Zoals jullie ondertussen hopelijk wel weten heb ik een mini one ik zit er over na tedenken om er motorisch wat aan tedoen. Ik heb namelijk hiervoor een subaru gt turbo gehad en dan is dit qua vermogen wel heel veel minder dan de subaru. Dus wat kan je allemaal doen aan het blok van de one dan bedoel ik geen luchtfilter maar bijv een chip een compressor weet ik veel wat. Zouden jullie mij daar wat meer info over kunnen geven en waar ik het chippen etc etc het beste kan laten doen.
En hoeveel vermogen is er uit de mini tekrijgen zonder dat alles kapot gaat bijv de versnellingsbak.
Alvast bedankt,
Meer vermogen uit mijn MINI!!!
- snans
- Volledig MINI minded!
- Locatie: antwerpen
Bericht
one kan je naar 130pk brengen. is in principe same as cooper, alleen andere software met begrenzer.
dit kan je aanpassen door middel van software.
kan je bv laten doen bij Heinz tuning in belgie, maar in nederland zal je ook wel deftige tuners hebben.
succes !
remember: meten is weten !
tuning zonder testbankresultaat is geen tuning
dit kan je aanpassen door middel van software.
kan je bv laten doen bij Heinz tuning in belgie, maar in nederland zal je ook wel deftige tuners hebben.
succes !
remember: meten is weten !
tuning zonder testbankresultaat is geen tuning

- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
ach, ik heb inmiddels heel wat avonduren in dit vraagstuk zitten...
de stappen zijn ongeveer:
- chiptuning = 115pk
- luchtfilter = 120pk
- uitlaat compleet = 130pk
- andere cilinderkop, nokkenas, bougiekabels, lichter vliegwiel = 145pk
- andere koppeling = geen verschil
- turbo is geen optie, teveel gezeik
- cooper s kopen
zelf heb ik nog iets anders lopen maar dat blijft nog beetje geheim
de stappen zijn ongeveer:
- chiptuning = 115pk
- luchtfilter = 120pk
- uitlaat compleet = 130pk
- andere cilinderkop, nokkenas, bougiekabels, lichter vliegwiel = 145pk
- andere koppeling = geen verschil
- turbo is geen optie, teveel gezeik
- cooper s kopen
zelf heb ik nog iets anders lopen maar dat blijft nog beetje geheim

- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Je hebt jezelf nogal rijk gerekend met die PK's, of heb je hier een dyno uitdraai van.Sid schreef:ach, ik heb inmiddels heel wat avonduren in dit vraagstuk zitten...
de stappen zijn ongeveer:
- chiptuning = 115pk
- luchtfilter = 120pk
- uitlaat compleet = 130pk
- andere cilinderkop, nokkenas, bougiekabels, lichter vliegwiel = 145pk
- andere koppeling = geen verschil
- turbo is geen optie, teveel gezeik
- cooper s kopen
zelf heb ik nog iets anders lopen maar dat blijft nog beetje geheim

- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
- Locatie: Dublin
Bericht
Een aantal verbeteringen:
Andere bougies en bougie kabels leveren geen winst op, alleen geen verlies.
Een lichter vliegwiel levert geen winst op, door de lagere massa kan die motor echter sneller in de toeren klimmen, waardoor sneller het volle vermogen benut kan worden.
Bij een One haal je het meeste uit de software upgrade:

Dit kan je nog licht verhogen naar 140-145 bhp door je luchtinlaat (filter)en uitlaat systeem (catback) aan te passen.
Dan ga je naar de meer "intrusive" (en kostbare) upgrades:
Scherpere nokkenassen,
Compressie verhogen.
Reworked cylinderkop,
Grotere inlaat spruitstuk,
Grotere gaskleppenhuis,
Volledig uitlaat systeem, om maar wat zaken op te noemen.
Dan heb je nog wat zaken die niet het vermogen verhogen, maar wel hun effect op de accelleratie/topsnelheid hebben:
Lichter vliegwiel (eerder genoemd)
Kortere diff,
Versnellingsbak,
Ga je zo dat volledige rijtje af, dan wegen de kosten niet meer op tov je vermogenswinst en is het raadzamer om een Cooper S te vinden en die naar rond de 210-215 bhp te brengen.
Just my 2 cnts.
Andere bougies en bougie kabels leveren geen winst op, alleen geen verlies.
Een lichter vliegwiel levert geen winst op, door de lagere massa kan die motor echter sneller in de toeren klimmen, waardoor sneller het volle vermogen benut kan worden.
Bij een One haal je het meeste uit de software upgrade:

Dit kan je nog licht verhogen naar 140-145 bhp door je luchtinlaat (filter)en uitlaat systeem (catback) aan te passen.
Dan ga je naar de meer "intrusive" (en kostbare) upgrades:
Scherpere nokkenassen,
Compressie verhogen.
Reworked cylinderkop,
Grotere inlaat spruitstuk,
Grotere gaskleppenhuis,
Volledig uitlaat systeem, om maar wat zaken op te noemen.
Dan heb je nog wat zaken die niet het vermogen verhogen, maar wel hun effect op de accelleratie/topsnelheid hebben:
Lichter vliegwiel (eerder genoemd)
Kortere diff,
Versnellingsbak,
Ga je zo dat volledige rijtje af, dan wegen de kosten niet meer op tov je vermogenswinst en is het raadzamer om een Cooper S te vinden en die naar rond de 210-215 bhp te brengen.
Just my 2 cnts.

- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Dan is er qua prijsverschil nog geld over voor de ventieldopjes van Mini en een armleuning....Braspenning Racing schreef:Een aantal verbeteringen:
Andere bougies en bougie kabels leveren geen winst op, alleen geen verlies.
Een lichter vliegwiel levert geen winst op, door de lagere massa kan die motor echter sneller in de toeren klimmen, waardoor sneller het volle vermogen benut kan worden.
Bij een One haal je het meeste uit de software upgrade:
Dit kan je nog licht verhogen naar 140-145 bhp door je luchtinlaat (filter)en uitlaat systeem (catback) aan te passen.
Dan ga je naar de meer "intrusive" (en kostbare) upgrades:
Scherpere nokkenassen,
Compressie verhogen.
Reworked cylinderkop,
Grotere inlaat spruitstuk,
Grotere gaskleppenhuis,
Volledig uitlaat systeem, om maar wat zaken op te noemen.
Dan heb je nog wat zaken die niet het vermogen verhogen, maar wel hun effect op de accelleratie/topsnelheid hebben:
Lichter vliegwiel (eerder genoemd)
Kortere diff,
Versnellingsbak,
Ga je zo dat volledige rijtje af, dan wegen de kosten niet meer op tov je vermogenswinst en is het raadzamer om een Cooper S te vinden en die naar rond de 210-215 bhp te brengen.
Just my 2 cnts.
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
140pk wordt niet zelden gehaald met oa bovenstaande aanpassingen.
alsthans ik zou een vliegwiel vervangen vóórdat ik de kop zou vervangen, of op zn minst tegelijkertijd.
genoeg uitdraaien te vinden op fora die bovenstaande bevestigen.werner schreef: Je hebt jezelf nogal rijk gerekend met die PK's, of heb je hier een dyno uitdraai van.
140pk wordt niet zelden gehaald met oa bovenstaande aanpassingen.
chris het lijkt me logisch dat als je een andere kop neemt, je ook zorgt voor een setje uitstekende bougiekabels en een ander vliegwiel.Braspenning Racing schreef:Een aantal verbeteringen:
Andere bougies en bougie kabels leveren geen winst op, alleen geen verlies.
Een lichter vliegwiel levert geen winst op, door de lagere massa kan die motor echter sneller in de toeren klimmen, waardoor sneller het volle vermogen benut kan worden.
alsthans ik zou een vliegwiel vervangen vóórdat ik de kop zou vervangen, of op zn minst tegelijkertijd.
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
140pk wordt niet zelden gehaald met oa bovenstaande aanpassingen.
Ben benieuwd , we zullen zien op de dyno bij beek
genoeg uitdraaien te vinden op fora die bovenstaande bevestigen.werner schreef: Je hebt jezelf nogal rijk gerekend met die PK's, of heb je hier een dyno uitdraai van.
140pk wordt niet zelden gehaald met oa bovenstaande aanpassingen.
Ben benieuwd , we zullen zien op de dyno bij beek

- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
dingen vallen altijd tegen.
ach, ik denk zelf dat er bij mij 120 uitrolt.werner schreef:genoeg uitdraaien te vinden op fora die bovenstaande bevestigen.
140pk wordt niet zelden gehaald met oa bovenstaande aanpassingen.
Ben benieuwd , we zullen zien op de dyno bij beek
dingen vallen altijd tegen.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors