Hallo mede Mini liefhebbers,
Eerder heb ik al een tijdje een mini mogen rijden en nu is dan het moment gekomen om een Mini Cooper S aan te schaffen!!
Ik ben de sites met aanbod aan het afstruinen en hoop van jullie advies te kunnen krijgen over dealers die jullie kunnen aanbevelen (eventueel in de buurt van amersfoort).
We zijn dus op zoek naar ee Cooper S met minder dan 80.000 km op de teller in de kleur grijs of zwart met wit dak of wit met zwart dak.
Heeft iemand een Cooper S te koop die aan deze omschrijving voldoet? Of tips over dealers die aan te bevelen zijn?
Alle hulp is welkom!
Groet,
Mark
Even voorstellen...
- Koen K
- Nieuwsgierig
Bericht
Hoi Mark,
je zou eens moeten kijken bij Ekris (Mini/BMW). Zij hebben meerdere vestigingen binnen een straal van ± 30 km rond A'foort . Daardoor hebben ze ook een behoorlijk groot aanbod aan Mini's. Zelf heb ik mijn huidige Cooper daar gekocht en ben zeer tevreden over de service die ik tot nu toe heb gekregen.
Jan de Jong (Mini/BMW) in A'foort en Hilversum is naar mijn ervaring ook een goed adres. Mijn vorige Mini is daar altijd in onderhoud geweest met altijd prima service.
Mijn advies is om in ieder geval een Mini NEXT te kopen, dan heb je 2 jaar lang volledige fabrieksgarantie en ben je niet meteen afhankelijk van de dealer waar je de Mini hebt gekocht. Indien je niet tevreden zou zijn over de service bij deze dealer, dan ga je gewoon naar een andere dealer toe. De garantie gaat namelijk vanuit Mini Nederland en niet specifiek vanuit een dealer. Hoewel een relatie met vaste dealer toch wel prettig is natuurlijk.
Succes met je zoektocht
Greetz,
Koen
je zou eens moeten kijken bij Ekris (Mini/BMW). Zij hebben meerdere vestigingen binnen een straal van ± 30 km rond A'foort . Daardoor hebben ze ook een behoorlijk groot aanbod aan Mini's. Zelf heb ik mijn huidige Cooper daar gekocht en ben zeer tevreden over de service die ik tot nu toe heb gekregen.
Jan de Jong (Mini/BMW) in A'foort en Hilversum is naar mijn ervaring ook een goed adres. Mijn vorige Mini is daar altijd in onderhoud geweest met altijd prima service.
Mijn advies is om in ieder geval een Mini NEXT te kopen, dan heb je 2 jaar lang volledige fabrieksgarantie en ben je niet meteen afhankelijk van de dealer waar je de Mini hebt gekocht. Indien je niet tevreden zou zijn over de service bij deze dealer, dan ga je gewoon naar een andere dealer toe. De garantie gaat namelijk vanuit Mini Nederland en niet specifiek vanuit een dealer. Hoewel een relatie met vaste dealer toch wel prettig is natuurlijk.
Succes met je zoektocht

Greetz,
Koen
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Hoi Mark,
Welkom op het forum en succes met je speurtocht...
Ik heb geen ervaringen met dealers bij jou in de buurt, maar ik zou je aanraden (mits budget het toelaat) om een MINI next te kopen bij de officiele dealer...
De R56 heeft best wat potentiele kuren (de bekende ratel, zie homepagina forum bv) die op zich niet heel erg zijn, maar wel lekker als je een goede garantie hebt...
Verder kun je op het forum HIER kijken...
Spenki en Gregbem weten vaak de goede MINI's er uit te vissen (beetje uit de buurt, maar betrouwbaar)
Welkom op het forum en succes met je speurtocht...
Ik heb geen ervaringen met dealers bij jou in de buurt, maar ik zou je aanraden (mits budget het toelaat) om een MINI next te kopen bij de officiele dealer...
De R56 heeft best wat potentiele kuren (de bekende ratel, zie homepagina forum bv) die op zich niet heel erg zijn, maar wel lekker als je een goede garantie hebt...
Verder kun je op het forum HIER kijken...
Spenki en Gregbem weten vaak de goede MINI's er uit te vissen (beetje uit de buurt, maar betrouwbaar)
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ha Mark!
Leuk om er weer een Amersfoorter bij te hebben
Heel veel succes met je zoektocht. Dat moet gaan lukken hoor.
Kijk eens bij de tips die hierboven al als reactie gegeven zijn.
Daar zitten een hoop bruikbare tips tussen!!
Succes ermee!!
Leuk om er weer een Amersfoorter bij te hebben

Heel veel succes met je zoektocht. Dat moet gaan lukken hoor.
Kijk eens bij de tips die hierboven al als reactie gegeven zijn.
Daar zitten een hoop bruikbare tips tussen!!
Succes ermee!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- MarkvanBommel
- Nieuw Lid
Bericht
Van Maaral
Bedankt voor alle reacties al!! Erg leuk dat iedereen hier zo enthousiast meedeenkt.
Vrienden van ons hebben een Mini gekocht bij Spenkelink en zijn idd ook erg positief over deze partij! Spreekt me ook aan maar heeft op dit moment niet de ideale Mini staan. We zullen binnenkort wel langs gaan om te informeren of hij er 1 kan vinden in de gewenste uitvoering.
Heb al wel een mooie met Next garantie gezien bij van Maaral in Alkmaar, http://www.mini.nl/nl/nl/mini_next/inde ... erview.jsp
Heeft iemand ervaring met van Maaral? Of mogelijk aandachtspunten voor deze auto?
Groet,
Mark
Vrienden van ons hebben een Mini gekocht bij Spenkelink en zijn idd ook erg positief over deze partij! Spreekt me ook aan maar heeft op dit moment niet de ideale Mini staan. We zullen binnenkort wel langs gaan om te informeren of hij er 1 kan vinden in de gewenste uitvoering.
Heb al wel een mooie met Next garantie gezien bij van Maaral in Alkmaar, http://www.mini.nl/nl/nl/mini_next/inde ... erview.jsp
Heeft iemand ervaring met van Maaral? Of mogelijk aandachtspunten voor deze auto?
Groet,
Mark
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ Mark: Spenkelink zit hier op het forum dus misschien kan je iets met hem bespreken wat je wensen zijn?
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt dan kom je wel wat info over de aandachtspunten tegen en over Maaral zou ook best wel eens iets kunnen staan.
Succes met je zoektocht!
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt dan kom je wel wat info over de aandachtspunten tegen en over Maaral zou ook best wel eens iets kunnen staan.
Succes met je zoektocht!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- ValentijnK
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi Mark,
Zelf heb ik mijn Mini gekocht bij Hans Meijering in Loosdrecht. Hij heeft altijd wel een paar Mini's staan. Momenteel ook een grijze cooper S. Misschien dat dat wat is.
Succes met je zoektocht!
Zelf heb ik mijn Mini gekocht bij Hans Meijering in Loosdrecht. Hij heeft altijd wel een paar Mini's staan. Momenteel ook een grijze cooper S. Misschien dat dat wat is.
Succes met je zoektocht!
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Van Maaral
Groet,
Mark[/quote]
Hoi Mark,
zag dat je interesse had in een Mini van Maaral.
Maaral wil graag verkopen maar service is hier nihil,heb een tijdje hier mijn Mini in onderhoud gehad maar was zeker NIET tevreden over de geboden service.
(misschien is die beter als je daar een Mini koopt
)
TIP!!! kijk anders eens bij Van Poelgeest
Succes met je zoektocht
Groet,
Mark[/quote]
Hoi Mark,
zag dat je interesse had in een Mini van Maaral.
Maaral wil graag verkopen maar service is hier nihil,heb een tijdje hier mijn Mini in onderhoud gehad maar was zeker NIET tevreden over de geboden service.
(misschien is die beter als je daar een Mini koopt

TIP!!! kijk anders eens bij Van Poelgeest
Succes met je zoektocht

- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors