
Hans GP
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zal dit poetstopic ook maar even aanvullen
Stel je heb een Works, GP of een Beek stage 2 bewerkte Mini maar je wil verder, niet alleen in piekvermogen maar sterk middenin, je kan een nog kleinere pulley nemen alleen bestaat de kans dat je compressor dat niet overleefd dus ga je ergens anders zoeken.
Een R53 heeft geen turbo waarvan de turbodruk makkelijk op te schroeven is, voordeel van een R53 compressor is dat je altijd vermogen heb (geen turbogat) piekvermogen is leuk in de kroeg maar bruikbaar vermogen is veel leuker
Dus dan kom je bij een specialist terecht en het liefst 1 die de Mini door en door ken om meer vermogen te krijgen op een betrouwbare manier! Ouderwest Tunen zullen we het maar noemen, cilinderkop bewerken in&uitlaat kanalen, andere nokkenas, grotere kleppen, iets grotere pulley voor meer lucht in die cilinderkop maar wat erin gaat moet er ook weer uit, dus je wil zo min mogelijk tegendruk hebben, dus na een goede tip van Berthil, de pre-kat er tussen uit halen deze is toch alleen maar voor de koude start. En we hebben een begin!
De zoektocht begon met een bijna nieuwe cilinderkop en waar kan je die het beste vinden? Juist hier op het forum, ik heb deze cilinderkop overgenomen van Miniboard voor €100,- en een fles witte wijn, mooi prijsje! Meer is die niet waard de dealer vroeg nog €500,- voor een kop die zij over hebben gehouden
pure winst!

Stel je heb een Works, GP of een Beek stage 2 bewerkte Mini maar je wil verder, niet alleen in piekvermogen maar sterk middenin, je kan een nog kleinere pulley nemen alleen bestaat de kans dat je compressor dat niet overleefd dus ga je ergens anders zoeken.
Een R53 heeft geen turbo waarvan de turbodruk makkelijk op te schroeven is, voordeel van een R53 compressor is dat je altijd vermogen heb (geen turbogat) piekvermogen is leuk in de kroeg maar bruikbaar vermogen is veel leuker

Dus dan kom je bij een specialist terecht en het liefst 1 die de Mini door en door ken om meer vermogen te krijgen op een betrouwbare manier! Ouderwest Tunen zullen we het maar noemen, cilinderkop bewerken in&uitlaat kanalen, andere nokkenas, grotere kleppen, iets grotere pulley voor meer lucht in die cilinderkop maar wat erin gaat moet er ook weer uit, dus je wil zo min mogelijk tegendruk hebben, dus na een goede tip van Berthil, de pre-kat er tussen uit halen deze is toch alleen maar voor de koude start. En we hebben een begin!
De zoektocht begon met een bijna nieuwe cilinderkop en waar kan je die het beste vinden? Juist hier op het forum, ik heb deze cilinderkop overgenomen van Miniboard voor €100,- en een fles witte wijn, mooi prijsje! Meer is die niet waard de dealer vroeg nog €500,- voor een kop die zij over hebben gehouden

Laatst gewijzigd door Hans op 07 dec 2009, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Heel gaaf project! Ik ben heel benieuwd of de rest van de motor het allemaal aankan. Maar dat horen we snel genoeg natuurlijk. Wat heeft deze serieuze behandeling gekost? Enige indicatie wat je zou behalen op een standaard R53? Dat is natuurlijk de info die menig MINI rijder wil weten.
1 ding is zeker. Ik zou mijn MINI ook heel graag een maand bij Beek dumpen. Om hem helemaal na te laten lopen.
iDD....... vet hoor Hans!
1 ding is zeker. Ik zou mijn MINI ook heel graag een maand bij Beek dumpen. Om hem helemaal na te laten lopen.
iDD....... vet hoor Hans!
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Niet alleen flowen hè. Ook een kleinere pulley en natuurlijk de software om alles optimaal te laten samenwerken.ducks schreef:Vind het niet slecht. 25 a 30 pk extra door alles netjes te flowen. Hebben ze de software eigenlijk nog verder aangepast?
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Bericht
Ziet er erg mooi uit Hans!
Weet alleen niet of ik het die kost waard vind, maargoed, ondertussen heb je wel de snelste GP natuurlijk... 
De vraag zit em ook naar hoe de curve loopt voor & na... Heb je daar een voorbeeld van? Ben benieuwd


De vraag zit em ook naar hoe de curve loopt voor & na... Heb je daar een voorbeeld van? Ben benieuwd

BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gister is er bij Beek een Mini met Cosworth kop gedaan incl. M7 16% pulley en 102% krukas pulley en hij haalt mijn waardes niet..
227pk bij 7500 toeren! FAIL@Cosworth kop! Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de Schrick nokkenas die daarin zit ik heb een Catcam.
Verschil van moment opening van de kleppen..
Dat betekend dat Beek beter zijn huiswerk heeft gedaan Cosworth en M7

227pk bij 7500 toeren! FAIL@Cosworth kop! Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de Schrick nokkenas die daarin zit ik heb een Catcam.
Verschil van moment opening van de kleppen..
Dat betekend dat Beek beter zijn huiswerk heeft gedaan Cosworth en M7

- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
@ hans goed resultaat, kun je de grafiek ook posten!
En andere nokkenas, Pre kat er uit, kleppen + zittingen 1,25mm groterpeter schreef:Niet alleen flowen hè. Ook een kleinere pulley en natuurlijk de software om alles optimaal te laten samenwerken.ducks schreef:Vind het niet slecht. 25 a 30 pk extra door alles netjes te flowen. Hebben ze de software eigenlijk nog verder aangepast?

@ hans goed resultaat, kun je de grafiek ook posten!
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
227 is gewoon om het spel er te laten afvijzen en persoonlijk terug te bezorgen (op hun smoel
)
Amerikaanse bedriegers!
Nu begrijp ik waarom M7 de cosworth kop tot een maandje geleden te koop aanbood voor 1699 dollar (ipv een dikke 3500...)Hans schreef:Gister is er bij Beek een Mini met Cosworth kop gedaan incl. M7 16% pulley en 102% krukas pulley en hij haalt mijn waardes niet..![]()
227pk bij 7500 toeren! FAIL@Cosworth kop! Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de Schrick nokkenas die daarin zit ik heb een Catcam.
Verschil van moment opening van de kleppen..
Dat betekend dat Beek beter zijn huiswerk heeft gedaan Cosworth en M7
227 is gewoon om het spel er te laten afvijzen en persoonlijk terug te bezorgen (op hun smoel

Amerikaanse bedriegers!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gister even wezen spelen met een 911 terugschakelen naar zijn 4 en vrroeeemmmm.. weg was de GP (de porsche zat waarschijnlijk in zijn 7
) daarna een mooie rotonde en wat bochten en de beste man had er moeite mee..


Grafiek in kw van GP1630, blauwe lijn is standaard wel met MTH spruit, 210pk



Grafiek in kw van GP1630, blauwe lijn is standaard wel met MTH spruit, 210pk
Laatst gewijzigd door Hans op 07 dec 2009, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou ik rij weer in de Beek caddy
kettingspanner van de distributieriem is kapot (was waarschijnlijk al gaar) en geeft een raar tikkend geluid en de bypass valve (lucht) blijft soms hangen.. foutcode 1688, waar dat nu weer vandaan komt? Eerst die spanner woensdag vervangen daarna die valve even nakijken.. je blijft bezig met die mini's

Onze sponsors