Toen ik de na mijn laatste rit MINI naar de dealer bracht hebben henkietenk en ik eens even goed de Clubman bekeken. Leuke wagen, maar weet niet of het wat voor mij is. Deze twijfel werd gelukkig snel weggenomen toen duidelijk werd dat onze hond er niet dagelijks in kan als deze volwassen is. Het is dus een 1-serie geworden in de kleur Sparkling Graphit Metallic.
Verder is de auto uitgerust met:
- Executive pakket
- Sportstuur met MF bediening
- verwarmde voorstoelen
- exterieur delen in carrosseriekleur
- Park Distance Control
- geheel chromen grill/nieren
- 16" Star Spokes met winterbanden
- 18" V-spokes met zomerbanden
Hier de 1er op z'n wintersloffen:

Achterbank en deurbkleding netjes ingepakt door OEM beschermhoes.

Omdat de US sidelights/-reflectors op mijn MINI altijd goed zijn bevallen heb ik bij de 1er opgelost door modules te monteren die de knipperverlichting continu laten meebranden met het stads-/parkeerlicht. De knipperlichten branden dan continu op een lagere wattage en zodra ze moeten knipperen branden ze op volle wattage. Op onderstaand foto alleen de stadslichten aan.

Hier de 1er op z'n zomersloffen:

Ik kon het toch niet laten!

Een openluchtfilter op mijn 1er! Omdat deze er niet was voor facelift, hebben de mensen van KenN mijn auto gebruikt ter ontwikkeling van een 57i kit.
De eerste keer dat ik daar was werd het origineel filter vervangen door een vervangingsfilter en heb ik daar een tijd mee rondgereden tot de kit klaar was. Toen de kit na enkele weken klaar was en het filter gemonteerd werd hebben we daar ook gelijk de lamellen verwijderd die achter de grill/nieren zitten. De facelift heeft als onderdeel van Efficient Dynamics lamellen achter de grill/nieren gekregen om eerder op temperatuur te komen. Wat een kul, weg met die dingen! Geopend houden ze nog steeds 1/3 van de luchtstroom tegen.

Binnenkort een hitteschild maken om warme lucht van de motor tegen te houden. Dit vinden ze bij KenN ook beter om te doen, maar dit zit niet in de kit aangezien deze dan duurder zal worden en mensen de prijs van zo'n kit dan te hoog zullen gaan vinden.
Omdat ik niet zo van het enorme stylen ben en -zoals velen van jullie weten- niet van schapen in wolfskleren hou, maar eerder andersom en ingetogen zal er verder dan enkele dingetjes niets aan gebeuren. Daar leent de basis zich gewoon niet voor (althans, zover ik weet). Wat alleen nog op de planning staan zijn 30/25 verlagingsveren van Eibach. De auto moet echt ietsje zakken. Zodra de eerste remblokken aan vervanging toe zijn deze wisselen voor Ferodo's en stalen remleidingen.