Mini Poeper weer mobiel in een BMW E87 LCI

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Mini Poeper weer mobiel in een BMW E87 LCI

14 mar 2009, 21:34

Na velen hier op het forum op het verkeerde been gezet te hebben stond m'n besluit al lang vast; het wordt of een Clubman of een 1-serie!

Toen ik de na mijn laatste rit MINI naar de dealer bracht hebben henkietenk en ik eens even goed de Clubman bekeken. Leuke wagen, maar weet niet of het wat voor mij is. Deze twijfel werd gelukkig snel weggenomen toen duidelijk werd dat onze hond er niet dagelijks in kan als deze volwassen is. Het is dus een 1-serie geworden in de kleur Sparkling Graphit Metallic.

Verder is de auto uitgerust met:
- Executive pakket
- Sportstuur met MF bediening
- verwarmde voorstoelen
- exterieur delen in carrosseriekleur
- Park Distance Control
- geheel chromen grill/nieren
- 16" Star Spokes met winterbanden
- 18" V-spokes met zomerbanden

Hier de 1er op z'n wintersloffen:
Afbeelding
Afbeelding

Achterbank en deurbkleding netjes ingepakt door OEM beschermhoes.
Afbeelding

Omdat de US sidelights/-reflectors op mijn MINI altijd goed zijn bevallen heb ik bij de 1er opgelost door modules te monteren die de knipperverlichting continu laten meebranden met het stads-/parkeerlicht. De knipperlichten branden dan continu op een lagere wattage en zodra ze moeten knipperen branden ze op volle wattage. Op onderstaand foto alleen de stadslichten aan.
Afbeelding

Hier de 1er op z'n zomersloffen:
Afbeelding
Afbeelding

Ik kon het toch niet laten! :lol:
Een openluchtfilter op mijn 1er! Omdat deze er niet was voor facelift, hebben de mensen van KenN mijn auto gebruikt ter ontwikkeling van een 57i kit.
De eerste keer dat ik daar was werd het origineel filter vervangen door een vervangingsfilter en heb ik daar een tijd mee rondgereden tot de kit klaar was. Toen de kit na enkele weken klaar was en het filter gemonteerd werd hebben we daar ook gelijk de lamellen verwijderd die achter de grill/nieren zitten. De facelift heeft als onderdeel van Efficient Dynamics lamellen achter de grill/nieren gekregen om eerder op temperatuur te komen. Wat een kul, weg met die dingen! Geopend houden ze nog steeds 1/3 van de luchtstroom tegen.
Afbeelding
Afbeelding
Binnenkort een hitteschild maken om warme lucht van de motor tegen te houden. Dit vinden ze bij KenN ook beter om te doen, maar dit zit niet in de kit aangezien deze dan duurder zal worden en mensen de prijs van zo'n kit dan te hoog zullen gaan vinden.

Omdat ik niet zo van het enorme stylen ben en -zoals velen van jullie weten- niet van schapen in wolfskleren hou, maar eerder andersom en ingetogen zal er verder dan enkele dingetjes niets aan gebeuren. Daar leent de basis zich gewoon niet voor (althans, zover ik weet). Wat alleen nog op de planning staan zijn 30/25 verlagingsveren van Eibach. De auto moet echt ietsje zakken. Zodra de eerste remblokken aan vervanging toe zijn deze wisselen voor Ferodo's en stalen remleidingen.
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 14 mar 2009, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

14 mar 2009, 21:44

op zn zomersloffen gewoon een mooie auto 8) veel plezier ermee kerel ziet er netjes uit 8) filter erin ook goed en na verlaging ziet het er helemaal goed uit :wink:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2009, 21:50

Heey sjoerd! Welcome back...long time no see ;)

Leuk wagentje heb je terug gekocht en deze is ook wel heel erg mooi. Vond de dacia toch al niet bij je passen haha :D

Veel plezier met je nieuwe ride!
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2009, 21:51

Ik had het je al laten weten, maar hij ziet er erg lekker uit :-PP! Die zomervelgen zijn top. Zo'n 1-serie is een begrijpelijke keuze als een MINI te krap wordt. Een stuk praktischer en ook een genot om in te rijden. De hond lijkt ook tevreden te zijn met de Beemer 8). Veel plezier ermee :rijden!
Afbeelding
chosenfew106
Be Mini
Be Mini

15 mar 2009, 09:41

Gefeliciteerd met de BMW en veel rijplezier. K&N kit is voor mij ook wel interensant? Heb je toevallig een artikel nummer van de kit en een idee wat het met het verbruik doet?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2009, 10:21

mooie zomerwielen trouwens.
weet niet of ik er compleet overheen lees, maar welk blok ligt erin?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mar 2009, 10:42

chosenfew106 schreef:Gefeliciteerd met de BMW en veel rijplezier. K&N kit is voor mij ook wel interensant? Heb je toevallig een artikel nummer van de kit en een idee wat het met het verbruik doet?
Jij zult een andere kit moeten hebben omdat jij een 1.6 blok hebt. Deze kit is voor het 2.0 blok; voor de 118i/120i dus.
Door het filter heb je een iets betere gasrespons, grappig geluid en verder claimt K&N een lichte vermogenswinst. Tegenover dit laatste ben ik een beetje sceptisch omdat het filter nu ook warme lucht pakt. Daarom ga ik nog een hitteschild maken, wat ook door KenN wordt aangeraden maar niet in de kit zit omdat deze dan commercieel gezien te duur wordt.

edit: heb even de 57i kit voor de 116i opgezocht: 57-0638
Sid schreef:mooie zomerwielen trouwens.
weet niet of ik er compleet overheen lees, maar welk blok ligt erin?
Dank je Sid, ben er zelf ook blij mee.
Het is het gefacelifte 2.0 blok, de auto is een 118i. Levert bijna net zoveel vermogen als de pre-facelift 120i.
De pre-facelift 118i vond ik altijd net te weinig vermogen hebben, de gefacelifte 118i LCI wil wel redelijk lekker van z'n plek.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2009, 20:52

Kerel, erg leuk je vandaag samen met vriendin en doggie te spreken. Ook al was het erg kort, heb je auto gezien. Op die zomersloffen echt een plaatje zeg. Erg, hele erge goede keuze!! 8)
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mar 2009, 12:57

CooperS-lightningblue schreef:Kerel, erg leuk je vandaag samen met vriendin en doggie te spreken. Ook al was het erg kort, heb je auto gezien. Op die zomersloffen echt een plaatje zeg. Erg, hele erge goede keuze!! 8)
Goed jou ook weer te zien. Jullie nieuwste aanwinst ook eens van dichtbij bekijken, maar stond nu zoveel ander volk en jullie gingen net door.
MaVaEe
Koeien-teller

16 mar 2009, 14:56

Ik geloofde er ook al geen zak van dat je van de MINI naar een Dacia zou gaan! :mrgreen: :s

Mooie BMW en zo te zien is de dog er ook blij mee! ;)
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mar 2009, 14:58

MaVaEe schreef:Ik geloofde er ook al geen zak van dat je van de MINI naar een Dacia zou gaan! :mrgreen: :s
:lol:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mar 2009, 21:38

Zeer mooie verschijning, zeker op de zomerwielen 8)

Veel plezier met je nieuwe Daci... uhhh Beemer :P
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 mar 2009, 21:43

Had ik het toch goed met de 1-serie als opvolger van de Mini :wink:

1-serie in trek als opvolger van de Mini :wink:
Leuk bakkie hoor! Ben wel benieuwd naar de K&N filter.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 mar 2009, 11:06

heb ook in zo'n 1 serie gereden maar ik ben er niet weg van, maar als jij hem maar mooi vind he ;)

veel plezier en veel veilige km ermee

gr
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 mar 2009, 09:34

florisvandam schreef:heb ook in zo'n 1 serie gereden maar ik ben er niet weg van, maar als jij hem maar mooi vind he ;)

veel plezier en veel veilige km ermee
Vind een A3 mooier, maar dat is (m.u.v. Quattro) voorwielaandrijving en we hadden reeds een goede relatie opgebouwd met de dealer. Heb heel vaak een BMW meegekregen als leenauto en dat vonden we fijne auto's.
De Clubman is een leuke wagen, maar is niet helemaal in verhouding: Je hebt nog steeds dat MINI gevoel, je nadert een doordraaier van snelweg en bedenkt dan: 'Verdorie die achterkant met FWD.' Komt daarbij dat de hond er niet in kan...

Een fransoos of japans waren geen optie...

Iets grotere auto leek mij de 1-serie een goede compromis.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”