Mijn Mini One had ik vorig jaar Oktober gekocht bij Van Mossel in Tilburg. De auto zag er goed uit en had BOVAG garantie en NAP. De sleutel was kapot en zou nageleverd worden. Na dat ik deze had ontvangen, liet ik deze initialiseren bij Mini Den Haag. Bleek dat mijn auto niet 75.000 had gelopen, maar 150.000. Kortom er was gesjoemeld met de kmstand.
Dit heb ik direct aangegeven bij de garage en er zou naar een oplossing gezocht worden. In eerste instantie (December) boden ze een rode Cooper aan, maar dan moest ik bijbetalen. Hier had ik geen zin in, omdat die auto niet naar me zin was. Toen liepen de gesprekken helemaal vast en werd de rechtsbijstand ingeschakeld.
Ondertussen (5 maanden later) begaf de versnellingsbak het van de blauwe Mini. (Waarschijnlijk door de hoge km stand.) Van Mossel was wel bereid om mij een leenauto te geven. Deze wilde ze als vervanging aan bieden. Wederom beviel deze niet, omdat het niet mijn smaak was. De garage was van mening dat ze zo genoeg hadden gedaan, maar ik wilde gewoon mijn geld terug. Na 8 maanden (eind Mei dit jaar) werd de druk van de rechtsbijstand nogal hoog en besloten ze toch om tot betaling over te gaan. Dus uiteindelijk is dit verhaal toch opgelost na een hoop ergernissen.
Door dit verhaal heb ik toen besloten dat ik alleen een Mini zou kopen bij de dealer, omdat ik de historie graag wilde zien. Bij Dubbelsteyn in Dordrecht stond een Mini Cooper S te koop, die me wel beviel. Deze heb ik uiteindelijk aangekocht. Vrijdag 22 Mei is het contract gemaakt en de auto zou 8 Juni geleverd worden. Vorige week kreeg ik een telefoontje dat ik de auto 30 Mei al kon ophalen. Een wereld van verschil dus met die andere garage en de service is tot nu toe erg goed.
Hieronder de Mini Cooper S:

(Hieronder volgt een post met de specs en to do list.)