Aftermarket xenon in een Mini

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2009, 16:55

Vandaag weer xenon ingebouwd + malfunction canceller,en nu werkt het goed 8) 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2009, 12:20

ik had een xenon kit aangeschaft maar de lampjes waren te lang voor in de lightunit wegens een "kapje" dat in de unit zit.
hoe heb je dat opgelost?
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 apr 2009, 12:31

Per 1 mei mag achteraf xenon niet meer geloof ik.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2009, 22:15

StefanCS schreef:Per 1 mei mag achteraf xenon niet meer geloof ik.
Dat mag wel hoor :mrgreen:
Wel hebben auto's vanaf 01-01-2007 koplampsproeiers nodig,en automatische hoogteverstelling van de koplampen,maar dit geldt al veel langer.
Wat er wel bij komt vanaf mei 2009 is dat men bij auto's vanaf begin januari 2007 ook de hoogteverstelling van de koplampen gaan testen voor de APK.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
rdsdordt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Aftermarket Xenon in een Mini

27 jul 2009, 22:45

Weet iemand of ik bij een setje Xenon van Pilot de canbus ontstoorder moet aansluiten, weet eerlijk gezegd ook niet of er canbus in mijn Mini uit 3-2005 zit?

het valt me op dat sinds het er in zit, soms bij het starten de ABS en handrem lampjes blijven branden, motor uitzetten en opnieuw starten verhelpt het probleem.

gr,
Ron
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Aftermarket Xenon in een Mini

27 jul 2009, 23:11

rdsdordt schreef:Weet iemand of ik bij een setje Xenon van Pilot de canbus ontstoorder moet aansluiten, weet eerlijk gezegd ook niet of er canbus in mijn Mini uit 3-2005 zit?

het valt me op dat sinds het er in zit, soms bij het starten de ABS en handrem lampjes blijven branden, motor uitzetten en opnieuw starten verhelpt het probleem.

gr,
Ron
Hoi,

Ik zou zeker even die ontstoorders er tussen zetten,en kijken of het dan goed is.
Als dit niet helpt,dan even 2 aparte massa draden trekken,dus niet de - draad van de originele H7 stekker gebruiken.
Het kan zijn dat door de kortstondige piekspanning over massa, tijdens het inschakelen,de boel van slag wordt.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
rdsdordt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Aftermarket Xenon in een Mini

28 jul 2009, 08:37

Polo GTI Cup Edition schreef:
rdsdordt schreef:Weet iemand of ik bij een setje Xenon van Pilot de canbus ontstoorder moet aansluiten, weet eerlijk gezegd ook niet of er canbus in mijn Mini uit 3-2005 zit?

gr,
Ron
Hoi,

Ik zou zeker even die ontstoorders er tussen zetten,en kijken of het dan goed is.
Als dit niet helpt,dan even 2 aparte massa draden trekken,dus niet de - draad van de originele H7 stekker gebruiken.
Het kan zijn dat door de kortstondige piekspanning over massa, tijdens het inschakelen,de boel van slag wordt.
Hoi,
De ontstoorders zitten er tusen, zelfs als ik het xenon niet aanzet en alleen maar start, krijg ik die storingen al.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2009, 12:35

extra weerstandje helpt hierbij, heb t bij meerdere auto's gezien.
Een andere mogelijkheid is een "apart" draadje kopen waar deze weerstand eigenlijk bij in zit.

Betreffende het soms wel soms niet branden van het lampje:
dit ligt meestal aan je ballast....bij aankopen kijken welke spanning die aankan...van hoe lager die begint...des te stabieler is het ding.
destijds goeie sets gehad die 7,7-24V deden....piekspanning kan die dus ook opvangen....
rdsdordt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 jul 2009, 20:40

WoK schreef:extra weerstandje helpt hierbij, heb t bij meerdere auto's gezien.
Een andere mogelijkheid is een "apart" draadje kopen waar deze weerstand eigenlijk bij in zit.

Betreffende het soms wel soms niet branden van het lampje:
dit ligt meestal aan je ballast....bij aankopen kijken welke spanning die aankan...van hoe lager die begint...des te stabieler is het ding.
destijds goeie sets gehad die 7,7-24V deden....piekspanning kan die dus ook opvangen....
Wat bedoel je met een "apart" draadje dan? je bedoelt niet de onstoorders die bij de Pilotset meegeleverd worden?
Heb overigens zojuist zonder deze onstoorders getest, maar dan starten de lampen niet bij draaiende motor.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jul 2009, 13:32

Ik weet niet wat er geleverd word bij de pilot sets....
Het ontstoren heeft zover ik heb begrepen vooral te maken met een betere afscheiding van de rest van de electronica in de auto...

Ik had bijvoorbeeld bij mn vorige auto dat mn radio ging storen bij het inschakelen van de lampen (een soort van ruis wanneer je de lampen aan hebt)
timdenieuwe
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 dec 2010, 11:20

ulyss schreef:ik had een xenon kit aangeschaft maar de lampjes waren te lang voor in de lightunit wegens een "kapje" dat in de unit zit.
hoe heb je dat opgelost?
ik heb datzelfde probleem iemand al een oplossing gevonden ?
wilco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 dec 2010, 11:36

timdenieuwe schreef:
ulyss schreef:ik had een xenon kit aangeschaft maar de lampjes waren te lang voor in de lightunit wegens een "kapje" dat in de unit zit.
hoe heb je dat opgelost?
ik heb datzelfde probleem iemand al een oplossing gevonden ?
gewoon even het beugeltje waar de kapjes aan zitten uit de koplampunit klikken en dan de 'kapjes' eraf knippen en dan het restant van de beugel weer terugplaatsen, anders kun je je lamp niet meer bevestigen.

Ik hoop dat je het begrijpt. Anders kan ik er evt. een foto van maken zodra mijn auto terug is van de garage !

m.v.g. Wilco

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”