KW Variant 1 versus Variant 2 Clubman

smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

KW Variant 1 versus Variant 2 Clubman

22 feb 2009, 11:59

Is er iemand die ervaring met beide heeft?
Ben namelijk nog niet echt overtuigd en op de hoogte van de voordelen van 2 versus 1.
Heb voorheen wel een variant 1 gehad en die functioneerde perfect.
Want hoe werkt dat met variant 2? Kun je dan met een draaiknop o.i.d. de hardheid regelen of moet je dan eerst alles weer demonteren? Zijn er mensen die geregeld die hardheid aanpassen of is het meer van eenmaal goed......laat maar staan?

Verschil in uitersten van hardheid bij variant 2 echt goed merkbaar?

Thanks
Regards
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

22 feb 2009, 12:16

Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

22 feb 2009, 12:20

Heb beide gehad...

V1 is prima.. Ik stel de hoogte etc maar 1 keer af en daarna nooit meer..

ik doe het ook voor de looks en BEETJE voor het weggedrag... maar niet andersom zeg maar..

ik zeg V1 kopen! :wink:

Coen
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

22 feb 2009, 12:31

StefanCS schreef:Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
Hoe doe je dit achter dan?
Regards
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

22 feb 2009, 12:34

Ja dat idee krijg ik toch ook Coen.
Ga er toch niet mee circuit rijden en heb weinig zin om het continue aan te passen wanneer het eenmaal goed staat.

Neem aan dat de set voor een R55 en R56 verschillen? In ieder geval achteraan denk ik?
Regards
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

22 feb 2009, 19:12

ik heb KW variant II
mijn KW's staan op zen zachts afgesteld.. rijd veel comfortabel dan de KW I..

zou ik een nieuw setje aankopen.. zou ik voor KW variant III clubsport gaan..


maar zolang ik ze niet stuk rij.. ben ik zeer tevreden over de huidige KW's :wink:


Gr.M
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

22 feb 2009, 20:00

smartie schreef:
StefanCS schreef:Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
Hoe doe je dit achter dan?
Achter moet je ze demonteren om de hardheid in te kunnen stellen Smartie.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

22 feb 2009, 20:03

Che schreef:
smartie schreef:
StefanCS schreef:Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
Hoe doe je dit achter dan?
Achter moet je ze demonteren om de hardheid in te kunnen stellen Smartie.
Ja daar was ik al bang voor......niet effe snel aan een schroefje draaien dus :wink:
Thanks
Regards
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

22 feb 2009, 20:08

smartie schreef:
Che schreef:
smartie schreef:
Hoe doe je dit achter dan?
Achter moet je ze demonteren om de hardheid in te kunnen stellen Smartie.
Ja daar was ik al bang voor......niet effe snel aan een schroefje draaien dus :wink:
Thanks

...toch wel .... maar pas als ie eronderuit is :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

22 feb 2009, 20:23

Heb je een speciale sleutel voor nodig en je moet de ring los draaimen met een soort inbus. Dus dat ff is er niet bij haha :D:D
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

22 feb 2009, 20:24

kwiebje schreef:Heb je een speciale sleutel voor nodig en je moet de ring los draaimen met een soort inbus. Dus dat ff is er niet bij haha :D:D

voor de hardheid ???? als dat zo is dan waren die Koni's een stuk handiger !!
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

22 feb 2009, 20:41

Hardheid moet je boven op instellen zoals bij de koni's. Hoogte is zoals hierboven geschreven met die sleutels. Achter moet je ze er onder uit halen en voor kan het gewoon onder de motorkap gedaan worden. :D
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13492
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

22 feb 2009, 21:19

Ik ken mensen die een gat in de achterkant van de wielkanst hebben gemaakt om van binnenuit de KW's te kunnen verstellen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”