Hans GP

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

12 mar 2009, 15:53

Dat zijn nog eens bandjes :mrgreen:
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 apr 2009, 00:23

Ik zal dit poetstopic ook maar even aanvullen :mrgreen:



Stel je heb een Works, GP of een Beek stage 2 bewerkte Mini maar je wil verder, niet alleen in piekvermogen maar sterk middenin, je kan een nog kleinere pulley nemen alleen bestaat de kans dat je compressor dat niet overleefd dus ga je ergens anders zoeken.
Een R53 heeft geen turbo waarvan de turbodruk makkelijk op te schroeven is, voordeel van een R53 compressor is dat je altijd vermogen heb (geen turbogat) piekvermogen is leuk in de kroeg maar bruikbaar vermogen is veel leuker :D

Dus dan kom je bij een specialist terecht en het liefst 1 die de Mini door en door ken om meer vermogen te krijgen op een betrouwbare manier! Ouderwest Tunen zullen we het maar noemen, cilinderkop bewerken in&uitlaat kanalen, andere nokkenas, grotere kleppen, iets grotere pulley voor meer lucht in die cilinderkop maar wat erin gaat moet er ook weer uit, dus je wil zo min mogelijk tegendruk hebben, dus na een goede tip van Berthil, de pre-kat er tussen uit halen deze is toch alleen maar voor de koude start. En we hebben een begin!

De zoektocht begon met een bijna nieuwe cilinderkop en waar kan je die het beste vinden? Juist hier op het forum, ik heb deze cilinderkop overgenomen van Miniboard voor €100,- en een fles witte wijn, mooi prijsje! Meer is die niet waard de dealer vroeg nog €500,- voor een kop die zij over hebben gehouden :s pure winst!
Laatst gewijzigd door Hans op 07 dec 2009, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

17 apr 2009, 00:54

Vind het niet slecht. 25 a 30 pk extra door alles netjes te flowen. Hebben ze de software eigenlijk nog verder aangepast?
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

17 apr 2009, 01:09

Heel gaaf project! Ik ben heel benieuwd of de rest van de motor het allemaal aankan. Maar dat horen we snel genoeg natuurlijk. Wat heeft deze serieuze behandeling gekost? Enige indicatie wat je zou behalen op een standaard R53? Dat is natuurlijk de info die menig MINI rijder wil weten.

1 ding is zeker. Ik zou mijn MINI ook heel graag een maand bij Beek dumpen. Om hem helemaal na te laten lopen.


iDD....... vet hoor Hans!
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

17 apr 2009, 09:45

ducks schreef:Vind het niet slecht. 25 a 30 pk extra door alles netjes te flowen. Hebben ze de software eigenlijk nog verder aangepast?
Niet alleen flowen hè. Ook een kleinere pulley en natuurlijk de software om alles optimaal te laten samenwerken.
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Berichten: 1923
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:20

17 apr 2009, 10:43

Ziet er erg mooi uit Hans! 8) Weet alleen niet of ik het die kost waard vind, maargoed, ondertussen heb je wel de snelste GP natuurlijk... :D

De vraag zit em ook naar hoe de curve loopt voor & na... Heb je daar een voorbeeld van? Ben benieuwd :mrgreen:
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 apr 2009, 10:51

Gister is er bij Beek een Mini met Cosworth kop gedaan incl. M7 16% pulley en 102% krukas pulley en hij haalt mijn waardes niet.. :P
227pk bij 7500 toeren! FAIL@Cosworth kop! Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de Schrick nokkenas die daarin zit ik heb een Catcam.
Verschil van moment opening van de kleppen..

Dat betekend dat Beek beter zijn huiswerk heeft gedaan Cosworth en M7 >)
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

17 apr 2009, 11:07

peter schreef:
ducks schreef:Vind het niet slecht. 25 a 30 pk extra door alles netjes te flowen. Hebben ze de software eigenlijk nog verder aangepast?
Niet alleen flowen hè. Ook een kleinere pulley en natuurlijk de software om alles optimaal te laten samenwerken.
En andere nokkenas, Pre kat er uit, kleppen + zittingen 1,25mm groter :wink:

@ hans goed resultaat, kun je de grafiek ook posten!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

17 apr 2009, 12:49

Klinkt leuk :), zo zouden ze standaard moeten komen :roll: :wink:
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

17 apr 2009, 13:05

Hans schreef:Gister is er bij Beek een Mini met Cosworth kop gedaan incl. M7 16% pulley en 102% krukas pulley en hij haalt mijn waardes niet.. :P
227pk bij 7500 toeren! FAIL@Cosworth kop! Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de Schrick nokkenas die daarin zit ik heb een Catcam.
Verschil van moment opening van de kleppen..

Dat betekend dat Beek beter zijn huiswerk heeft gedaan Cosworth en M7 >)
Nu begrijp ik waarom M7 de cosworth kop tot een maandje geleden te koop aanbood voor 1699 dollar (ipv een dikke 3500...)
227 is gewoon om het spel er te laten afvijzen en persoonlijk terug te bezorgen (op hun smoel >) )
Amerikaanse bedriegers!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 apr 2009, 18:07

..
Laatst gewijzigd door Hans op 07 dec 2009, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

24 apr 2009, 08:12

Gister even wezen spelen met een 911 terugschakelen naar zijn 4 en vrroeeemmmm.. weg was de GP (de porsche zat waarschijnlijk in zijn 7 :lol: ) daarna een mooie rotonde en wat bochten en de beste man had er moeite mee..



Afbeelding

Afbeelding
Grafiek in kw van GP1630, blauwe lijn is standaard wel met MTH spruit, 210pk
Laatst gewijzigd door Hans op 07 dec 2009, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7216
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

24 apr 2009, 08:23

Hans wat heb jij een dikke mini.. Heb je nog zien rijden van de week in de buurt van beek en mijn thuis.. (dat denk ik tenminste :wink: dan, er zijn niet zoveel GPtjes en diegene die in de buurt van beek rijden.)
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 1878
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:28

24 apr 2009, 10:21

Wat een dikke bak Hans, en wat een grafiek!!! :-))
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 apr 2009, 16:37

Nou ik rij weer in de Beek caddy :? kettingspanner van de distributieriem is kapot (was waarschijnlijk al gaar) en geeft een raar tikkend geluid en de bypass valve (lucht) blijft soms hangen.. foutcode 1688, waar dat nu weer vandaan komt? Eerst die spanner woensdag vervangen daarna die valve even nakijken.. je blijft bezig met die mini's

Terug naar “Show your ride”