Eerst even voorstellen

Stel je hier even voor.
moppie
One wheel wonder
One wheel wonder

Eerst even voorstellen

19 apr 2009, 14:12

Hallo allemaal,

mijn naam is Wiel en mijn vrouw heet Alwine. We zijn beide gek op mini('s) en het leek me leuk om er eens wat vaker over te babbelen met mede lotgenoten.. :wink:

Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald in 1978 kocht ik van mijn rijleraar zijn toen 10 jaar oude mini (groen met wit dak) voor het bedrag van 200 gulden. Verzekering kostte toen 500 gulden per jaar! Na 2 jaar was de pret over omdat de auto niet meer op de weg mocht van de mensen met de blauwe petten. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Daarna was het trouwen, kindertjes en grotere auto's om dit allemaal te vervoeren.

Na verloop van tijd, het was reeds 1990, wilde Alwine een tweede auto'tje en jullie raden al welke auto dat was. Na lang zoeken vonden we een betaalbare mini bij een mevrouw die een golf had gekocht omdat de golfclubs niet in de kofferbak van de mini pasten. Kleur wit, bouwjaar 1986, prijs 7000 gulden.
In januari 2000 vonden we dat we toe waren aan iets jongers en via internet uitgezocht waar nog mini's te koop waren, want ze werden bijna zeldzaam. In Huissen bij het Mini Center zijn we toen geslaagd en hebben een racing groene mini gekocht voor 18.000 gulden. Bouwjaar 1999. 1300c, multipoint injection.
Toen kwamen de nieuwe mini's uit en eerlijk gezegd vonden we ze toen te duur, en nog niet mooi genoeg om de onze te vervangen, totdat......
September 2004, op een zondag aan het toeren met de leasewagen van de zaak, komen we langs Keram in Beek. Er stond en mooie Cooper, kleur zilver met zwart dak, net een jaar oud. Na een proefrit en wat onderhandelen over de prijs werden we het eens en hadden we een nieuwe auto. Wat een verschil met de "oude" mini. Afwerking, wegligging, veiligheid, snelheid etc. Als je ergens kwam werd je van alle kanten bekeken, mini rijders onder elkaar vertelden honderduit over de auto en zijn accesoires. En nu 5 jaar later, we zijn nog steeds even verliefd op onze mini, hebben we een proefrit gemaakt in de volgende stap op de ladder, een cooper S. Na 50 meter zei Alwine: deze ligt beter op de weg als de onze en deze gaat er echt vandoor..... Toen we wisselden van plaats (ik mocht ook even rijden :P ) voelde ik meteen wat ze bedoelde. Wat een genot om wat extra pk's ter beschikking te hebben. Alles aan deze auto is weer beter dan de auto die we nu nog rijden. De airco is nu automatisch, cruise control, turbo, xenon verlichting, 6 versnellingen, meer airbags, uitlaat in het midden etc...
Na onderhandelen, een nachtje slapen en nog eens onderhandelen zijn we het eens geworden. Alwine heeft de handtekening gezet en volgende week zijn we eigenaar van een Darksilver Metallic R56 Mini Cooper S van net een jaar oud.

En ik mag een keertje met de mini naar Den Haag. :rijden :feest :rijden
Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2009, 18:09

Hoi hoi,

welkom op het forum en super veel plezier met de nieuwe MINI!!! Maar dat lukt wel :wink:

marss
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2009, 20:06

Veel plezier hier op het forum en veel fijne kilometers met jullie nieuwe mini :D
Wellicht een keer tot meets!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

19 apr 2009, 20:31

Olla,

welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :D veel plezier hier en met de mini en miss tot meets

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 apr 2009, 20:34

welkom en veel plezier hier op het forum.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
R04dRunneR
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 apr 2009, 20:49

Olla, veel plezier met je Cooper S en misschien tot meets :rijden
It's good to have speed limits, then there is something to go above and beyond!
moppie
One wheel wonder
One wheel wonder

19 apr 2009, 21:42

Bedankt voor het warme onthaal. Zodra we hem hebben zal ik een paar foto's plaatsen.
Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 apr 2009, 23:31

Welkom Wiel en Alwine.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
Maxim de Belg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 apr 2009, 18:47

Okéé can't wait ;)
shopalicious
Be Mini
Be Mini

20 apr 2009, 19:50

Kijk, dat zijn de echte mini-liefhebbers, van jong tot oud (de mini's dan he). Veel fijne kilometers toegewenst, maar dat moet wel lukken.
Afbeelding
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2009, 20:31

mooie move. Lekker aanstekelijk die nieuwe mini hè? Wij zijn vorig jaar ook begonnen met een gebruikte Cooper Cabrio en hebben deze vorige week alweer ingeruild voor een nieuwe S uitvoering. Wij moeten helaas tot junie wachten.

Veel plezier met die auto en pas een beetje op het gebruik van het gaspedaal. Dit gaat anders erg veel geld kosten. :cry:
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Ri
Rini

20 apr 2009, 21:46

Welkom en veel :rijden -plezier, maar zo te horen komt dat helemaal goed :lol:
Het is al net als bij ons. Krijg de MINI zo af en toe ook eens mee. Als het lief vraag dan. Haha.

Gr. Rini
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2009, 10:12

bonjour minioot!!! 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2009, 10:57

Ha Wiel en Alwine. Welkom hier en heel veel plezier straks met de nieuwe Cooper S! Jullie zijn reeds doorgewinterde MINI rijders hoor :wink: Al aardig wat MINI's gehad. Leuk! Maar de heftigste zit er nu aan te komen, dus het wordt alleen maar leuker met de MINI-pret.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2009, 11:50

Welkom! :D

Terug naar “Who are U?”