Even voorstellen na een lange proefrit

Stel je hier even voor.
JorisD
Be Mini
Be Mini

Even voorstellen na een lange proefrit

26 aug 2009, 21:56

Hallo Allemaal,
Mijn naam is Joris en ik woon in Den Haag, sinds 2 weken ben ik in het gelukkige bezit van een Electric Blue Cooper S uit 2003 (origineel Duits, maar in 2004 al naar NL).
Dat was eerst trouwens een gewone (en rode) Cooper, maar ik had geluk :wink: :wink:

Na ruim een half jaar te hebben getwijfeld, heel veel op allerhande autosites te hebben rondgezworven in mei toch eindelijk het besluit genomen om mijn rationeel zeer verantwoorde VW Polo Open air (60pk) aan de wilgen te hangen en voor een MINI te gaan, slechts een paar voorwaarden, navigatie of chrono (kmteller gewoon voor je neus), panoramadak en weinig kilometers. Kwam totaal onverwacht op een zaterdagavond "nog even kijken of er leuke auto's staan" op een pinkstershow in Leeuwarden een full options Cooper (rood met zwart dak) uit 2003 met slechts 40.000 km tegen. Deze was net een dag eerder ingeruild. Na een proefrit en een nachtje (niet) slapen was het geregeld:-):-) :D :D
Cooper stond daar bij een van de grootse dealers van Friesland. Nieuwe banden en de onderhoudsgeschiedenis zouden mij bij aflevering nog worden overhandigd. Auto was bij aflevering helemaal pico maar nog geen onderhoudshistorie, de vorige eigenaar was op "vakantie".
Twee maanden en 6000 km verder na veel bellen (vorige eigenaar was nog steeds niet te bereiken) zelf maar op onderzoek gegaan. Had alleen de naam van de garage waar de APK was geregeld, daar was ie inderdaad gekeurd, maar met een ton meer op de teller... APK-formulier wat ik had, bleek een kleurenkopie te zijn en er was inderdaad een 1 bij de km-stand weggekrast. Ik balen :evil: , garage waar ik m had gekocht ook balen :mad: , zij hadden m (wat ze normaal altijd doen :wink: ) niet NAP gecheckt. Achteraf trouwens geen probleem.

Heb m'n volledige aankoopbedrag teruggekregen. Wel balen dat ik niet dacht voor vergelijkbaar geld weer zo'n "volle" MINI tegen te komen. Wel al de zekerheid dat ik na 6000 km met een Cooper een "S wilde.
En geluk gehad, op een zaterdagochtend de Cooperin ruil voor een evnvelop met geld weer teruggebracht in Leeuwarden en dezelfde dag nog in Deurningen een supervolle Cooper S met Panorama en Harman Kardon en 50000 km gekocht voor hetzelfde geld. Blij dat de teller was teruggedraaid dus achteraf, want een Cooper is leuk, maar een Cooper S is VEEL LEUKER!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JorisD op 02 sep 2009, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

26 aug 2009, 22:59

Olla,

welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :D veel plezier hier en met de mini en miss tot meets

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 aug 2009, 23:21

Gefeliciteerd met de mooiste kleur die er is :)

Veel plezier hier en tot meets :rijden

Twee foto's van de mijne. de eerste 5 jaar geleden en nu.
Misschien kan jij wat sneller modificeren :)

Afbeelding

Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2009, 23:28

Welkom!

Jammer van de Cooper, maar nu heb je een mooie Sss 8)

Deurningen? Das in de buurt

Toevallig bij Nijland&Siers? (of Snellers?)
JorisD
Be Mini
Be Mini

27 aug 2009, 00:27

Bij Snellers. Komt niet vaak voor dat alles wat in de showroom staat sneller is dan een S;-)

Heb je site trouwens al uitgebreid bekeken Berthil, complimenten!
Ook voor je wagen natuurlijk :)
JorisD
Be Mini
Be Mini

30 aug 2009, 20:32

Verslavend hoor zo'n Cooper S, was vrijdag bij Beek voor een beugel aan m'n uitlaat die er moest worden opgezet en inderdaad- ook maar even laten chippen:-) Aardige mensne daar trouwens!
GreyCooperS
Forum Junky

30 aug 2009, 21:00

He Joris,

Welkom hier. (had je niet in een ander topic jezelf al voorgesteld??)
Anywayzz, veel succes met je S.

Ik kom uit Rijswijk, dus in de buurt...Ik je kar in de gaten houden :wink:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
JorisD
Be Mini
Be Mini

02 sep 2009, 10:57

Je hebt geloof ik je auto voorstellen en jezelf voorstellen en dat in combinatie met een niet al te betrouwbare internetverbinding, zorgde voor een beetje verwarring.. :roll:
Ik zal op een grijze MCS letten :D
JorisD
Be Mini
Be Mini

03 sep 2009, 22:52

Iemand een idee wat het spuiten van je skirts kost? Staat toch wel heel mooi op die wagen van Berthil! :lol:
Coen
Be Mini
Be Mini

09 sep 2009, 16:14

JorisD schreef:Iemand een idee wat het spuiten van je skirts kost? Staat toch wel heel mooi op die wagen van Berthil! :lol:
Dat zijn Aero sideskirts dus niet de standaard Cooper S skirts. Dan kom je op meer uit dan alleen spuiten...
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie

Terug naar “Who are U?”