Mijn naam is Jeffrey, 27 jaar oud en getrouwd. Ons huidige "wagenpark" bestaat uit een Alfa Romeo 147 (post facelift) en een Seat Arosa (post facelift).
We (eigenlijk ik meer dan mijn vrouw) willen heel graag een New Mini Cooper(R56)/Clubman S gaan aanschaffen dit jaar.
Initieel was ons plan om onze auto's als volgt in te gaan ruilen:
1. Alfa Romeo 147 > Alfa Romeo 159 SW/3-serie touring (E91)
2. Seat Arosa > houden
3. Opel Speedster kopen voor als track/weekend auto
Toen kwam de Mini in beeld.... met het volgende plan als gevolg:
1. Alfa Romeo houden of inruilen voor een 159 SW/E91
2. Seat Arosa > Mini Cooper/Clubman S
Zo'n Speedster is heel leuk en bied nog meer pure rijplezier op dan een Mini (mijn persoonlijke mening), maar zal door ons drukke schema weinig gebruikt worden. Echter betaald je natuurlijk wel gewoon MRB en verzekering, alsmede afschrijving en onderhoud.
Dus is een Mini Cooper/Clubman S als vervanger voor de Arosa een meer logische keuze

Aangezien we plannen hebben om ons gezin uit te breiden, is een voorwaarde voor ons dat beide auto's de flexibiliteit moeten hebben om een kinderstoeltje, kinderwagen en toebehoren mee te kunnen nemen. Dus vandaar de twijfel nog tussen een Clubman S en Cooper S. (ik heb het topic hier en om Mini2.com al gelezen over welke kinderwagens in de Mini passen).
We zullen binnenkort eens langs de Mini dealer langs gaan en ze uitgebreid bekijken (kan niet wachten

Net als met de Alfa is de Mini eigenlijk een keus van het hart dan van het verstand, omdat je voor het geld voor de Mini ook bijv. een BMW 130i kunt kopen die een veel grotere bagageruimte heeft en minimaal net zo snel is.
Dus zoals jullie kunnen lezen ben ik er nog niet helemaal uit, maar een serieuze kandidaat is de Mini zeker.
Dus: kom op, haal me over!