Mini-pech

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2010, 19:32

D-Day

Vandaag heb ik definitief besloten dat de mini naar Rhenoy wordt vervoerd om daar een nieuwe fabrieksmotor gemonteerd te krijgen. Ook de koppeling wordt daar vervangen. Er worden tevens wat Beek onderdelen in verwerkt. Hoe dat met de garantie komt moet ik nog even afwachten. Zodoende hoop ik dat de nieuwe motor straks niet zal onderdoen voor de oude.
Na afloop van de garantie komt er ook weer een software kuurtje van Beek overheen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2010, 19:46

goed nieuws man!

En nou snel weer rondknallen met die gave MINI!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2010, 19:57

Zeker goed nieuws idd !! 8)
Zal je geen spijt van krijgen. Blijft een schitterende wagen die je hebt.

Benieuwd naar het resultaat, hoe dat aanvoelt enzo.. succes met het wachten!
GreyCooperS
Forum Junky

05 jan 2010, 20:10

Goed bezig...hoop dat je snel weer kan knallen na al deze kopzorgen!

Succes!! :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 21:38

Op de nieuwe motor komen een 15% Cravenspeed pully en een Catcams nokkenas. Nu de motor toch los is kan men daar prima bij en kost het weinig an extra arbeid. Hiermee zou hij niet onder moeten doen voor de oude motor en voorkom ik het 'net niet' gevoel.
De aanpassingen worden gedaan door Rhenoy.nl omdat zij de nieuwe motor monteren, zij geven wel garantie om de motor maar niet op schade door de nieuwe onderdelen. Voor garantie omtrent de nokkenas ben ik met Beek in gesprek. Van Rhenoy moet ik nog wel 80km rijden naar Beek voor de juiste software...
Hopelijk krijg ik er geen spijt van, heb nu wel genoeg gelazer gehad. Hoor in sommige gevallen dat de nokkenas rare bijgeluiden kan geven ( http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0 ).
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 21:46

chill-es schreef:Op de nieuwe motor komen een 15% Cravenspeed pully en een Catcams nokkenas. Nu de motor toch los is kan men daar prima bij en kost het weinig an extra arbeid. Hiermee zou hij niet onder moeten doen voor de oude motor en voorkom ik het 'net niet' gevoel.
De aanpassingen worden gedaan door Rhenoy.nl omdat zij de nieuwe motor monteren, zij geven wel garantie om de motor maar niet op schade door de nieuwe onderdelen. Voor garantie omtrent de nokkenas ben ik met Beek in gesprek. Van Rhenoy moet ik nog wel 80km rijden naar Beek voor de juiste software...
Hopelijk krijg ik er geen spijt van, heb nu wel genoeg gelazer gehad. Hoor in sommige gevallen dat de nokkenas rare bijgeluiden kan geven ( http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0 ).
Nokkenas maakt geen rare geluiden, dit was de distributie ketting / spanner die versleten/stuk was.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 22:08

@Werner: dat was in een van de gevallen zo idd, maar bv. bij Adrenalin Junkie is het nog niet opgelost...
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 22:19

chill-es schreef:@Werner: dat was in een van de gevallen zo idd, maar bv. bij Adrenalin Junkie is het nog niet opgelost...
Hoorde het van klaas (beek) de nokkenas is het in ieder geval niet :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2010, 15:04

Hoor van Rhenoy.nl dat de coolfan niet meer werkt en de boel zo kan gaan koken. Dit zou ook de officiële oorzaak van alle ellende geweest kunnen zijn. Wordt nu naar gekeken en ook gefikst, extra kosten weet ik nog niet.

Waarom gaat hierbij geen lampje branden? :s
JorisD
Be Mini
Be Mini

14 jan 2010, 16:04

hé gilles, goed bezig. Volgens mij kom je in ieder geval met een betere auto te zitten. Laat je het even weten als je hier in de buurt bent?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2010, 16:21

chill-es schreef:Hoor van Rhenoy.nl dat de coolfan niet meer werkt en de boel zo kan gaan koken. Dit zou ook de officiële oorzaak van alle ellende geweest kunnen zijn. Wordt nu naar gekeken en ook gefikst, extra kosten weet ik nog niet.

Waarom gaat hierbij geen lampje branden? :s
Je hebt toch een koelwatertemperatuur meter! :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2010, 17:47

Hoor net dat na vervanging van de coolfan en de thermostaat er nog steeds problemen zijn met de koeling... Wie weet wat dit kan zijn?

Had gehoopt de mini morgen op te kunnen halen maar als dit niet wordt opgelost kan dat niet.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2010, 19:19

chill-es schreef:Hoor net dat na vervanging van de coolfan en de thermostaat er nog steeds problemen zijn met de koeling... Wie weet wat dit kan zijn?

Had gehoopt de mini morgen op te kunnen halen maar als dit niet wordt opgelost kan dat niet.
Waterpomp of radiateur verstopt meer kan het niet zijn :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2010, 20:18

En de oorzaak kan het volgens mij ook niet zijn want dan had er rook/stoom onder de motorkap vandaan moeten komen en dat was niet zo (temp omhoog -> koelvloeistof koken -> stoom) en had te temp meter uit moeten slaan (ook niet zo).

Alleen denk Rhenoy dat het al zo was voor de nieuwe motor erin kwam, in dat geval moet ik betalen. Ik twijfel er aan ivm bovenstaande. En 2mnd eerder was er bij de grote beurt ook nog niets aan de hand.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2010, 11:19

@Werner: Waarom kan het de radiateur niet zijn? Ze hebben het wel over mogelijke problemen met de radiateur omdat ze er nog steeds niet achter zijn waar het fout gaat met de koeling... De tips die Klaas (Beek) had gegeven hebben ze al gecheckt en daar ligt het niet aan (kastje, ontluchten, computerstoring). Inmiddels ben ik wel weer E500 verder (nieuwe coolfan + kastje, arbeid en diagnose). Zucht...

Voorlopig dus nog geen hereniging met mijn Cooper S... Hopelijk volgende week beter nieuws.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”