D-Day
Vandaag heb ik definitief besloten dat de mini naar Rhenoy wordt vervoerd om daar een nieuwe fabrieksmotor gemonteerd te krijgen. Ook de koppeling wordt daar vervangen. Er worden tevens wat Beek onderdelen in verwerkt. Hoe dat met de garantie komt moet ik nog even afwachten. Zodoende hoop ik dat de nieuwe motor straks niet zal onderdoen voor de oude.
Na afloop van de garantie komt er ook weer een software kuurtje van Beek overheen.
Mini-pech
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op de nieuwe motor komen een 15% Cravenspeed pully en een Catcams nokkenas. Nu de motor toch los is kan men daar prima bij en kost het weinig an extra arbeid. Hiermee zou hij niet onder moeten doen voor de oude motor en voorkom ik het 'net niet' gevoel.
De aanpassingen worden gedaan door Rhenoy.nl omdat zij de nieuwe motor monteren, zij geven wel garantie om de motor maar niet op schade door de nieuwe onderdelen. Voor garantie omtrent de nokkenas ben ik met Beek in gesprek. Van Rhenoy moet ik nog wel 80km rijden naar Beek voor de juiste software...
Hopelijk krijg ik er geen spijt van, heb nu wel genoeg gelazer gehad. Hoor in sommige gevallen dat de nokkenas rare bijgeluiden kan geven ( http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0 ).
De aanpassingen worden gedaan door Rhenoy.nl omdat zij de nieuwe motor monteren, zij geven wel garantie om de motor maar niet op schade door de nieuwe onderdelen. Voor garantie omtrent de nokkenas ben ik met Beek in gesprek. Van Rhenoy moet ik nog wel 80km rijden naar Beek voor de juiste software...
Hopelijk krijg ik er geen spijt van, heb nu wel genoeg gelazer gehad. Hoor in sommige gevallen dat de nokkenas rare bijgeluiden kan geven ( http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0 ).
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nokkenas maakt geen rare geluiden, dit was de distributie ketting / spanner die versleten/stuk was.chill-es schreef:Op de nieuwe motor komen een 15% Cravenspeed pully en een Catcams nokkenas. Nu de motor toch los is kan men daar prima bij en kost het weinig an extra arbeid. Hiermee zou hij niet onder moeten doen voor de oude motor en voorkom ik het 'net niet' gevoel.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je hebt toch een koelwatertemperatuur meter!chill-es schreef:Hoor van Rhenoy.nl dat de coolfan niet meer werkt en de boel zo kan gaan koken. Dit zou ook de officiële oorzaak van alle ellende geweest kunnen zijn. Wordt nu naar gekeken en ook gefikst, extra kosten weet ik nog niet.
Waarom gaat hierbij geen lampje branden?

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waterpomp of radiateur verstopt meer kan het niet zijnchill-es schreef:Hoor net dat na vervanging van de coolfan en de thermostaat er nog steeds problemen zijn met de koeling... Wie weet wat dit kan zijn?
Had gehoopt de mini morgen op te kunnen halen maar als dit niet wordt opgelost kan dat niet.

- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
En de oorzaak kan het volgens mij ook niet zijn want dan had er rook/stoom onder de motorkap vandaan moeten komen en dat was niet zo (temp omhoog -> koelvloeistof koken -> stoom) en had te temp meter uit moeten slaan (ook niet zo).
Alleen denk Rhenoy dat het al zo was voor de nieuwe motor erin kwam, in dat geval moet ik betalen. Ik twijfel er aan ivm bovenstaande. En 2mnd eerder was er bij de grote beurt ook nog niets aan de hand.
Alleen denk Rhenoy dat het al zo was voor de nieuwe motor erin kwam, in dat geval moet ik betalen. Ik twijfel er aan ivm bovenstaande. En 2mnd eerder was er bij de grote beurt ook nog niets aan de hand.
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Werner: Waarom kan het de radiateur niet zijn? Ze hebben het wel over mogelijke problemen met de radiateur omdat ze er nog steeds niet achter zijn waar het fout gaat met de koeling... De tips die Klaas (Beek) had gegeven hebben ze al gecheckt en daar ligt het niet aan (kastje, ontluchten, computerstoring). Inmiddels ben ik wel weer E500 verder (nieuwe coolfan + kastje, arbeid en diagnose). Zucht...
Voorlopig dus nog geen hereniging met mijn Cooper S... Hopelijk volgende week beter nieuws.
Voorlopig dus nog geen hereniging met mijn Cooper S... Hopelijk volgende week beter nieuws.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors