mijn naam is Wiel en mijn vrouw heet Alwine. We zijn beide gek op mini('s) en het leek me leuk om er eens wat vaker over te babbelen met mede lotgenoten..

Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald in 1978 kocht ik van mijn rijleraar zijn toen 10 jaar oude mini (groen met wit dak) voor het bedrag van 200 gulden. Verzekering kostte toen 500 gulden per jaar! Na 2 jaar was de pret over omdat de auto niet meer op de weg mocht van de mensen met de blauwe petten.

Daarna was het trouwen, kindertjes en grotere auto's om dit allemaal te vervoeren.
Na verloop van tijd, het was reeds 1990, wilde Alwine een tweede auto'tje en jullie raden al welke auto dat was. Na lang zoeken vonden we een betaalbare mini bij een mevrouw die een golf had gekocht omdat de golfclubs niet in de kofferbak van de mini pasten. Kleur wit, bouwjaar 1986, prijs 7000 gulden.
In januari 2000 vonden we dat we toe waren aan iets jongers en via internet uitgezocht waar nog mini's te koop waren, want ze werden bijna zeldzaam. In Huissen bij het Mini Center zijn we toen geslaagd en hebben een racing groene mini gekocht voor 18.000 gulden. Bouwjaar 1999. 1300c, multipoint injection.
Toen kwamen de nieuwe mini's uit en eerlijk gezegd vonden we ze toen te duur, en nog niet mooi genoeg om de onze te vervangen, totdat......
September 2004, op een zondag aan het toeren met de leasewagen van de zaak, komen we langs Keram in Beek. Er stond en mooie Cooper, kleur zilver met zwart dak, net een jaar oud. Na een proefrit en wat onderhandelen over de prijs werden we het eens en hadden we een nieuwe auto. Wat een verschil met de "oude" mini. Afwerking, wegligging, veiligheid, snelheid etc. Als je ergens kwam werd je van alle kanten bekeken, mini rijders onder elkaar vertelden honderduit over de auto en zijn accesoires. En nu 5 jaar later, we zijn nog steeds even verliefd op onze mini, hebben we een proefrit gemaakt in de volgende stap op de ladder, een cooper S. Na 50 meter zei Alwine: deze ligt beter op de weg als de onze en deze gaat er echt vandoor..... Toen we wisselden van plaats (ik mocht ook even rijden

Na onderhandelen, een nachtje slapen en nog eens onderhandelen zijn we het eens geworden. Alwine heeft de handtekening gezet en volgende week zijn we eigenaar van een Darksilver Metallic R56 Mini Cooper S van net een jaar oud.
En ik mag een keertje met de mini naar Den Haag.