EEK! stuk :(

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Jochen
One wheel wonder
One wheel wonder

EEK! stuk :(

30 aug 2006, 17:00

Wat een flut* :shock: ,

Krijg vanmiddag mijn vriendin aan de lijn: "de MINI wilde niet meer weg op het kruispunt en ik heb 'm nog net in z'n eerste versnelling bij de BMW garage gekregen" :( .

Ik meteen de fiets op vanop het werk naar de garage, eerst vriendinnetje troosten (ocharme helemaal over stuur, ze is erg gehecht aan onze COOPER: het is hare eerste :mrgreen: ), daarna even informeren bij de BMW-mannen (BMW Maastricht) wat er mogelijk aan de hand is met onze Cooper.

Hij kon het niet meteen zeggen, maar alles wees erop dat zeker de koppeling naar de peren was en vervangen moest worden. Alles bij elkaar rekende hij hier ongeveer een 700 - 750 euro voor (onder voorbehoud). Mocht blijken dat ook de versnellingsbak naar de haaien is dan zou het nog een aardige duit meer gaan kosten :'( . met andere woorden: niet echt een hele leuke namiddag achter de kiezen.

Met al deze kosten in het vooruitzicht vroeg ik me af of een van jullie dit al heeft voorgehad of gewoon even aan lotgenotencontact wilt doen, daar wordt ik vast weer een stuk vrolijker van. Er is niemand dood en alles komt wel weer goed, maar in het ergste geval kost het ons een hoop Euri :?

Even voor de goede orde, het is een 2e hands gekochte MINI Cooper van eind 2001 die bij de vorige eigenaar altijd bij BMW in onderhoud is geweest en nu 85000km op de teller heeft (geen MINI Next dus ook geen garantie vrees ik ... toch?, misschine nog een MINI-stokje achter de deur?). Zijn 2e grote beurt zit er net op (3 maanden geleden) en toen hebben ze niets gemerkt. De laatste dagen merkte ik wel dat er precies wat minder vermogen was in de eerste 2 versnellingen, maar heel duidelijk kon ik dit niet plaatsen (ik dacht dat ik intussen gewend was aan de extra power van de COOPER in tegenstelling tot de ONE D waar ik eerst mee reed). Ben met deze omschrijving afgelopen weekend bij dezelfde garage geweest om advies in te winnen en het was de bedoeling dat de COOPER deze week sowieso binnen zou gaan om er naar te laten kijken maar intussen is dat gegeven dus achterhaald.

Anyway, balen als een stekker en hope for the best. Mochten jullie hier ervaring mee hebben of tips, wat dan ook dan hoor ik het graag.

Cheers!
Jochen
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

30 aug 2006, 17:04

Ik zie dat je de Mini pas sinds 04-2006 in je bezit hebt, dan valt dit toch onder de Mini Next garantie? Of heb je op je Mini niet de Next garantie?
Hoop het wel voor je. Succes verder en ff onderhandelen met je dealer als je de Next niet hebt. :wink:
Jochen
One wheel wonder
One wheel wonder

30 aug 2006, 17:09

Nah, we hebben 'm particulier gekocht en niet via het NEXT programma, dus dat zet geen zoden aan de dijk.

Maar heeft MIN sowieso geen garantie op bepaalde onderdelen, ook al is het een 2e hands.

Mijn snowboard en mountainbike bijvoorbeeld zijn ook van respectabele merken en als ik ze verkoop dan heeft de volgende eigenaar ook gewoon garantie op bijvoorbeeld het frame van de fiets etc ... (ze zijn erg overtuigd va nde goede kwaliteit van hun product :) ).

Dacht dat MINI dat misschien ook heeft, en dan wel heel in het bijzonder op de koppeling en de versnellingsbak :mrgreen:

cheers!
J.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 17:09

altijd balen zoiets.
maar je zegt wat minder vermogen in de eerste twee versnellingen, was dat niet gewoon al een slippende koppeling?
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 17:11

Jochen schreef:Nah, we hebben 'm particulier gekocht en niet via het NEXT programma, dus dat zet geen zoden aan de dijk.

Maar heeft MIN sowieso geen garantie op bepaalde onderdelen, ook al is het een 2e hands.

Mijn snowboard en mountainbike bijvoorbeeld zijn ook van respectabele merken en als ik ze verkoop dan heeft de volgende eigenaar ook gewoon garantie op bijvoorbeeld het frame van de fiets etc ... (ze zijn erg overtuigd va nde goede kwaliteit van hun product :) ).

Dacht dat MINI dat misschien ook heeft, en dan wel heel in het bijzonder op de koppeling en de versnellingsbak :mrgreen:

cheers!
J.
Volgens mij kan je gewoon verhaal halen bij een MINI-dealer, mits ten alle tijde dealer-onderhouden. Of zit ik er nu helemaal naast?
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Jochen
One wheel wonder
One wheel wonder

30 aug 2006, 17:13

@ SID, zou inderdaad kunnen en hij zou in de loop van deze week ook naar de garage gaan om een keer te laten checken of onze COOPER inderdaad wat mankeerde ... een en ander is vanmiddag wel duidelijk geworden :(
Jochen
One wheel wonder
One wheel wonder

30 aug 2006, 17:14

@LUV2XLR8, is dat zo?

Hij heeft al zijn stempels netjes in het boekje staan hoor. Misschien opent dat dus perspectieven.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 17:37

Volgens mij heb je bij een nieuwe 2 jaar fabrieksgarantie en kan je er een jaar bijkopen. Hij is van 2001, en het is gewoon een slijtage, dus volgens mij, of je moet een lieve dealer hebben, is dit voor eigen kosten. Plus dat je hem particulier hebt gekocht en niet bij de dealer.

Succes verder, hopelijk heb je een heeeeeeelllllleeeee meelevende dealer. :wink:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 19:24

De versnellingsbakken(vooral die met 5 versnellingen) van de eerste MINI's zijn een bekend probleem.

Ik denk dat je moet vragen om coulance, die is in het geval van de versnellingsbakken al vaker toegekend aan MINI's die uit de garantie waren.
Vaak betaal je dan alleen de arbeidsuren en misschien een deel van de materiaalkosten.

Het is te proberen, succes in ieder geval!!
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 19:28

das balen zeg! maar het wordt altijd weer opgelost. Hoop dat het onder een coulance-regeling kan gaan vallen. Sterkte ermee (en vergeet de bos bloemen niet voor je vriendin niet ;-) )
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Yvon
Wingman
Contacteer:

30 aug 2006, 20:13

Da's mooi balen zeg :(

Sterkte en laat ff weten hoe of wat.
Afbeelding

Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 20:53

Zo dat is bagger! Een gevoelig versnellingsbakje zeg van de MINI. Pfffff, weer een naar de haaien.

Nou ja, veel succes en hou op ons de hoogte a.u.b.
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

30 aug 2006, 20:58

Erg balen zeg :(
Hopen dat alles weer snel gemaakt wordt.
Jochen
One wheel wonder
One wheel wonder

31 aug 2006, 10:27

Hey all,

Na een drukke avond en een nacht gezonde slaap gaat het alweer een stuk beter. Blijft balen, maar uiteindelijk komt het inderdaad wel weer goed.

Ik lees van een aantal mensen, niet alleen in dit topic, iets over een coulance regeling. Wat is dit precies en bij wie moet ik hiervoor zijn: bij MINI, bij BMW of bij de garage?

@ARJAN: will be taken care of 8) .

Cheers!
Jochen
margi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

31 aug 2006, 18:27

hello ik heb dit probleem ook voorgehad maar van mij was het van burn outs te doen....ik stond ana de lichten en wou nog es de bandjes oproken toen ek em wou in 2 de versnelling wou doen ging dit nietmeer.......ik moest het contact afleggen an als d emotor uit was moest ik hem in 2de schakkelen ehn zo naar de garage rijden....als de motor draait krijg ek em niet in versnelling...
de garage heeft een nieuwe koppelingsplaat gestoken...Wat een helse werk was...alles moest eruit daarvoor gelukkig was dit in garantie...
hopelijk is je probleem vlug opgelost..

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”