Diverse vragen ombouwen R50 R56

Van alles over de 1ste generatie MINI.
tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Diverse vragen ombouwen R50 R56

21 apr 2009, 13:36

Hey hallo!

Korte intro: ik ben Glenn 28jr woon in Amsterdam en heb eindelijk een mini aangeschaft. Via google hier verzeild geraakt en zo te zien ga ik hier dagelijks rondkieken, topforum!
Over de auto: mini one, nov 02, zwart, met schuifdak en airco. het is een Belgische auto met schade en ik heb nogal een berg vragen :D

1. Kent iemand een goed(e)kope schadetaxateur ivm invoeren met tegenbewijs?Ervaringen en tips met betrekking tot het invoeren zijn ook welkom.
2. Ik zoek nogal wat onderdelen heeft iemand tips, maar ik vind meer delen van een r56 dan een r50 en vraag me dan ook af, kun je niet gewoon de bumpers, koplampen,achterlichten en motorkap van een r56 gebruiken (krijg tenslotte toch een nieuw kenteken)
3. Tevens moeten de airbags vervangen worden, weet iemand of er bij een mini de airbagmodule en bedrading vervangen moet worden hiervan? Eigenlijk vind ik een driespaaks stuur mooier, en vraag me dan ook af kan ik een r56 stuur+ airbag gebruiken?

Verder heb ik sowieso het idee om er een cooper s uitlaat onder te monteren, en maar gelijk cooper s bumpers ( als dat past :S )

iig alvast bedankt voor jullie aandacht. :-))
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2009, 13:40

Een R56 is een andere auto dan een R50, behalve de naam MINI dan.

Suc6 met je zoektocht en veel leesplezier hier.
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: diverse vragen ombouwen r50 r56

21 apr 2009, 14:06

tripje schreef:Hey hallo!

Verder heb ik sowieso het idee om er een cooper s uitlaat onder te monteren, en maar gelijk cooper s bumpers ( als dat past :S )

iig alvast bedankt voor jullie aandacht. :-))
Uitlaat en bumpers van een R53 S past op een R50. Ik zou geen moeite doen om onderdelen van een R56 te fitten op een R50 model. Zonder modificatie past het zowiezo niet. Geen enkel onderdel is hetzelfde.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 apr 2009, 16:57

Voor een driespaaks stuur is het niet nodig een R56 stuur te nemen.
Een driespaaks facelift R50, R52, R53 stuur met nieuwe airbag is ook goed.
Als je van een twee-spaaks naar drie-spaaks stuur gaat heb je toch een nieuwe airbag nodig.
tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 apr 2009, 17:51

Tnx voor de snelle reacties, ik dacht dat de body van een r50 hetzelfde was als die van een r56, en dus de motorkap enz ook zouden passen.. Maar dat is dus niet zo. Op marktplaats zie ik meerdere airbags staan van het type r56 en vroeg me dus af of die zouden passen, is het stuur/ airbag van een r53 anders dan die van een r56? Ik kan wel "goedkoop" aan een airbag voor een tweespaaks r56 komen, al heb ik nog nooit een tweespaaksstuur in een r56 gezien...las net dat ze ook verkrijgbaar zijn bij de airbagbank, iemand een idee wat een airbag daar kost? Poeh ik ben nog echt een leek... Nog wel ;-)
coendek
Stoepsleutelaar

21 apr 2009, 18:33

nope..

airbags zijn ook niet uitwisselbaar... helaas..

ga ermaar vanuit dat NIKS van de R56 past op een R50-R52-R53

tussen de R50 en R53 en R52(cabrio) kun je 99% van de dingen uitwisselen.

groeten

coen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 apr 2009, 20:49

mini7benno schreef:Een R56 is een andere auto dan een R50, behalve de naam MINI dan.
denizg schreef:Ik zou geen moeite doen om onderdelen van een R56 te fitten op een R50 model. Zonder modificatie past het zowiezo niet. Geen enkel onderdeel is hetzelfde.
coendek schreef:ga ermaar vanuit dat NIKS van de R56 past op een R50-R52-R53
tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 apr 2009, 21:18

Dat is duidelijke taal, bedankt voor het quoten, verstand van mini's heb ik niet maar lezen kan ik wel hoor ;)

heeft iemand nog onderdeeladressen? En een prijsindicatie voor een (driespaaks)airbag?
coendek
Stoepsleutelaar

21 apr 2009, 21:20

search function is your friend! :wink:

www.nnp.be
www.airbagbank.nl
www.marktplaats.nl

Coen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 apr 2009, 00:17

tripje schreef:Dat is duidelijke taal, bedankt voor het quoten, verstand van mini's heb ik niet maar lezen kan ik wel hoor ;)
Toch heb je ongeveer dezelfde vraag weer gesteld na de eerste twee quotes. Zo lijkt het tenminste.

Een driespaaks airbag kost bij de dealer ongeveer 280 Euro. Bij de airbagbank kun je soms je oude airbag voor 100 Euro inleveren maar die heb je niet zo te lezen omdat die geklapt is. Bovendien kan de levertijd bij de airbag bank lang zijn afhankelijk van het tijdstip waarop ze een partij hebben besteld.
tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 apr 2009, 13:21

Tja dacht even een mini is een mini ongeacht het bouwjaar. Op een Porsche van 1970 kun je ''bij wijze van spreken'' delen van een Porsche uit 1998 zetten.
Het overzetten body had ik inmiddels al opgegeven, maar de airbags zien er hetzelfde uit toch?

Nog even een andere vraag, weet iemand hoe je kan zien wat voor type one het is? Moet nl voor de bpm weten of er naast het panoramadak en airco nog meer opties opzitten..
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 apr 2009, 15:16

tripje schreef:Op een Porsche van 1970 kun je ''bij wijze van spreken'' delen van een Porsche uit 1998 zetten.
Duidelijk voorbeeld. Het uiterlijk van een Porsche 911 is al meer dan 30 jaar nagenoeg ongewijzigd, maar onderhouds is iedere modelreeks totaal anders en is er niks inwisselbaar. (vandaar ook 996, 997..)
Bij Mini is het net zo.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2009, 15:37

tripje schreef:Tja dacht even een mini is een mini ongeacht het bouwjaar. Op een Porsche van 1970 kun je ''bij wijze van spreken'' delen van een Porsche uit 1998 zetten.
Het overzetten body had ik inmiddels al opgegeven, maar de airbags zien er hetzelfde uit toch?

Nog even een andere vraag, weet iemand hoe je kan zien wat voor type one het is? Moet nl voor de bpm weten of er naast het panoramadak en airco nog meer opties opzitten..
Zo min mogelijk aangeven.....anders betaal je alleen maar meer....
indien mogelijk zelfd lichtmetalen wielen voor tijdelijk even wisselen met stalen velgen, of zelfs thuiskomertjes...
scheelt je weer wat in BPM.
tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 apr 2009, 16:41

soms moet je de zaag erin zetten maar... spatborden, bumpers etc zijn bij elk type 911 wel uitwisselbaar.
inmiddels niet meer opzoek naar r56 delen, alle WEL passende delen zijn dus welkom.

Nu is de vraag nog voer ik hem in als schadeauto met tegenbewijs, of voer ik hem gewoon in. Als schadeauto zal het iets goedkoper zijn, maar daar komen ook de taxatiekosten ook bij. Met de huidige % regeling lijkt het handiger te zijn om hem niet als schadevoertuig in te voeren vooral omdat hij al wat ouder is. hmmzzz :s
coendek
Stoepsleutelaar

22 apr 2009, 16:45

tripje schreef:soms moet je de zaag erin zetten maar... spatborden, bumpers etc zijn bij elk type 911 wel uitwisselbaar.
inmiddels niet meer opzoek naar r56 delen, alle WEL passende delen zijn dus welkom.

Nu is de vraag nog voer ik hem in als schadeauto met tegenbewijs, of voer ik hem gewoon in. Als schadeauto zal het iets goedkoper zijn, maar daar komen ook de taxatiekosten ook bij. Met de huidige % regeling lijkt het handiger te zijn om hem niet als schadevoertuig in te voeren vooral omdat hij al wat ouder is. hmmzzz :s

hahaha de zaag erin.. ja waarom niet! :wink: dan denk ik dat JIJ wel een R56 kan bouwen... ik heb nog wel een R56 staan voor onderdelen.. slechts 20.950 :wink:

succes met je zoektocht!

Coen

Terug naar “MINI-talk”