERY :D

Groetennnn,
Friso
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2009, 19:49

Nice ride man !!
Mooie Mini .. 8)
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2009, 20:11

zet hier eens wat foto's man, je kan er nooit teveel posten :wink:
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 feb 2009, 20:24

Haha thanks!

Maarre, zo veel foto's heb ik er niet van hoor :oops: :wink:

Ik had vandaag trouwens nog een Vrijdag de 13e momentje en ik weet niet of meerdere MINI-rijders hier ervaring mee hebben?:

Ik was gezellig bij mijn vader op bezoek... hij is net verhuisd en ik ging eventjes bij z'n vorige huis de post uit de brievenbus halen.
Nou springen de deuren van de MINI bij een bepaalde snelheid op slot en gaan ze pas weer open als je de motor uitzet.

Nou was dit karweitje echt 5 seconde werk, dus ik liet de motor draaien (incl. ruitenwissers, lampen, radio). Dus ik ga terug naar m'n auto en wil de deur opendoen... OP SLOT!
Het pinnetje van de deur stond half omhoog... ik had dus niet goed genoeg aan de deurhendel getrokken toen ik uit was gestapt!
Ik was nu dus buiten m'n auto gesloten!

Toevallig kwam net m'n stiefzus aangereden in haar MINI... ik heb nog geprobeerd met haar autosleutel in m'n slot te wringen. Wellicht dat het pinnetje dan wel omhoog zou springen.
Dit werkte helaas niet. M'n reserve sleutel lag echter 30km verderop bij m'n moeder :| , dus die heb ik even lief moeten toespreken en toen is ze m'n sleutel komen brengen.

In de tussentijd heb ik m'n auto daar laten staan met draaiende motor en sleutel in het contact :mrgreen:
Voortaan hou ik lekker de Valet Key in m'n portomonnee, want dit gaat me niet nog eens gebeuren! :lol:
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

13 feb 2009, 20:56

hey friso,

Mooie ride.

Maar waar ik nu benieuwd naar ben is de reden waarom je je Mini in Italie hebt gehaald? Je verhaal toont eigenlijk dat er weinig voordeel te halen is, maar ik ben benieuwd naar de reden waarom je hiervoor gekozen hebt? Het is nl niet de makkelijkste weg. En in NL had je er ook vast een kunnen vinden?
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2009, 21:08

Friso89 schreef:
Ik had vandaag trouwens nog een Vrijdag de 13e momentje en ik weet niet of meerdere MINI-rijders hier ervaring mee hebben?:
Ik heb 22 jaar geleden een auto total loss gereden op vrijdag de dertiende :shock: :shock:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 feb 2009, 21:28

Polo GTI Cup Edition schreef:
Friso89 schreef:
Ik heb 22 jaar geleden een auto total loss gereden op vrijdag de dertiende :shock: :shock:
Ai, dan heb ik nog mazzel gehad... :mrgreen:
MMJWORKS schreef:hey friso,

Mooie ride.

Maar waar ik nu benieuwd naar ben is de reden waarom je je Mini in Italie hebt gehaald? Je verhaal toont eigenlijk dat er weinig voordeel te halen is, maar ik ben benieuwd naar de reden waarom je hiervoor gekozen hebt? Het is nl niet de makkelijkste weg. En in NL had je er ook vast een kunnen vinden?
Thanks!
Heeft niet echt een reden... was een leuk avontuurtje en het scheelde wel een hoop met NL.
Ben nu zo'n 22.000 euro kwijt geweest (incl. BPM, deukje wegwerken, vliegtickets etc.)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2009, 01:28

Dikke wagen!

Helemaal uit Italie... wel leuk tripje :P

Veel plezier ermee :D
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 feb 2009, 12:00

Dank u! Ja de trip was echt onvergetelijk en ik zou het zo weer over willen doen...

Maar nu iets minder leuks. Vandaag moest de auto naar de dealer voor een onderhoudsbeurt en APK.
Ik ben zojuist gebeld door de dealer, dat m'n draagarmen vóór vervangen moeten worden, 1 (cilynder?)klep lekt olie en een draagblok voor m'n krik die onder de auto zit is verdwenen. Volgens de dealer door een drempel, maar ik denk door een klein offroad avontuurtje die ik pas geleden heb gehad met de MINI :mrgreen:

Al met al een grapje van +800 Euro. Maar vroeg of laat moet het toch gebeuren :roll:
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 apr 2009, 16:01

Ja de kwaliteit is om van te janken, maar hij stond zo mooi onder de boom... dus ik heb toch maar even een foto gemaakt met m'n mobieltje :wink: :

Afbeelding
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 mei 2009, 13:22

Heb ik dat weer...

Was gister naar Knokke geweest en op de terugweg even bij een vriendin in Brasschaat langsgegaan. 's Avonds gingen we naar een groot hockeyfeest...

Rond 2 uur hadden we het wel weer gezien en reden het terrein af. Staan daar 6 dronken gasten alle auto's op te wachten en te treiteren.
Ik geef gas, zo'n gas springt voor m'n auto... ik kan 'm nog ontwijken, maar hij sloeg wel superhard (met opzet) tegen m'n spiegel aan. Deze klapt door de kracht in (het zijn elektrisch inklapbare spiegels) en het spiegelglas vloog door de klap uit m'n behuizing.

Politie werd erbij gehaald (de dronkelappen waren ondertussen al gevlogen) en die konden gelukkig nog m'n spiegel terugklikken in de behuizing, maar ik kon die dronkelappen wel schieten... van m'n auto moeten ze afblijven :?
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

02 mei 2009, 13:27

pffff dat is zwaar zuur maaruhhh je hebt em niet gewoon een paar hoeken verkocht? of waren ze al zo snel weg dat dat zelfs niet meer kon? :evil: :evil: maar iig het blijft zuur succes ermee :wink:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 mei 2009, 13:33

BigD schreef:pffff dat is zwaar zuur maaruhhh je hebt em niet gewoon een paar hoeken verkocht? of waren ze al zo snel weg dat dat zelfs niet meer kon? :evil: :evil: maar iig het blijft zuur succes ermee :wink:

Greetz BigD
Haha, 6 tegen 1? Ik koos eieren voor mijn geld :lol:
Ik heb ze opgewacht bij de taxi, die voor hun klaarstond. Maar er viel toch geen zinnig woord mee te praten. En de 'grap' was, dat het ook nog eens Nederlanders waren (typisch...) :|
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

02 mei 2009, 20:28

ja opzich ook wel terecht haha, je eigen veiligheid eerst he :wink: maar is echt typisch ja bah smerig volk :evil:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 mei 2009, 02:07

Hmmm...

Zojuist is het embleempje (waar je op drukt als je de auto op slot doet) van m'n sleutel eraf gegaan.
Hoe kan ik deze volgens jullie het beste terugplakken? Met secondelijm (dacht ik)?

Ik wil het niet zo laten, want het stoort mij mateloos, zo'n kale sleutel :(

Terug naar “Show your ride”