Nu het weer in NL & B toch nat is wil ik hierachter op het
militair vliegveld wat driften.
Hoe doe je dit juist zijn er mensen die dit goed onder de knie hebben ?
Waar moet je vooral rekening mee houden, is er een verschil als je met een S of een one D het doet ?
Alvast dank
Svensens
Hoe moet ik driften
- FunkyRAT
- Be Mini
- Locatie: ZTM
Bericht
echt driften lukt slechts met achterwiel en 4wiel aandrijving, met voorwielaandrijving kan je slechts enig overstuur veroorzaken door veel te hard een scherpe bocht maken, zodat de achterkant uitbreekt. Leuk op rotondes. Kan zowel bij droog als nat weer. Hoef je geen rem voor te gebruiken, gewoon niet inhouden. Een echte drift hoor je met je handrem te genereren. Dat kan in een MINI alleen als er ijssel ligt want dan is het een schaats.
Als je overstuur hebt, rem dan eens voor de grap
Als je overstuur hebt, rem dan eens voor de grap

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dan zal het meer schuiven van de achterkant geweest zijn. Door de goede wegligging van de mini kan je moeilijk driften. Hoogstens dat je wat gaat schuiven op een glad weg dek. Maar je mag het gerust uitproberen als je wilt. Hoor het wel of het je gelukt isIemand verteld hier dat hij in de bocht op autosnelweg het deed
en ook iemand op de club special in zandvoort

- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Je kan met een voorwiel aangedreven auto niet echt driften. Wel kan je een powerslide maken, oftewel 1 bocht driften. Dit gaat met een voorwiel aangedreven auto eigenlijk alleen maar met de handrem. Zo kan je 1 bocht doorglijden.
Driften is het doorglijden van het parcour zonder grip te krijgen in de bochten. Dit is dus met voorwiel aangedreven auto's niet te doen. Tenzij je met je achterwielen stuurt.
iDD........ 180º en 360º zijn wel leuk in de sneeuw, maar uitbreken op nat wegdek op een drukke weg naast een vangrail een stuk minder
Driften is het doorglijden van het parcour zonder grip te krijgen in de bochten. Dit is dus met voorwiel aangedreven auto's niet te doen. Tenzij je met je achterwielen stuurt.
iDD........ 180º en 360º zijn wel leuk in de sneeuw, maar uitbreken op nat wegdek op een drukke weg naast een vangrail een stuk minder
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had dat op de snelweg met mijn cabrio.. gewoon snoeihard op de bocht afgaan, gas los laten en insturen.. dan komt de achterkant om zetten, een beetje spelen met gaspedaal en je heb een 1 bocht drift
(soort van, want het echte driften kan je inderdaad beter met een Z350 doen) het was in een 180graden bocht..

- wally
- Nieuwsgierig
- Contacteer:
- Locatie: Haaltert
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Nog even voor alle duidelijkheid: 1 bocht de achterkant laten uitbreken dan weer grip krijgen en doorgaan heet powersliden. Een parcour (serie bochten, maar ook rechte stukken) afleggen zonder dat de aangedreven wielen grip hebben/ krijgen op het wegdek is driften.
iDD
iDD
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
fwd powerslide:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =fwd+drift
rwd drift:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 06&q=drift
rwd powerslide (eerste bmw):
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... powerslide
4wd drift:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =4wd+drift
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =fwd+drift
rwd drift:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 06&q=drift
rwd powerslide (eerste bmw):
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... powerslide
4wd drift:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =4wd+drift
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Op een vliegveld! Dat is natuurlijk een bak met ruimte. Handrem is niet eens nodig.
Voor je de bocht neemt naar de buitenkant sturen en dan vol insturen naar de binnenkant, niet te veel het stuur tussen je handen laten vieren en niet te veel gas geven in de bocht, want dat krijgt hij ook ernstig snel weer grip en trek je de auto weer recht. Een MINI breekt dan behoorlijk makkelijk uit, mits je de juiste snelheid hebt, maar daar ben je snel genoeg achter! Het eerste filmpje van Sid is inderdaad een hele goede, alleen uitkijken met de terugslag, want als je dan om gaat ga je alle kanten op, meestal precies die kant die je niet wilt op gaan.
Wees niet bang voor omkantelen, dat hoor ik vaak genoeg, MINI's liggen als een blok op de weg en die krijg je alleen om als je echt iets stoms doet (bijvoorbeeld driften, maar dan in het gras ipv op asfalt).
Als je een voorwielaangedreven auto hebt is de techniek hetzelfde bij, zo goed als iedere auto (Mini Cooper S, Golfje GTi zijn wel het leukst, lekker onderstel).
Het beste en langste driften kan je het best met een 4-wiel-aangedreven auto doen, zeker als je het nog niet volledig onder de knie hebt (Een Evo of Impreza bijvoorbeeld doen het goed). Het leukste is een achterwielaangedreven auto met 350pk of meer, dan moet je overigens wel wat meer ervaring hebben (Een Porsche GT3, Carrera GT, BMW M5 of TVR Sagaris zijn echte aanraders).
Een paar handige tips vooraf:
-Zorg voor een gladde ondergrond (geen betondelen, vanwege de randjes)(of asfalt waar de zon een hele ochtend op heeft geschenen)(bij voorkeur een beetje vochtige baan)
-Doe het met een setje gare/versleten velgen en banden (versleten banden glijden makkelijker)(met een set gare velgen is het niet erg als ze verder beschadigen of eventueel afbreken)
-Ik wil mee!!!!!
Voor je de bocht neemt naar de buitenkant sturen en dan vol insturen naar de binnenkant, niet te veel het stuur tussen je handen laten vieren en niet te veel gas geven in de bocht, want dat krijgt hij ook ernstig snel weer grip en trek je de auto weer recht. Een MINI breekt dan behoorlijk makkelijk uit, mits je de juiste snelheid hebt, maar daar ben je snel genoeg achter! Het eerste filmpje van Sid is inderdaad een hele goede, alleen uitkijken met de terugslag, want als je dan om gaat ga je alle kanten op, meestal precies die kant die je niet wilt op gaan.
Wees niet bang voor omkantelen, dat hoor ik vaak genoeg, MINI's liggen als een blok op de weg en die krijg je alleen om als je echt iets stoms doet (bijvoorbeeld driften, maar dan in het gras ipv op asfalt).
Als je een voorwielaangedreven auto hebt is de techniek hetzelfde bij, zo goed als iedere auto (Mini Cooper S, Golfje GTi zijn wel het leukst, lekker onderstel).
Het beste en langste driften kan je het best met een 4-wiel-aangedreven auto doen, zeker als je het nog niet volledig onder de knie hebt (Een Evo of Impreza bijvoorbeeld doen het goed). Het leukste is een achterwielaangedreven auto met 350pk of meer, dan moet je overigens wel wat meer ervaring hebben (Een Porsche GT3, Carrera GT, BMW M5 of TVR Sagaris zijn echte aanraders).
Een paar handige tips vooraf:
-Zorg voor een gladde ondergrond (geen betondelen, vanwege de randjes)(of asfalt waar de zon een hele ochtend op heeft geschenen)(bij voorkeur een beetje vochtige baan)
-Doe het met een setje gare/versleten velgen en banden (versleten banden glijden makkelijker)(met een set gare velgen is het niet erg als ze verder beschadigen of eventueel afbreken)
-Ik wil mee!!!!!


- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Hallo
Ik heb een paar jaar geleden een driftcursus gedaan bij 333-events, op een onverhard circuitje nabij het safaripark Beekse Bergen. Daarbij hebben we in een FWD, een RWD en een 4WD rondjes gedaan. Het circuit was redelijk simpel, een soort L-vorm, maar voor een onervaren rijder was dit voldoende moeilijk om voor elkaar te krijgen.
Het voordeel van onverhard is natuurlijk dat je geen bandenslijtage krijgt.
Qua techniek was het vooral de (hierboven al beschreven) pendule-beweging (uitsturen, vervolgens pas insturen) die de auto in een achterwielslip bracht. Bij RWD was deze makkelijk controleerbaar, bij 4WD was deze moeilijk in de gewenste slip te brengen (gewoon een kwestie van teveel grip), en de FWD was maar moeizaam te verleden tot uitbreken achter.
Bij de FWD moest echt de handrem er op het juiste moment aan te pas komen om de auto te zetten. Dit deden we precies op het moment nádat eerst de bocht uitgestuurd werd, vervolgens handrem en tegelijktijd SNEL insturen. Dan nog was het moeizaam om de auto de hele bocht lang in de slip te houden. Je moet dit echt aanvoelen in de auto, en daarop reageren met je gaspedaal.
De stuurtechniek moet je echt trainen, want als de auto uit de slip komt, krijg je een klap op je stuur die je op moet vangen door weer tegen te sturen. Dit moet zo snel gebeuren dat je het haast niet voor elkaar krijgt.
De auto's waar we toen mee reden:
Bmw 3-serie jaren '80 : RWD
Opel Astra cup-editie: FWD
Audi Quattro: 4WD
Deze cursus was
PS overstuur op de openbare weg is natuurlijk mogelijk, maar is vooral het gevolg van kuilen in de weg, olie of gewoon bewust lomp stuurgedrag
Ik heb een paar jaar geleden een driftcursus gedaan bij 333-events, op een onverhard circuitje nabij het safaripark Beekse Bergen. Daarbij hebben we in een FWD, een RWD en een 4WD rondjes gedaan. Het circuit was redelijk simpel, een soort L-vorm, maar voor een onervaren rijder was dit voldoende moeilijk om voor elkaar te krijgen.
Het voordeel van onverhard is natuurlijk dat je geen bandenslijtage krijgt.
Qua techniek was het vooral de (hierboven al beschreven) pendule-beweging (uitsturen, vervolgens pas insturen) die de auto in een achterwielslip bracht. Bij RWD was deze makkelijk controleerbaar, bij 4WD was deze moeilijk in de gewenste slip te brengen (gewoon een kwestie van teveel grip), en de FWD was maar moeizaam te verleden tot uitbreken achter.
Bij de FWD moest echt de handrem er op het juiste moment aan te pas komen om de auto te zetten. Dit deden we precies op het moment nádat eerst de bocht uitgestuurd werd, vervolgens handrem en tegelijktijd SNEL insturen. Dan nog was het moeizaam om de auto de hele bocht lang in de slip te houden. Je moet dit echt aanvoelen in de auto, en daarop reageren met je gaspedaal.
De stuurtechniek moet je echt trainen, want als de auto uit de slip komt, krijg je een klap op je stuur die je op moet vangen door weer tegen te sturen. Dit moet zo snel gebeuren dat je het haast niet voor elkaar krijgt.
De auto's waar we toen mee reden:
Bmw 3-serie jaren '80 : RWD
Opel Astra cup-editie: FWD
Audi Quattro: 4WD
Deze cursus was



PS overstuur op de openbare weg is natuurlijk mogelijk, maar is vooral het gevolg van kuilen in de weg, olie of gewoon bewust lomp stuurgedrag

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Bij de rijdvaardigheidstraining in Lelystad wel eens met een voorwielaandrijver een rotonde continu in drift gedaan. Maar dat was dan ook op zo'n heel glad nat wit wegdek en continu de handrem er op. Heel leuk om te doen en ook nog verbazend moeilijk, ik was de enigste die continu in de slip rond ging 
Op de openbare weg lijkt me dit heel moeilijk, waarschijnlijk nog het beste te doen op een nat grasveld. De snelheden zijn relatief laag als je dit zo doet. En natuurlijk de DSC/ASC uitschakelen.
Effe filmen als jullie dat gaan proberen.

Op de openbare weg lijkt me dit heel moeilijk, waarschijnlijk nog het beste te doen op een nat grasveld. De snelheden zijn relatief laag als je dit zo doet. En natuurlijk de DSC/ASC uitschakelen.
Effe filmen als jullie dat gaan proberen.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
ja mensen, dat wil ik ook wel zien
Berthil schreef:Effe filmen als jullie dat gaan proberen.


Onze sponsors