Krijg vanmiddag mijn vriendin aan de lijn: "de MINI wilde niet meer weg op het kruispunt en ik heb 'm nog net in z'n eerste versnelling bij de BMW garage gekregen"

Ik meteen de fiets op vanop het werk naar de garage, eerst vriendinnetje troosten (ocharme helemaal over stuur, ze is erg gehecht aan onze COOPER: het is hare eerste

Hij kon het niet meteen zeggen, maar alles wees erop dat zeker de koppeling naar de peren was en vervangen moest worden. Alles bij elkaar rekende hij hier ongeveer een 700 - 750 euro voor (onder voorbehoud). Mocht blijken dat ook de versnellingsbak naar de haaien is dan zou het nog een aardige duit meer gaan kosten

Met al deze kosten in het vooruitzicht vroeg ik me af of een van jullie dit al heeft voorgehad of gewoon even aan lotgenotencontact wilt doen, daar wordt ik vast weer een stuk vrolijker van. Er is niemand dood en alles komt wel weer goed, maar in het ergste geval kost het ons een hoop Euri

Even voor de goede orde, het is een 2e hands gekochte MINI Cooper van eind 2001 die bij de vorige eigenaar altijd bij BMW in onderhoud is geweest en nu 85000km op de teller heeft (geen MINI Next dus ook geen garantie vrees ik ... toch?, misschine nog een MINI-stokje achter de deur?). Zijn 2e grote beurt zit er net op (3 maanden geleden) en toen hebben ze niets gemerkt. De laatste dagen merkte ik wel dat er precies wat minder vermogen was in de eerste 2 versnellingen, maar heel duidelijk kon ik dit niet plaatsen (ik dacht dat ik intussen gewend was aan de extra power van de COOPER in tegenstelling tot de ONE D waar ik eerst mee reed). Ben met deze omschrijving afgelopen weekend bij dezelfde garage geweest om advies in te winnen en het was de bedoeling dat de COOPER deze week sowieso binnen zou gaan om er naar te laten kijken maar intussen is dat gegeven dus achterhaald.
Anyway, balen als een stekker en hope for the best. Mochten jullie hier ervaring mee hebben of tips, wat dan ook dan hoor ik het graag.
Cheers!
Jochen