Schroefset streetperformance?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2009, 12:09

Ik lees nooit goed... :roll:
but thanx for the info
mikkie23
Be Mini
Be Mini

19 feb 2009, 23:37

deze post is al een maandje oud, maar wilde toch nog ff me mening geven.
Ik heb een V-maxx onder mijn polo en dit setje is niet stug genoeg! ik kan de auto niet laag zetten want dan komen mijn banden tegen mijn spatbord aan. Mijn advies: koop een goede schroefset met het instellen van hardheid daar kan je goed laag mee, kost wat meer maar dan heb je er geen geauwehoer mee! Nu kan ik niet eens lager dan simpele verlagings veren van interaloy :S
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 feb 2009, 09:41

mikkie23 schreef:deze post is al een maandje oud, maar wilde toch nog ff me mening geven.
Ik heb een V-maxx onder mijn polo en dit setje is niet stug genoeg! ik kan de auto niet laag zetten want dan komen mijn banden tegen mijn spatbord aan. Mijn advies: koop een goede schroefset met het instellen van hardheid daar kan je goed laag mee, kost wat meer maar dan heb je er geen geauwehoer mee! Nu kan ik niet eens lager dan simpele verlagings veren van interaloy :S
Meeste mensen vinden dat de goedkopere sets vaak te stug en knetterhard zijn afgeveerd maar in het geval van v-maxx valt dat super mee en dit merk heeft gewoon een goede middenweg gekozen :wink: Ik rijd zelf 35000 km per jaar en wil gewoon mooi laag en toch een "beetje " comfort behouden en wat mij betreft vind ik deze set dan ook zeer goed als ik naar prijskwaliteit kijk.
Een vriend van mij heeft kw 2 onder zijn golf 2 en heeft net zo weinig ruimte tussen de wielkast en de band als ik met mijn v-maxx en ook bij hem schuurt het wel hoor :wink: .Als de auto goed laag is dan schuurt die altijd en als die echt heel erg schuurt dus bij elk bobbeltje en elke bocht dan moet je jezelf afvragen of je wel een passende velg/band combi hebt op de juiste auto en of het wel mogelijk is om zoooooo laag te gaan .
mischien beter overstappen naar air ride (dan kun je pas laag :mrgreen: ).
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2009, 11:46

mikkie23 schreef:deze post is al een maandje oud, maar wilde toch nog ff me mening geven.
Ik heb ook al 9 maand een V-Maxx schroefset onder mijn Polo,en het rijdt super!
En ik heb al heel veel schroefsetjes versleten van KW,H&R,Eibach,Inter Alloy,TEC etc.,maar kan niet zeggen dat V-Maxx veel minder is.

@Mikkie,

Het is wel van belang dat je een juiste ET waarde hebt van je velgen,is die te laag dan gaat het al snel tegen je spatbord rand lopen.
En V-Maxx is zeker niet slap,ik heb al vele sets verkocht 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
mikkie23
Be Mini
Be Mini

20 feb 2009, 14:13

Polo GTI Cup Edition schreef:Ik heb ook al 9 maand een V-Maxx schroefset onder mijn Polo,en het rijdt super!
En ik heb al heel veel schroefsetjes versleten van KW,H&R,Eibach,Inter Alloy,TEC etc.,maar kan niet zeggen dat V-Maxx veel minder is.

@Mikkie,

Het is wel van belang dat je een juiste ET waarde hebt van je velgen,is die te laag dan gaat het al snel tegen je spatbord rand lopen.
En V-Maxx is zeker niet slap,ik heb al vele sets verkocht 8)
Ik heb het niet eens over mijn spatbord rand maar echt over het plastic aan de binnenkant.
ET waarde is wel juist en nog slijt het aan. ik sta nu net zo laag als met mijn interaloy setje(alleen veren standaard dempers) daar had ik bijna tot helemaal geen last van het aanslijten.
Ik denk trouwens ook dat het puur menings verschil is, de ene houdt van stug de ander juist iets minder. maar als je echt laag wilt moet je ook echt stug gaan. denk ik. Als je dan een setje neemt met instelling van hardheid kun je dit aanpassen aan je eigen wensen. De kwaliteit en prijsverhouding is idd niks mis mee en dit is super, maar wil je echt laag dan raad ik dit af, wil je een paar cm lager dan kan dit idd een prima setje zijn!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”