One, Cooper, Cooper S zelfde motor

Van alles over de 1ste generatie MINI.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

One, Cooper, Cooper S zelfde motor

19 aug 2006, 17:12

Ik las net in de auto kampioen dat de mini one, cooper en cooper s dezelfde motor hadden. Het verschil tussen de cooper en de one is een chip en het verschil tussen een cooper en een cooper s is de compressor.

Dus bedacht ik mij, als ik nou een compressor op mijn motor zet. (ik heb geen idee hoe grote operatie dit is). Maar dan heb ik opeens een cooper S :D

Wat vinden jullie, is dit haalbaar om een compressor op de mini cooper motor te instaleren?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

19 aug 2006, 17:16

Is denk ik goedkoper om je Cooper in te ruilen voor een S. Je moet ook een nieuw S versnellingsbak erin monteren. De Cooper versnellingsbak is hier niet geschikt voor.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

19 aug 2006, 17:20

OH ja dat klopt, damn.
Dan maar sparen voor een mini cooper S! :wink:
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

19 aug 2006, 18:34

De motor ziet er van buiten inderdaad het zelfde uit. Maar er zitten ook intern een paar grote verschillen. (grote koelkanalen en grotere doorstroming van olie,andere oliepomp, lagere compressie ivm compressor en nog wat dussss helaas niet zo eenvoudig) :mrgreen:
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

20 aug 2006, 13:33

En bv. een turbo op de mini cooper zetten? Hoeveel pk zou dat opleveren en zou dit een grote operatie zijn en haalbaar zijn?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

20 aug 2006, 14:52

werner schreef:De motor ziet er van buiten inderdaad het zelfde uit. Maar er zitten ook intern een paar grote verschillen. (grote koelkanalen en grotere doorstroming van olie,andere oliepomp, lagere compressie ivm compressor en nog wat dussss helaas niet zo eenvoudig) :mrgreen:
Cilinderkop is volgens mij ook niet hetzelfde. Heb ergens gelezen dat het matriaal tussen de ONE/Cooper en de S verschillend is.
red_devil schreef:En bv. een turbo op de mini cooper zetten? Hoeveel pk zou dat opleveren en zou dit een grote operatie zijn en haalbaar zijn?
Een turbo is ook niet zo eenvoudig. Volgens mij moet je hiervoor ook een ander versnellingsbak erin monteren. Zal een paar duizend euro kosten.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

20 aug 2006, 15:34

@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

20 aug 2006, 15:40

red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.

Wat je ook kan doen:

- Ander luchtfilter
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper)
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software

140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken :)
Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

20 aug 2006, 15:47

Wat is een Supercharger Poelie ? En kan dit ook op een mini cooper? Of is dit alleen gemaakt voor een mini cooper S?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

20 aug 2006, 15:48

red_devil schreef:Wat is een Supercharger Poelie ? En kan dit ook op een mini cooper? Of is dit alleen gemaakt voor een mini cooper S?
Naam zegt het eigenlijk al. Alleen voor een S dus :)
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

20 aug 2006, 15:49

Maaij schreef:
red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.

Wat je ook kan doen:

- Ander luchtfilter HEB IK BINNENKORT (pipercross PK222C)
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper) HEB NU EEN LASER UITLAATSYSTEEM, Dus niet alleen de einddemper, maar ook die lange buis erbij-> weet niet de naam daarvan. Ben niet zo technisch
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software
- Manifold + Downpipe -> wil ook ook nog een keertje erop plaatsen (levert ook veel pk op!)

140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken :)
Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

20 aug 2006, 15:51

Maaij schreef:
red_devil schreef:Wat is een Supercharger Poelie ? En kan dit ook op een mini cooper? Of is dit alleen gemaakt voor een mini cooper S?
Naam zegt het eigenlijk al. Alleen voor een S dus :)
Maar waarvoor dient het?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

20 aug 2006, 15:51

red_devil schreef:
Maaij schreef:
red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.

Wat je ook kan doen:

- Ander luchtfilter HEB IK BINNENKORT (pipercross PK222C)
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper) HEB NU EEN LASER UITLAATSYSTEEM, Dus niet alleen de einddemper, maar ook die lange buis erbij-> weet niet de naam daarvan. Ben niet zo technisch
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software
- Manifold + Downpipe -> wil ook ook nog een keertje erop plaatsen (levert ook veel pk op!)

140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken :)
Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
Manifold is spruitstuk. Wordt in Amerika ook wel header genoemd :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 20 aug 2006, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

20 aug 2006, 15:57

Heb al dit topic gevonden over het tunen van een mini cooper :D
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1249
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

20 aug 2006, 16:04

red_devil schreef:Heb al dit topic gevonden over het tunen van een mini cooper :D
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1249
Zoals je zie ook geen goedkope oplossing :)

Terug naar “MINI-talk”