FF voorstellen: (waarschijnlijk) toekomstige Mini Rijder

Stel je hier even voor.
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

FF voorstellen: (waarschijnlijk) toekomstige Mini Rijder

11 jan 2010, 15:34

Hey Mede Mini-liefhebbers!

Mijn naam is Jeffrey, 27 jaar oud en getrouwd. Ons huidige "wagenpark" bestaat uit een Alfa Romeo 147 (post facelift) en een Seat Arosa (post facelift).
We (eigenlijk ik meer dan mijn vrouw) willen heel graag een New Mini Cooper(R56)/Clubman S gaan aanschaffen dit jaar.

Initieel was ons plan om onze auto's als volgt in te gaan ruilen:
1. Alfa Romeo 147 > Alfa Romeo 159 SW/3-serie touring (E91)
2. Seat Arosa > houden
3. Opel Speedster kopen voor als track/weekend auto

Toen kwam de Mini in beeld.... met het volgende plan als gevolg:
1. Alfa Romeo houden of inruilen voor een 159 SW/E91
2. Seat Arosa > Mini Cooper/Clubman S

Zo'n Speedster is heel leuk en bied nog meer pure rijplezier op dan een Mini (mijn persoonlijke mening), maar zal door ons drukke schema weinig gebruikt worden. Echter betaald je natuurlijk wel gewoon MRB en verzekering, alsmede afschrijving en onderhoud.
Dus is een Mini Cooper/Clubman S als vervanger voor de Arosa een meer logische keuze :) Te meer omdat de Arosa geen ABS en Airco heeft (bijna een must). En rijplezier zal de Mini zeker geven. :D

Aangezien we plannen hebben om ons gezin uit te breiden, is een voorwaarde voor ons dat beide auto's de flexibiliteit moeten hebben om een kinderstoeltje, kinderwagen en toebehoren mee te kunnen nemen. Dus vandaar de twijfel nog tussen een Clubman S en Cooper S. (ik heb het topic hier en om Mini2.com al gelezen over welke kinderwagens in de Mini passen).
We zullen binnenkort eens langs de Mini dealer langs gaan en ze uitgebreid bekijken (kan niet wachten 8)).

Net als met de Alfa is de Mini eigenlijk een keus van het hart dan van het verstand, omdat je voor het geld voor de Mini ook bijv. een BMW 130i kunt kopen die een veel grotere bagageruimte heeft en minimaal net zo snel is.

Dus zoals jullie kunnen lezen ben ik er nog niet helemaal uit, maar een serieuze kandidaat is de Mini zeker.
Dus: kom op, haal me over!
GreyCooperS
Forum Junky

11 jan 2010, 15:38

Hoi Jeffrey,

Allereerst welkom!!

Ik rijdt zelf een R56S en mn meisje een Alfa 147...mn zoontje van 7 kan prima zn weg vinden in beide auto´s 8)

Ik zou een R56S nemen en de alfa inruilen op een 159Sw...all the room you need en twee dikke fietsen voor de deur!!

Succes met je keuze :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 15:40

Welkom bij de club!

De Mini is simpelweg de beste keus :lol:

Paar redenen:
- Fun factor (en die ga je krijgen GEGARANDEERD)
- Degelijk (BMW kwaliteit)
- Wegligging = fenomenaal
- Stuurinrichting = fenomenaal
- Meest waardevaste auto
- De looks
- Funfactor
- Grijns op je gezicht
- Funfactor
- Geweldige Club met veel gezelligheid/kennis
- Funfactor

Er zijn hier ook een aantal leden met een clubman en kinderen, zij kunnen je beter informeren over de ruimte en dergelijke. Ik zelf rij een Cooper S R53.

Succes met de Mini keus :D
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

11 jan 2010, 15:54

GreyCooperS schreef:Hoi Jeffrey,

Allereerst welkom!!

Ik rijdt zelf een R56S en mn meisje een Alfa 147...mn zoontje van 7 kan prima zn weg vinden in beide auto´s 8)

Ik zou een R56S nemen en de alfa inruilen op een 159Sw...all the room you need en twee dikke fietsen voor de deur!!

Succes met je keuze :mrgreen:
Bij een new born zal je denk ik meer mee te schouwen hebben. Maar als ik het zo bekijk: kinderwagen (Quinny Zapp), tas met luiers etc, en kinderstoeltje + 3 volwassenen (mijn vrouw en ik zijn rond de 1.70m, dus plaats zat denk/hoop ik voor de achterpassagier) zou mogelijk moeten zijn.

Helaas zit het er waarschijnlijk niet in om én een R56S te halen én de 147 in te ruilen voor een 159... Het zal of of zijn. En ik denk dat ik wel weet wat de keuze zal zijn voor de leden hier :wink:
Maar de 147 is met één kind wel ruim genoeg.

P.S. zeeer mooie R56S heb je daar!
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

11 jan 2010, 15:55

Shag schreef:Welkom bij de club!

De Mini is simpelweg de beste keus :lol:

Paar redenen:
- Fun factor (en die ga je krijgen GEGARANDEERD)
- Degelijk (BMW kwaliteit)
- Wegligging = fenomenaal
- Stuurinrichting = fenomenaal
- Meest waardevaste auto
- De looks
- Funfactor
- Grijns op je gezicht
- Funfactor
- Geweldige Club met veel gezelligheid/kennis
- Funfactor

Er zijn hier ook een aantal leden met een clubman en kinderen, zij kunnen je beter informeren over de ruimte en dergelijke. Ik zelf rij een Cooper S R53.

Succes met de Mini keus :D
Volgens mij ben je de Fun-factor vergeten te vermelden bij het rijden van een Mini :lol:
MaVaEe
Koeien-teller

11 jan 2010, 16:00

Stop gewoon het meeste geld in die R56S! Schrijf jij iets minder af en zijn wij hier ook weer blij! :mrgreen:

Maar welkom hier en veel succes met de lastige maar luxe keuze! ;)
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 16:09

thewongandonly schreef:
Volgens mij ben je de Fun-factor vergeten te vermelden bij het rijden van een Mini :lol:
FUN FACTOR !!!! :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: FF voorstellen: (waarschijnlijk) toekomstige Mini Rijder

11 jan 2010, 17:43

thewongandonly schreef:
Kom maar even bij me langs om te rijden met een Clubman S en een R56 JCW, dan ben je gelijk om :mrgreen:

Kofferbak van de Clubman is een stukkie groter dan de hatchback (echt waar?!), maar het houdt niet over. Als bij mij de Quinny Zapp achterin de Clubman ligt kan er niet gek veel meer mee, en die Zapp vouwt toch behoorlijk klein op..... Maar als je een jong gezin hebt zou ik toch echt voor een Clubman gaan. Mijn kinderen zijn overigens 3 en 5 en achterin zitten gaat prima! Ikzelf ben 1.90 mtr en mijn oudste zoon kan prima achter me zitten...dus daarvoor hoef je het niet te laten. clubdoor op de Clubman is errrrg handig!

Succes met het maken van een keuze!

O ja, en welkom hier! :D
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 jan 2010, 19:43

Licht eraan hoe groot je het gezin gaat uitbreiden. 2-3 zou ik voor de Clubman gaan 1-2 zou ik voor een R56 gaan.
Heb zelf een R56 met wat leuke gadgets en dat vertoefd aardig laat maar zeggen. Heb zelf proefgereden in een 130 zelfs 135 coupé Z4 Porsche Boxter en was allemaal niet wat voor rijplezier ik met de mini had. Ook de koppel en de pk's beleefde ik niet echt in de bmw's als in de mini. Echt een Cool wagentje met VEEL pit en je zet de meeste BMW rijders te kakken met hun zakenbak :wink:

Ik ben er meer dan tevreden mee. Soms heb ik wel eens het gevoel zou wel eens een rustige auto willen hebben voor naar m'n werk te rijden. Maar dat is bij jullie neit eens van toepassing dus ik zeg MINI!!!!!! FF Chippen die turbo(kost nisk 325E bij Beek) en hoppa als het mee zit heb je 220pk uit je voor de rest standaard Sje.

Maar daar kun je hier op dit Formu genoeg over lezen Succes met je keuze!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

11 jan 2010, 20:18

Olla,

welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :D veel plezier hier en succes met de lastige keuze :lol: mini is zoiezo goed, een auto met passie en die zoals je zegt net als een alfa met je hart en gevoel koopt niet met je verstand maar dat maakt het juist zo mooi 8) maar succes/plezier met kiezen en miss tot meets

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

11 jan 2010, 20:19

Is dat volkomen veilig, dat chiptunen? In het begin zal het zeker wel genoeg zijn, die standaard 174 paarden, maar ik vraag het maar alvast ;)
Vervalt daar mee ook de (eventuele) garantie die erop zit?
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

11 jan 2010, 20:53

mushrop schreef:
thewongandonly schreef:
Kom maar even bij me langs om te rijden met een Clubman S en een R56 JCW, dan ben je gelijk om :mrgreen:

Kofferbak van de Clubman is een stukkie groter dan de hatchback (echt waar?!), maar het houdt niet over. Als bij mij de Quinny Zapp achterin de Clubman ligt kan er niet gek veel meer mee, en die Zapp vouwt toch behoorlijk klein op..... Maar als je een jong gezin hebt zou ik toch echt voor een Clubman gaan. Mijn kinderen zijn overigens 3 en 5 en achterin zitten gaat prima! Ikzelf ben 1.90 mtr en mijn oudste zoon kan prima achter me zitten...dus daarvoor hoef je het niet te laten. clubdoor op de Clubman is errrrg handig!

Succes met het maken van een keuze!

O ja, en welkom hier! :D
Als ik in de buurt van Amstelveen ben, dan PM ik je! Bedankt voor je aanbod ;)

Ik had begrepen dat de Quinny Zapp ook in een R56 past. Hoe zijn jouw ervaringen met die combi? Past het, en zo ja, kan er dan nog wat bij (weekend/baby-tas bijv)?

De R56 of R55 zal overigens bij ons als boodschappen-autootje gebruikt worden ;) Wat ik bedoel is dat het de kleinere van de 2 auto's wordt.
shopalicious
Be Mini
Be Mini

11 jan 2010, 23:57

Ai keuzes, altijd lastig. Maar wel een luxe, toch? En tsja, denk wel dat je weet wat ik zou kiezen...
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2010, 09:26

thewongandonly schreef:Als ik in de buurt van Amstelveen ben, dan PM ik je! Bedankt voor je aanbod ;)

Ik had begrepen dat de Quinny Zapp ook in een R56 past. Hoe zijn jouw ervaringen met die combi? Past het, en zo ja, kan er dan nog wat bij (weekend/baby-tas bijv)?

De R56 of R55 zal overigens bij ons als boodschappen-autootje gebruikt worden ;) Wat ik bedoel is dat het de kleinere van de 2 auto's wordt.
Ik hoor het wel als je in de buurt bent :wink:

Zapp past ook in de R56, maar dan hou je niet veel plek meer over. Babytas moet wel lukken. Weekendtas moet naast de smurf op de bank vrees ik......

Als het een "boodschappenauto" wordt, dan zou ik toch echt vooreen R56S gaan....

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jan 2010, 16:18

Als het de 2e auto is zou ik voor een hatch (R56) gaan, geeft meer fun.
Ik, studerend en geen kinderen, zou normaliter ook voor een hatch (R56) gaan maar vanwege een hond toch maar een station (R55) gekocht.

Terug naar “Who are U?”