ScaVoDa - Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ScaVoDa
One wheel wonder
One wheel wonder

ScaVoDa - Cooper S

01 jun 2009, 20:30

Eindelijk is het verhaal met mijn ouwe Mini One afgesloten. (Klik Hier voor het topic over mijne oude Mini.)

Mijn Mini One had ik vorig jaar Oktober gekocht bij Van Mossel in Tilburg. De auto zag er goed uit en had BOVAG garantie en NAP. De sleutel was kapot en zou nageleverd worden. Na dat ik deze had ontvangen, liet ik deze initialiseren bij Mini Den Haag. Bleek dat mijn auto niet 75.000 had gelopen, maar 150.000. Kortom er was gesjoemeld met de kmstand.
Dit heb ik direct aangegeven bij de garage en er zou naar een oplossing gezocht worden. In eerste instantie (December) boden ze een rode Cooper aan, maar dan moest ik bijbetalen. Hier had ik geen zin in, omdat die auto niet naar me zin was. Toen liepen de gesprekken helemaal vast en werd de rechtsbijstand ingeschakeld.
Ondertussen (5 maanden later) begaf de versnellingsbak het van de blauwe Mini. (Waarschijnlijk door de hoge km stand.) Van Mossel was wel bereid om mij een leenauto te geven. Deze wilde ze als vervanging aan bieden. Wederom beviel deze niet, omdat het niet mijn smaak was. De garage was van mening dat ze zo genoeg hadden gedaan, maar ik wilde gewoon mijn geld terug. Na 8 maanden (eind Mei dit jaar) werd de druk van de rechtsbijstand nogal hoog en besloten ze toch om tot betaling over te gaan. Dus uiteindelijk is dit verhaal toch opgelost na een hoop ergernissen.

Door dit verhaal heb ik toen besloten dat ik alleen een Mini zou kopen bij de dealer, omdat ik de historie graag wilde zien. Bij Dubbelsteyn in Dordrecht stond een Mini Cooper S te koop, die me wel beviel. Deze heb ik uiteindelijk aangekocht. Vrijdag 22 Mei is het contract gemaakt en de auto zou 8 Juni geleverd worden. Vorige week kreeg ik een telefoontje dat ik de auto 30 Mei al kon ophalen. Een wereld van verschil dus met die andere garage en de service is tot nu toe erg goed.

Hieronder de Mini Cooper S:
Afbeelding
(Hieronder volgt een post met de specs en to do list.)
ScaVoDa
One wheel wonder
One wheel wonder

01 jun 2009, 20:35

Ik ben een 1/2 jaar niet echt actief geweest op dit forum, omdat ik 'gestoord' werd van bovenstaand verhaal. De meeste bekende verklaren me ook voor gek dat ik nu weer een MINI heb gekocht. Maar ik ben nu eenmaal besmet met het virus :P.

Eerst met een One gereden, toen een Cooper en nu een S. Dat wilde ik, dus vandaar dat ik deze heb gekocht. En door deze stappen voel je echt het verschil tussen de auto's.

Ik heb de S nu 3 dagen en hij bevalt super. Hieronder een aantal (telefoon)foto's;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Auto is van 02-02-2004
Km stand: +/- 54.000

To Do List:
- Stadslicht maken in verstralers
- Stadslicht LED ringen
- Tweetonige hoorn (Heb ik gekregenvoor me verjaardag :P )
- Ramen tinten zijruiten en achterruit
- Newminiclub sticker
- Badgehouder + badges
- Interieurverlichting

In ieder geval hoop ik dat ik van deze auto meer plezier heb dan die andere 2. Maar tot nu toe lukt dat aardig. Daardoor hoop ik ook weer actiever te worden op dit forum 8)
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2009, 20:36

Damn, vervelend verhaal, maar gelukkig met een goed einde ... congrats met je nieuwe ride!!! Veel plezier ermee!!

marss
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2009, 20:40

Haaai! welkom terug.

Veel plezier met je nieuwe ride en tot meets dan maar weer!? 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
ScaVoDa
One wheel wonder
One wheel wonder

01 jun 2009, 20:42

Thnx voor de reacties.
Arjan schreef:Haaai! welkom terug.

Veel plezier met je nieuwe ride en tot meets dan maar weer!? 8)
Meetings, nog niet bij stil gestaan :oops:, maar wordt wel tijd om eens te gaan doen. :D
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

01 jun 2009, 20:52

succes en good luck met je nieuwe ride.
jammer dat het met je vorige zo klote is gelopen zouden het hier in nederland ook strafbaar moeten maken dat gesjoemel met km standen en ze opsluiten of hoge boetes geven zoals in belgie en duitsland.
zulke maken echt de handel voor de eerlijke mensen kapot!
maar een mooie cooper s veel geluk en succes ermee.
greetz
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 jun 2009, 21:44

Mooie S hoor! Ik heb hem begin mei nog bij Dubbelsteyn zien staan. Mijn S komt er ook vandaan en tot op heden geen klachten over de auto en de dealer. Veel plezier ermee en tot meets! Groet, Huib
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2009, 22:13

Gelukkig is het allemaal opgelost en heb je een hele gave S nu!

Heel veel plezier ermee! :D
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2009, 22:23

Mooie Cooper S 8)
Hopen dat je van deze auto echt kunt genieten!
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 jun 2009, 10:45

Hey Kevin, welkom terug! :D
ScaVoDa schreef:Meetings, nog niet bij stil gestaan :oops:, maar wordt wel tijd om eens te gaan doen.
Als je zin hebt om wat foto's te maken van je nieuwe aanwinst, en nog wat andere MINI's; http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=13332
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2009, 10:48

Welcome back !!!
Nice ride !!! 8)
Coen
Be Mini
Be Mini

02 jun 2009, 11:01

Dat is geen leuk verhaal. Toen ik de Mini kocht heb ik er behoorlijk lang over gedaan om het juiste exemplaar te vinden. Hij moest van een particulier zijn en eerste eigenaar met boekjes. Zo weet je precies wat er hiervoor in heeft gereden en dat de auto klopt.

Zaten de boekjes er wel bij? Bij een import auto is dat vaak het enige middel om de km stand te controleren. In Nederland is dat beter geregeld met de NAP al is frauderen dan natuurlijk nog wel mogelijk.
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

02 jun 2009, 21:38

congrats met je nieuwe ride dude 8) ziet er goed uit en dat je van deze maar wel plezier mag beleven :wink:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
ScaVoDa
One wheel wonder
One wheel wonder

07 jun 2009, 14:05

Bedankt allemaal voor de positieve reacties.
BRG schreef:Mooie S hoor! Ik heb hem begin mei nog bij Dubbelsteyn zien staan. Mijn S komt er ook vandaan en tot op heden geen klachten over de auto en de dealer. Veel plezier ermee en tot meets! Groet, Huib
Goede garage en service inderdaad.
Berry M schreef:Hey Kevin, welkom terug! :D
ScaVoDa schreef:Meetings, nog niet bij stil gestaan :oops:, maar wordt wel tijd om eens te gaan doen.
Als je zin hebt om wat foto's te maken van je nieuwe aanwinst, en nog wat andere MINI's; http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=13332
Mmmm, zal der even over nadenken. Zie al dat het op een zondag is, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Denk er even over na :D. Bedankt voor je reactie verder.
Coen schreef:Dat is geen leuk verhaal. Toen ik de Mini kocht heb ik er behoorlijk lang over gedaan om het juiste exemplaar te vinden. Hij moest van een particulier zijn en eerste eigenaar met boekjes. Zo weet je precies wat er hiervoor in heeft gereden en dat de auto klopt.

Zaten de boekjes er wel bij? Bij een import auto is dat vaak het enige middel om de km stand te controleren. In Nederland is dat beter geregeld met de NAP al is frauderen dan natuurlijk nog wel mogelijk.
Bij deze grijze S ben ik de 2e eigener. Heb de hele historie kunnen zien bij Dubbelsteyn en daar was ik tevreden over.

Bij die blauwe zaten er geen boekjes bij van het onderhoud. Maar aan de instructieboekjes e.d. zag ik dat die uit Belgie moest komen en dus geïmporteerd was. Maar die blauwe had NAP, maar dat zegt dus niks voor een import auto....
Maar gelukkig is het nu allemaal opgelost. :D
ScaVoDa
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jun 2009, 20:39

Vandaag maar weer eens gewassen.
Sticker zit er ongeveer al 2 weken op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb nog een badge holder liggen die er op moet komen. Maar ik wacht ermee, omdat de hele bumper er af moet.
Wil namelijk ook nog Led stadslichten - angeleyes, dus dan kan ik dat mooi combineren :mrgreen:

Terug naar “Show your ride”