bij droog weer inderdaad, weet niet of t komt omdat ik een clubman rijd, maar ik en hans ook trouwens hebben al vaker gezegd dat de clubman een dweil is bij nat weer!!! zeker met 225 pk en 334 nm koppel!!peter schreef:Hahaha geweldig altijd die verhalen van Ferdinand! Altijd leuk om te lezen...![]()
Ik moet wel zeggen dat de MINI door wat wijzigingen (schroefset, Toyo's en camberplates voor) echt helemaal op SCHERP te zetten is. Bij droogweer kan je nu BIZAR hoeken met ons cabriotje!
Voorbanden slijten trouwens wel als een malle.
Hans GP
- Olaf
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Etten-Leur
Bericht
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Clubman is zeker net een dweil..
en de nieuwe Works R56 geeft ook geen sensatie, als je sensatie zoekt moet je mijn GP overnemen
Daar kan niks aan tippen (ja die van Berthil) maar ik ben klaar met sensatie (daar hebben we de Lotus 340R voor) en voor dagelijks en zakelijk verkeer is zo'n Golf prima, dus vandaar mijn keus!
Het liefst hou ik de GP ernaast maarja dat gaat niet..


Daar kan niks aan tippen (ja die van Berthil) maar ik ben klaar met sensatie (daar hebben we de Lotus 340R voor) en voor dagelijks en zakelijk verkeer is zo'n Golf prima, dus vandaar mijn keus!
Het liefst hou ik de GP ernaast maarja dat gaat niet..
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op hoeveel grade heb je de camberplates voor staan Peter? En hoe staat het met de stugheid? Ben nog een beetje aan het twijfelen.. wel of niet.peter schreef:Hahaha geweldig altijd die verhalen van Ferdinand! Altijd leuk om te lezen...![]()
Ik moet wel zeggen dat de MINI door wat wijzigingen (schroefset, Toyo's en camberplates voor) echt helemaal op SCHERP te zetten is. Bij droogweer kan je nu BIZAR hoeken met ons cabriotje!
Voorbanden slijten trouwens wel als een malle.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
@Denizg: Meteen doen met het AST schroefset. Is nauwelijks extra werk want het spul ligt dan toch uit elkaar... Het is inderdaad 1.25gr. Meer moet het ook niet zijn. Kan Berthil er nog aankomen?
Hardheid ligt aan hoe stug je de set instelt. De onze is wel redelijk van de stugge (en lekker laag!).
Hardheid ligt aan hoe stug je de set instelt. De onze is wel redelijk van de stugge (en lekker laag!).

- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Het is maar wat je verlangt in een auto. Ik zie een clubman helemaal niet als een circuitbeest dus ik kan me wel inbeelden dat, dat niets voor hans is dan. Maar om het nu een dweil te noemen ... zoveel verschil heb ik ook nog niet gemerkt tss een clubman en hatch, maar ik heb ook nog nooit met een gp gereden. Wsl is alles een dweil vergeleken met zo'n mini's 

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
En over de Golf R hij is wel degelijk anders dan de GTI
New all-wheel drive on the Golf R
As standard equipment, the Golf R transfers the TSI’s power to the road via the latest generation of Volkswagen’s 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles – especially the all-wheel differential that operates in an oil bath – exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.
That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system’s working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.
En hier staat alles!
http://www.ausmotive.com/2009/09/15/vol ... olf-r.html

New all-wheel drive on the Golf R
As standard equipment, the Golf R transfers the TSI’s power to the road via the latest generation of Volkswagen’s 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles – especially the all-wheel differential that operates in an oil bath – exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.
That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system’s working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.
En hier staat alles!
http://www.ausmotive.com/2009/09/15/vol ... olf-r.html

- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Hij ziet er wel goed uit, zeker in die kleur. Spijtig dat er niet terug een 6 cilinder ingelepeld wordt. Het orkest van de r32 was zaaaaalig. Klinkt nu als een naaimachine als ik dat filmpje zo hoor
. Zal zonder twijfel wel stukken efficiënter zijn dan zijn voorganger. Maar waarom een R en bv geen gti? Niet dat ik die r wil afbreken, ben gewoon benieuwd waarom je deze verkiest boven een gti 


- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors