Dus bedacht ik mij, als ik nou een compressor op mijn motor zet. (ik heb geen idee hoe grote operatie dit is). Maar dan heb ik opeens een cooper S

Wat vinden jullie, is dit haalbaar om een compressor op de mini cooper motor te instaleren?
Cilinderkop is volgens mij ook niet hetzelfde. Heb ergens gelezen dat het matriaal tussen de ONE/Cooper en de S verschillend is.werner schreef:De motor ziet er van buiten inderdaad het zelfde uit. Maar er zitten ook intern een paar grote verschillen. (grote koelkanalen en grotere doorstroming van olie,andere oliepomp, lagere compressie ivm compressor en nog wat dussss helaas niet zo eenvoudig)
Een turbo is ook niet zo eenvoudig. Volgens mij moet je hiervoor ook een ander versnellingsbak erin monteren. Zal een paar duizend euro kosten.red_devil schreef:En bv. een turbo op de mini cooper zetten? Hoeveel pk zou dat opleveren en zou dit een grote operatie zijn en haalbaar zijn?
Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Maaij schreef:Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Wat je ook kan doen:
- Ander luchtfilter HEB IK BINNENKORT (pipercross PK222C)
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper) HEB NU EEN LASER UITLAATSYSTEEM, Dus niet alleen de einddemper, maar ook die lange buis erbij-> weet niet de naam daarvan. Ben niet zo technisch
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software
- Manifold + Downpipe -> wil ook ook nog een keertje erop plaatsen (levert ook veel pk op!)
140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken
Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
Maar waarvoor dient het?Maaij schreef:Naam zegt het eigenlijk al. Alleen voor een S dusred_devil schreef:Wat is een Supercharger Poelie ? En kan dit ook op een mini cooper? Of is dit alleen gemaakt voor een mini cooper S?
Manifold is spruitstuk. Wordt in Amerika ook wel header genoemdred_devil schreef:Maaij schreef:Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Wat je ook kan doen:
- Ander luchtfilter HEB IK BINNENKORT (pipercross PK222C)
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper) HEB NU EEN LASER UITLAATSYSTEEM, Dus niet alleen de einddemper, maar ook die lange buis erbij-> weet niet de naam daarvan. Ben niet zo technisch
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software
- Manifold + Downpipe -> wil ook ook nog een keertje erop plaatsen (levert ook veel pk op!)
140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken
Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
Zoals je zie ook geen goedkope oplossingred_devil schreef:Heb al dit topic gevonden over het tunen van een mini cooper![]()
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1249
Onze sponsors