Mijn naam is Joris en ik woon in Den Haag, sinds 2 weken ben ik in het gelukkige bezit van een Electric Blue Cooper S uit 2003 (origineel Duits, maar in 2004 al naar NL).
Dat was eerst trouwens een gewone (en rode) Cooper, maar ik had geluk

Na ruim een half jaar te hebben getwijfeld, heel veel op allerhande autosites te hebben rondgezworven in mei toch eindelijk het besluit genomen om mijn rationeel zeer verantwoorde VW Polo Open air (60pk) aan de wilgen te hangen en voor een MINI te gaan, slechts een paar voorwaarden, navigatie of chrono (kmteller gewoon voor je neus), panoramadak en weinig kilometers. Kwam totaal onverwacht op een zaterdagavond "nog even kijken of er leuke auto's staan" op een pinkstershow in Leeuwarden een full options Cooper (rood met zwart dak) uit 2003 met slechts 40.000 km tegen. Deze was net een dag eerder ingeruild. Na een proefrit en een nachtje (niet) slapen was het geregeld:-):-)

Cooper stond daar bij een van de grootse dealers van Friesland. Nieuwe banden en de onderhoudsgeschiedenis zouden mij bij aflevering nog worden overhandigd. Auto was bij aflevering helemaal pico maar nog geen onderhoudshistorie, de vorige eigenaar was op "vakantie".
Twee maanden en 6000 km verder na veel bellen (vorige eigenaar was nog steeds niet te bereiken) zelf maar op onderzoek gegaan. Had alleen de naam van de garage waar de APK was geregeld, daar was ie inderdaad gekeurd, maar met een ton meer op de teller... APK-formulier wat ik had, bleek een kleurenkopie te zijn en er was inderdaad een 1 bij de km-stand weggekrast. Ik balen

Heb m'n volledige aankoopbedrag teruggekregen. Wel balen dat ik niet dacht voor vergelijkbaar geld weer zo'n "volle" MINI tegen te komen. Wel al de zekerheid dat ik na 6000 km met een Cooper een "S wilde.
En geluk gehad, op een zaterdagochtend de Cooperin ruil voor een evnvelop met geld weer teruggebracht in Leeuwarden en dezelfde dag nog in Deurningen een supervolle Cooper S met Panorama en Harman Kardon en 50000 km gekocht voor hetzelfde geld. Blij dat de teller was teruggedraaid dus achteraf, want een Cooper is leuk, maar een Cooper S is VEEL LEUKER!!