Hans GP

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 1878
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:28

10 nov 2009, 15:51

peter schreef:Hahaha geweldig altijd die verhalen van Ferdinand! Altijd leuk om te lezen... :D

Ik moet wel zeggen dat de MINI door wat wijzigingen (schroefset, Toyo's en camberplates voor) echt helemaal op SCHERP te zetten is. Bij droogweer kan je nu BIZAR hoeken met ons cabriotje!

Voorbanden slijten trouwens wel als een malle. :mrgreen:
bij droog weer inderdaad, weet niet of t komt omdat ik een clubman rijd, maar ik en hans ook trouwens hebben al vaker gezegd dat de clubman een dweil is bij nat weer!!! zeker met 225 pk en 334 nm koppel!!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 nov 2009, 16:39

Clubman is zeker net een dweil.. :? en de nieuwe Works R56 geeft ook geen sensatie, als je sensatie zoekt moet je mijn GP overnemen :wink:
Daar kan niks aan tippen (ja die van Berthil) maar ik ben klaar met sensatie (daar hebben we de Lotus 340R voor) en voor dagelijks en zakelijk verkeer is zo'n Golf prima, dus vandaar mijn keus!
Het liefst hou ik de GP ernaast maarja dat gaat niet..
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

10 nov 2009, 16:46

peter schreef:Hahaha geweldig altijd die verhalen van Ferdinand! Altijd leuk om te lezen... :D

Ik moet wel zeggen dat de MINI door wat wijzigingen (schroefset, Toyo's en camberplates voor) echt helemaal op SCHERP te zetten is. Bij droogweer kan je nu BIZAR hoeken met ons cabriotje!

Voorbanden slijten trouwens wel als een malle. :mrgreen:
Op hoeveel grade heb je de camberplates voor staan Peter? En hoe staat het met de stugheid? Ben nog een beetje aan het twijfelen.. wel of niet.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

10 nov 2009, 16:48

1.25 dacht ik..

fixed toch?!
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

10 nov 2009, 17:02

@Denizg: Meteen doen met het AST schroefset. Is nauwelijks extra werk want het spul ligt dan toch uit elkaar... Het is inderdaad 1.25gr. Meer moet het ook niet zijn. Kan Berthil er nog aankomen?

Hardheid ligt aan hoe stug je de set instelt. De onze is wel redelijk van de stugge (en lekker laag!). 8)
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

10 nov 2009, 19:46

Hans schreef:Clubman is zeker net een dweil.. :?
Flauwe zever, sorry :roll:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

10 nov 2009, 22:12

Het is maar wat je verlangt in een auto. Ik zie een clubman helemaal niet als een circuitbeest dus ik kan me wel inbeelden dat, dat niets voor hans is dan. Maar om het nu een dweil te noemen ... zoveel verschil heb ik ook nog niet gemerkt tss een clubman en hatch, maar ik heb ook nog nooit met een gp gereden. Wsl is alles een dweil vergeleken met zo'n mini's :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 nov 2009, 22:29

Wat Olaf zegt op de grens in het nat en zeker op het circuit.. is het echt een dweil, sorry maar dat is mijn mening..
Ik wilde niemand tegen het zeer been schoppen maar ik bedoelde dus op het circuit.
Op straat niks mis mee


Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 nov 2009, 22:51

En over de Golf R hij is wel degelijk anders dan de GTI

New all-wheel drive on the Golf R

As standard equipment, the Golf R transfers the TSI’s power to the road via the latest generation of Volkswagen’s 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles – especially the all-wheel differential that operates in an oil bath – exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.

That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system’s working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.

En hier staat alles!
http://www.ausmotive.com/2009/09/15/vol ... olf-r.html

Afbeelding
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 377
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:13

11 nov 2009, 07:58

Succes met het golfje.

Jack :mrgreen:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

11 nov 2009, 11:08

Hij ziet er wel goed uit, zeker in die kleur. Spijtig dat er niet terug een 6 cilinder ingelepeld wordt. Het orkest van de r32 was zaaaaalig. Klinkt nu als een naaimachine als ik dat filmpje zo hoor :|. Zal zonder twijfel wel stukken efficiënter zijn dan zijn voorganger. Maar waarom een R en bv geen gti? Niet dat ik die r wil afbreken, ben gewoon benieuwd waarom je deze verkiest boven een gti :wink:
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

11 nov 2009, 11:38

Omdat Hans 4wielaandrijving wil denk ik. ;)
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 nov 2009, 13:01

Tja.. GTI.. sta je dan voor het stoplicht met je GTI, komt er een Golf R aanrijden.. wat nu!? R is duurder maar heeft meer vermogen en 4-motion
Geld maakt niet gelukkig veel vermogen wel! :wink:
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7213
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

11 nov 2009, 14:43

Hans schreef: Geld maakt niet gelukkig veel vermogen wel! :wink:
:icon_top:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

11 nov 2009, 14:48

Met andere woorden, je kan er een RWD van maken? :lol:

Sweet ;)

Terug naar “Show your ride”