Saphira; ingesneeuw p36
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht

220PK kom je dus uit David? Opzich netjes toch? Mooie lijn verder en wellicht nog beetje inrijden
I beg to differ Werner!werner schreef:De 240 pk is denk ik niet haalbaar met de standaard cilinderkop ( works is het zelfde als standaard)DrAtomic schreef:Helemaal mee eens iDD, ik tune hem niet voor de grafiek. Maar het bevestigd wel wat ik al gevoeld had met rijden en dat is nou precies niet de bedoeling. Ennieweg ik hoop dat Beek het kan vinden en op kan lossen.
Met de mods die ik er tegenaan geknald heb en naar de grafieken van anderen kijkend zou ik hem toch richting 240pk verwachten met een koppel tussen de 250 en 280Nm..
Ik ben benieuwd wat gisbert er nog uit kan toveren.

220PK kom je dus uit David? Opzich netjes toch? Mooie lijn verder en wellicht nog beetje inrijden

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
de lijn loopt heel erg mooi inderdaad, nergens dipjes!!
Das bij mijn huidige grafiek wel anders na die Milltek spruit...
Das bij mijn huidige grafiek wel anders na die Milltek spruit...

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zit op 225pk met 266Nm koppel met de 17% pulley erop.
Werner zit op 240PK/280Nm met een aangepaste kop en een 15% pulley.
Ik kan je verklappen dat het op de duitse autobahn verdomd weinig verschil maakt!
Belangrijkste is dat het goed aanvoelt.
Werner zit op 240PK/280Nm met een aangepaste kop en een 15% pulley.
Ik kan je verklappen dat het op de duitse autobahn verdomd weinig verschil maakt!
Belangrijkste is dat het goed aanvoelt.
- DrAtomic
- Be Mini
Bericht
Mijn teleurstelling zit hem vooral in het feit dat ik er de full 210PK JCW kit opgegooid heb en daarna slechts 10PK terug vindt van: catcam nokkenas, beek spruitstuk, 15% pulley, ITG luchtfilter en de ECU tune. Dat zijn een hele dure 10PK (duurder als de hele JCW kit lol). Uiteindelijk is het ook een kwestie van pech of geluk hebben met hoeveel kracht je motor heeft.
Maar goed het is nog niet gedaan, fook die 15% we gaan naar 17% en dan gaat Ghisbert nogmaals sleutelen. Het verloop is idd heel erg mooi, de juiste onstekings timing is ook nog niet gevonden (staat nu vrij laat vanaf veels te vroeg) en Klaas verwachte dat Ghisbert nog wel een paar pk kon vinden met de tweede run (dat was nog voordat we er achter kwamen dat er een 15% pulley opzat (Klaas dacht 17, ik had idd 15 besteld).
Ennieweg wordt vervolgd... Ossie staat voor de deur..
Maar goed het is nog niet gedaan, fook die 15% we gaan naar 17% en dan gaat Ghisbert nogmaals sleutelen. Het verloop is idd heel erg mooi, de juiste onstekings timing is ook nog niet gevonden (staat nu vrij laat vanaf veels te vroeg) en Klaas verwachte dat Ghisbert nog wel een paar pk kon vinden met de tweede run (dat was nog voordat we er achter kwamen dat er een 15% pulley opzat (Klaas dacht 17, ik had idd 15 besteld).

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb je ook de GP intercoeler er op, dat scheelt ook wel wat.
Als je straks nog de 17% poelie gaat monteren loopt de inlaat temperatuur nog sneller op en zal het vermogen niet veel meer toenemen.
De laatste PK's zijn altijd de duursteDrAtomic schreef:Mijn teleurstelling zit hem vooral in het feit dat ik er de full 210PK JCW kit opgegooid heb en daarna slechts 10PK terug vindt van: catcam nokkenas, beek spruitstuk, 15% pulley, ITG luchtfilter en de ECU tune. Dat zijn een hele dure 10PK (duurder als de hele JCW kit lol). Uiteindelijk is het ook een kwestie van pech of geluk hebben met hoeveel kracht je motor heeft.

Heb je ook de GP intercoeler er op, dat scheelt ook wel wat.
Als je straks nog de 17% poelie gaat monteren loopt de inlaat temperatuur nog sneller op en zal het vermogen niet veel meer toenemen.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zijn een aantal 210pk worksen op de bank geweest en die gaven NIET meer dan 200 à 201pk.
Je hebt dus bijna 60pk gewonnen tov de 163pk die de MINI ooit 7 jaar geleden als het goed is had.
Mooi resultaat!
De GP intercooler is idd wel een must met de 17% pulley.
Je hebt dus bijna 60pk gewonnen tov de 163pk die de MINI ooit 7 jaar geleden als het goed is had.
Mooi resultaat!
De GP intercooler is idd wel een must met de 17% pulley.
- DrAtomic
- Be Mini
Bericht
Zo ff uitgelaten op de A9... 
Zelfde tijd als twee weken terug gaan rijden omdat de A9 dan lekker leeg en het 's-nachts ongeveer even koel is t.o.v. 2 weken terug.
Hij rijd motorisch wel als een zonnetje nu, voelt heel fijn aan. Hij heeft wel voelbaar minder koppel dan 2 weken terug (in zijn 3 met 80 de velsertunnel in kom ik er met 160 uit nu, terwijl het rond de 190 was), zie hem plankgas ook minder snel door de toeren jagen dan 2 weken terug. Daarentegen is hij nu helemaal stabiel, iets wat hij duidelijk 2 weken terug nog niet was. Ennieweg hij rijdt heeeerlijk, en daar gaat het om.
Ow en niet geheel onbelangrijk... Op het rottepolderplein een Golfje helemaal zoek gereden vanaf het stoplicht... 1-0 voor Beek!!!
Ben zo bezig geweest met het vermogen (en het gewicht) dat ik eigenlijk vergeten ben te vragen wat er nog meer gedaan was, er is duidelijk iets met mun bak gebeurd. Hij schakeld echt geweldig nu, kan veel lekkerder en sneller de koppeling laten komen, zun pakpunt lijkt korter te zijn, super.
En ook hebben de mannen van Beek mijn onderste voorgril weer gefixt, helemaal top, had het niet eens aangegeven. De sidemarkers zitten er ook op, helaas zijn de lampjes nog niet aangesloten. De oliekoeler zit er ook op (duurt lang voordat de motor warm is nu, als je een oliekoeler neemt zeker de thermostaat erbij nemen). Grappig genoeg blijft de olie heel lang warm nu (na uur stil staan nog 70 graden). Tevens is het klepje van de JCW lucht filter open gezet.
De volgende terug kom dag zou hij helemaal af moeten zijn;
-. oliekoeler thermostaat wordt dan geplaatst
-. airdiverter gaat er dan op
-. lampjes sidemarkers worden dan aangesloten
-. 15% eruit 17% pulley erin
-. Heel veel liefde van Ghisbert
-. Definitieve bank run
@Deniz, inrijden was niet nodig zei Klaas. Helemaal los mag ik.
De timing tabel staat nu heel laat en de eind verwachting van Klaas is dat er zeker nog wat pks te halen zijn (ik vroeg of dat zo'n 10 pk nog zou zijn, maar hij verwachte zo rond de helft dus zo'n 5 pk). Overigens ook nog de grafiek van Alain erbij gehouden ter vergelijking. Dus hij zal zo rond de 225 horen te zitten als hij helemaal scherp staat met de 15%.
@Peter en Martin, maar met een Beek softtune kuurtje halen die tussen de 207 en 214 wat ik zo in de grafieken terug gezien heb. GP intercooler zit er op overigens, zie ook de eerste post voor de modlijst. Eigenlijk heeft mijn auto hetzelfde als Alain, zij het met wat merk verschillen hier en daar. Wat wel een wezelijk verschil is, is de Ram scoop die Alain erop heeft zitten.

Zelfde tijd als twee weken terug gaan rijden omdat de A9 dan lekker leeg en het 's-nachts ongeveer even koel is t.o.v. 2 weken terug.
Hij rijd motorisch wel als een zonnetje nu, voelt heel fijn aan. Hij heeft wel voelbaar minder koppel dan 2 weken terug (in zijn 3 met 80 de velsertunnel in kom ik er met 160 uit nu, terwijl het rond de 190 was), zie hem plankgas ook minder snel door de toeren jagen dan 2 weken terug. Daarentegen is hij nu helemaal stabiel, iets wat hij duidelijk 2 weken terug nog niet was. Ennieweg hij rijdt heeeerlijk, en daar gaat het om.
Ow en niet geheel onbelangrijk... Op het rottepolderplein een Golfje helemaal zoek gereden vanaf het stoplicht... 1-0 voor Beek!!!
Ben zo bezig geweest met het vermogen (en het gewicht) dat ik eigenlijk vergeten ben te vragen wat er nog meer gedaan was, er is duidelijk iets met mun bak gebeurd. Hij schakeld echt geweldig nu, kan veel lekkerder en sneller de koppeling laten komen, zun pakpunt lijkt korter te zijn, super.
En ook hebben de mannen van Beek mijn onderste voorgril weer gefixt, helemaal top, had het niet eens aangegeven. De sidemarkers zitten er ook op, helaas zijn de lampjes nog niet aangesloten. De oliekoeler zit er ook op (duurt lang voordat de motor warm is nu, als je een oliekoeler neemt zeker de thermostaat erbij nemen). Grappig genoeg blijft de olie heel lang warm nu (na uur stil staan nog 70 graden). Tevens is het klepje van de JCW lucht filter open gezet.
De volgende terug kom dag zou hij helemaal af moeten zijn;
-. oliekoeler thermostaat wordt dan geplaatst
-. airdiverter gaat er dan op
-. lampjes sidemarkers worden dan aangesloten
-. 15% eruit 17% pulley erin
-. Heel veel liefde van Ghisbert
-. Definitieve bank run
@Deniz, inrijden was niet nodig zei Klaas. Helemaal los mag ik.

@Peter en Martin, maar met een Beek softtune kuurtje halen die tussen de 207 en 214 wat ik zo in de grafieken terug gezien heb. GP intercooler zit er op overigens, zie ook de eerste post voor de modlijst. Eigenlijk heeft mijn auto hetzelfde als Alain, zij het met wat merk verschillen hier en daar. Wat wel een wezelijk verschil is, is de Ram scoop die Alain erop heeft zitten.
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Ram scoop haalt niet zo heel veel uit hoor,is in testen bewezen.De lucht knalt over de happer heen.Bewijs wordt geleverd in de luchttunnel.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat je enkel met de Works kit, nooit op de 210 pk uitgekomen was, dat je wellicht beter deze kit achterwege had kunnen laten en bijv. een watergekoelde intercooler erop had kunnen zetten, maargoed... dat weet je nooit van tevoren he, is je MINI ook nog voor de tuning op de bank geweest? Heb je nu trouwens de GP intercooler erop?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
nice!
vooral die laatste in dat gele licht 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors