Saphira; ingesneeuw p36

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

03 jun 2010, 16:50

Afbeelding
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

03 jun 2010, 17:03

werner schreef:
DrAtomic schreef:Helemaal mee eens iDD, ik tune hem niet voor de grafiek. Maar het bevestigd wel wat ik al gevoeld had met rijden en dat is nou precies niet de bedoeling. Ennieweg ik hoop dat Beek het kan vinden en op kan lossen.

Met de mods die ik er tegenaan geknald heb en naar de grafieken van anderen kijkend zou ik hem toch richting 240pk verwachten met een koppel tussen de 250 en 280Nm.
De 240 pk is denk ik niet haalbaar met de standaard cilinderkop ( works is het zelfde als standaard) :wink: .
Ik ben benieuwd wat gisbert er nog uit kan toveren.
I beg to differ Werner! :P



220PK kom je dus uit David? Opzich netjes toch? Mooie lijn verder en wellicht nog beetje inrijden ;)
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

03 jun 2010, 17:09

de lijn loopt heel erg mooi inderdaad, nergens dipjes!!

Das bij mijn huidige grafiek wel anders na die Milltek spruit... :roll:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

03 jun 2010, 17:12

Ik zit op 225pk met 266Nm koppel met de 17% pulley erop.

Werner zit op 240PK/280Nm met een aangepaste kop en een 15% pulley.

Ik kan je verklappen dat het op de duitse autobahn verdomd weinig verschil maakt!

Belangrijkste is dat het goed aanvoelt.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

03 jun 2010, 20:16

Mijn teleurstelling zit hem vooral in het feit dat ik er de full 210PK JCW kit opgegooid heb en daarna slechts 10PK terug vindt van: catcam nokkenas, beek spruitstuk, 15% pulley, ITG luchtfilter en de ECU tune. Dat zijn een hele dure 10PK (duurder als de hele JCW kit lol). Uiteindelijk is het ook een kwestie van pech of geluk hebben met hoeveel kracht je motor heeft.

Maar goed het is nog niet gedaan, fook die 15% we gaan naar 17% en dan gaat Ghisbert nogmaals sleutelen. Het verloop is idd heel erg mooi, de juiste onstekings timing is ook nog niet gevonden (staat nu vrij laat vanaf veels te vroeg) en Klaas verwachte dat Ghisbert nog wel een paar pk kon vinden met de tweede run (dat was nog voordat we er achter kwamen dat er een 15% pulley opzat (Klaas dacht 17, ik had idd 15 besteld).

Ennieweg wordt vervolgd... Ossie staat voor de deur.. :mrgreen:
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 833
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:31

03 jun 2010, 20:36

Een works kit haal je misschien net 200 pk mee en niet meer hoor, die 210 pk is grootspraak.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

03 jun 2010, 21:39

DrAtomic schreef:Mijn teleurstelling zit hem vooral in het feit dat ik er de full 210PK JCW kit opgegooid heb en daarna slechts 10PK terug vindt van: catcam nokkenas, beek spruitstuk, 15% pulley, ITG luchtfilter en de ECU tune. Dat zijn een hele dure 10PK (duurder als de hele JCW kit lol). Uiteindelijk is het ook een kwestie van pech of geluk hebben met hoeveel kracht je motor heeft.

Maar goed het is nog niet gedaan, fook die 15% we gaan naar 17% en dan gaat Ghisbert nogmaals sleutelen. Het verloop is idd heel erg mooi, de juiste onstekings timing is ook nog niet gevonden (staat nu vrij laat vanaf veels te vroeg) en Klaas verwachte dat Ghisbert nog wel een paar pk kon vinden met de tweede run (dat was nog voordat we er achter kwamen dat er een 15% pulley opzat (Klaas dacht 17, ik had idd 15 besteld).

Ennieweg wordt vervolgd... Ossie staat voor de deur.. :mrgreen:
De laatste PK's zijn altijd de duurste :lol:
Heb je ook de GP intercoeler er op, dat scheelt ook wel wat.
Als je straks nog de 17% poelie gaat monteren loopt de inlaat temperatuur nog sneller op en zal het vermogen niet veel meer toenemen.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

03 jun 2010, 21:59

Er zijn een aantal 210pk worksen op de bank geweest en die gaven NIET meer dan 200 à 201pk.

Je hebt dus bijna 60pk gewonnen tov de 163pk die de MINI ooit 7 jaar geleden als het goed is had.

Mooi resultaat!

De GP intercooler is idd wel een must met de 17% pulley.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

04 jun 2010, 03:59

Zo ff uitgelaten op de A9... :mrgreen:

Zelfde tijd als twee weken terug gaan rijden omdat de A9 dan lekker leeg en het 's-nachts ongeveer even koel is t.o.v. 2 weken terug.

Hij rijd motorisch wel als een zonnetje nu, voelt heel fijn aan. Hij heeft wel voelbaar minder koppel dan 2 weken terug (in zijn 3 met 80 de velsertunnel in kom ik er met 160 uit nu, terwijl het rond de 190 was), zie hem plankgas ook minder snel door de toeren jagen dan 2 weken terug. Daarentegen is hij nu helemaal stabiel, iets wat hij duidelijk 2 weken terug nog niet was. Ennieweg hij rijdt heeeerlijk, en daar gaat het om.

Ow en niet geheel onbelangrijk... Op het rottepolderplein een Golfje helemaal zoek gereden vanaf het stoplicht... 1-0 voor Beek!!!

Ben zo bezig geweest met het vermogen (en het gewicht) dat ik eigenlijk vergeten ben te vragen wat er nog meer gedaan was, er is duidelijk iets met mun bak gebeurd. Hij schakeld echt geweldig nu, kan veel lekkerder en sneller de koppeling laten komen, zun pakpunt lijkt korter te zijn, super.

En ook hebben de mannen van Beek mijn onderste voorgril weer gefixt, helemaal top, had het niet eens aangegeven. De sidemarkers zitten er ook op, helaas zijn de lampjes nog niet aangesloten. De oliekoeler zit er ook op (duurt lang voordat de motor warm is nu, als je een oliekoeler neemt zeker de thermostaat erbij nemen). Grappig genoeg blijft de olie heel lang warm nu (na uur stil staan nog 70 graden). Tevens is het klepje van de JCW lucht filter open gezet.

De volgende terug kom dag zou hij helemaal af moeten zijn;
-. oliekoeler thermostaat wordt dan geplaatst
-. airdiverter gaat er dan op
-. lampjes sidemarkers worden dan aangesloten
-. 15% eruit 17% pulley erin
-. Heel veel liefde van Ghisbert
-. Definitieve bank run

@Deniz, inrijden was niet nodig zei Klaas. Helemaal los mag ik. :mrgreen: De timing tabel staat nu heel laat en de eind verwachting van Klaas is dat er zeker nog wat pks te halen zijn (ik vroeg of dat zo'n 10 pk nog zou zijn, maar hij verwachte zo rond de helft dus zo'n 5 pk). Overigens ook nog de grafiek van Alain erbij gehouden ter vergelijking. Dus hij zal zo rond de 225 horen te zitten als hij helemaal scherp staat met de 15%.

@Peter en Martin, maar met een Beek softtune kuurtje halen die tussen de 207 en 214 wat ik zo in de grafieken terug gezien heb. GP intercooler zit er op overigens, zie ook de eerste post voor de modlijst. Eigenlijk heeft mijn auto hetzelfde als Alain, zij het met wat merk verschillen hier en daar. Wat wel een wezelijk verschil is, is de Ram scoop die Alain erop heeft zitten.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

04 jun 2010, 07:15

Ram scoop haalt niet zo heel veel uit hoor,is in testen bewezen.De lucht knalt over de happer heen.Bewijs wordt geleverd in de luchttunnel.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

04 jun 2010, 09:08

Ik denk dat je enkel met de Works kit, nooit op de 210 pk uitgekomen was, dat je wellicht beter deze kit achterwege had kunnen laten en bijv. een watergekoelde intercooler erop had kunnen zetten, maargoed... dat weet je nooit van tevoren he, is je MINI ook nog voor de tuning op de bank geweest? Heb je nu trouwens de GP intercooler erop?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

13 jun 2010, 12:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

13 jun 2010, 12:06

nice! 8) vooral die laatste in dat gele licht :icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

13 jun 2010, 12:09

Very nice!
de_jeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Uusimaa, Finland
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mar 2009, 10:32

13 jun 2010, 14:09

die een na laatste! is dat de Mini lifestyle :lol: dacht het wel!
Its never to late to get yourself a MINI

Terug naar “Show your ride”