Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2006, 16:43

AS vrijdag weet ik meer.. dan gaat mijn GP naar Beek :D Beek rekent ook nette prijzen.. waarschijnlijk komen we op een clubprijs uit van €500,- :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2006, 10:57

Ik laat ook mijn uitlaatpoorten van het MTH spruitstuk op maat maken deze zijn niet gelijk met de uitlaatpoorten van het motorblok.. hier heb ik over gelezen op een amerikaans forum, want deze jongen merkte ook weinig verschil en nu zijn poorten exact gelijk zijn merkt hij het wel..
Dit is natuurlijk beter voor het op maat tunen :wink: ben benieuwd wat voor beest het wordt :mrgreen: Krijg morgen trouwens ook een nieuwe uitlaat.. er zit nameijk een gat in de middenpijp van 3cm :shock: de las van de ophangbeugel is los gelaten..
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2006, 13:37

Hans schreef:Ik laat ook mijn uitlaatpoorten van het MTH spruitstuk op maat maken deze zijn niet gelijk met de uitlaatpoorten van het motorblok.. hier heb ik over gelezen op een amerikaans forum, want deze jongen merkte ook weinig verschil en nu zijn poorten exact gelijk zijn merkt hij het wel..
Dit is natuurlijk beter voor het op maat tunen :wink: ben benieuwd wat voor beest het wordt :mrgreen: Krijg morgen trouwens ook een nieuwe uitlaat.. er zit nameijk een gat in de middenpijp van 3cm :shock: de las van de ophangbeugel is los gelaten..
Beetje vreemd verhaal! , Denk niet dat je daar veel verschil van merkt. De opening van de klep is altijd nog kleiner dan de diameter van de pijp van het spruitstuk. ( de beperking op de flow is hier minimaal )
Maar ben toch benieuwd wat beek er voor je uit kan halen samen met de finetuning!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2006, 16:56

We zullen zien of het uitmaakt.. ik denk zelf van wel.. en een betere flow kan natuurlijk nooit kwaad..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2006, 09:57

Dit bedoel ik:
For that person who inquired about the stock header. One of the many advantages of the stock header is the way the primaries are fitted within a recess in the header flange. The weld is away from the end of the primary pipe so material can be removed from the flange as well as the inside lip of the primary without compromising the integrity of the bond. The step-down at the bottom is substantial enough to retain its important anti-reversion function after the flange port is opened up. For a stock header & head combo the flange port wouldn’t need alteration unless the primary is welded off-center. The stock header pictured has been port matched to an ENDYN head. Nothing had to be removed from the stock header gasket.
Afbeelding

One down...three to go...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 okt 2006, 11:29

Ben benieuwd of dat wat uitmaakt. Dat gebeurd vrijdag tegelijk met de op maat tuning neem ik aan? Wat dus het netto verschil is zal moeilijk te bepalen zijn, maar alle kleine beetjes helpen :)
De vraag is alleen waarom MTH zoiets niet af fabriek doet?
Laat even weten hoeveel mm er af gaat?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2006, 16:08

Hij gaat donderdag al naar Beek.. Want paul heeft de hele dag nodig vrijdag.. En ik weet ook niet of er veel vanaf komt maar laat het gewoon even nakijken en evt gelijk veranderen :wink: Ik vraag wel even hoeveel eraf ging..
Vandaag ook mijn GP weer opgehaald bij de dealer (mini Den Haag) heb een nieuwe uitlaat.. althans dat dacht ik.. hebben ze alleen het middenstuk vervangen :? met een las erin.. Ik dacht dat een works uitlaat 1 stuk was? Of zullen ze het achterste deel gewoon gaan verkopen?! Ben gelukkig wel weer van die vreselijke 120i af :''O
Number 19
Enthousiast
Enthousiast

31 okt 2006, 16:50

De JCW uitlaat is niet in 1 stuk. Je hebt een front silencer en dan de eindpijp met de potten.

Wel niet leuk natuurlijk als niet alles nieuw is.

Blijkbaar een kinderziekte van JCW want op Belgisch forum had een fabrieksJCW hetzelfde probleem
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2006, 14:18

Even een update, vandaag zijn ze begonnen met het spruitstuk.. maar de gaten van het spruitstuk zijn al groter dan die van de cilinderkop :? dus hier valt niks te verbeteren.. morgen gaan ze rollen en fijn tunen :D Paul zegt dat met te rijk lopen de motor slecht gaat lopen en dat daar veel vermogen verloren gaat.. een geblazen motor moet altijd wel iets rijker lopen maar niet zoveel want hij liep zelfs nog rijker dan 12% :shock: hij gaat het terug brengen naar 7%, ben benieuwd morgen :wink:
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!

02 nov 2006, 14:24

Ik ook !!!
Laat maar iets weten.
Succes
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2006, 16:15

Hans schreef:Even een update, vandaag zijn ze begonnen met het spruitstuk.. maar de gaten van het spruitstuk zijn al groter dan die van de cilinderkop :? dus hier valt niks te verbeteren.. morgen gaan ze rollen en fijn tunen :D Paul zegt dat met te rijk lopen de motor slecht gaat lopen en dat daar veel vermogen verloren gaat.. een geblazen motor moet altijd wel iets rijker lopen maar niet zoveel want hij liep zelfs nog rijker dan 12% :shock: hij gaat het terug brengen naar 7%, ben benieuwd morgen :wink:
:wink: Dus eingelijk 5% te rijk, ben wel benieuwd wat het opleverd!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 nov 2006, 16:10

Nou, ben net terug van Beek ehne.. hij rijdt weer heerlijk! maar toch een tegenslag..de GP is zo geperfectioneerd dat er niks meer uit te halen valt.. Ik heb nu 218PK (Beek PK ) en een koppel van 261NM ze zijn uit gegaan van de standaard file, maar deze was zo perfect dat er alleen met het gasrespons wat gerommeld kon worden en de ontstekking iets vroeger wat weer een heerlijk gasrespons geeft maar geen extra pk's waarschijnlijk zitten deze er wel in maar vanaf 6000 toeren wordt de inlaatlucht 75graden op de bank wat natuurlijk vermogen kost.. je ziet de grafiek ook iets afnemen vanaf 6000 toeren waar de standaard GP file normaal gesproken bij 7150 toeren zijn max vermogen zal moeten geven.. dus op de weg met rijwind moet die ongeveer 220pk hebben ofzo.. Maar de MTH file is echt een lachertje.. Ze hebben er aan gerommeld (MTH dan) maar alles was slechter geworden.. stond ook veel te rijk met grote verschillen.. zo stond die bijna te arm en zo verzoop die bijna dus iets wat al perfect was voor het spruitstuk hebben ze verpest! Beek was totaal niet te spreken over MTH. Dus iedereen die een MTH software op zijn Mini heb zitten kan ik aanraden om bij een volgende testbankdag een emissie meting te laten doen.. En evt te laten perfectioneren met software op maat.. Ik werk niet bij Beek en heb ook geen aandelen maar deze mannen weten echt wel waar ze het over hebben Maar voorlopig stopt hier mijn zoektocht naar meer pk's want de andere manier is hardware en daar wil ik vanaf blijven..

O'ja, ze hebben de software al van de R56.. turbo power is makkelijk te tunen.. :wink:
voor de huidige cooper-sjes heeft het eigenlijk alleen maar zin als je er ook een kleiner pulley erbij neemt.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 nov 2006, 16:28

Nog nieuws voor de normale Coopertjes? :)
Number 19
Enthousiast
Enthousiast

03 nov 2006, 17:23

Hans schreef: Ik werk niet bij Beek en heb ook geen aandelen maar deze mannen weten echt wel waar ze het over hebben
Ben je dat zeker :mrgreen:

Je mag toch blij zijn dat je tenminste de door JCW beloofde 218 pk hebt kunnen halen. Toch véél beter dan die vorige 210pk. Goed gedaan door Beek.

Die GP zal men (Mini) toch wel voldoende bestudeerd hebben om er echt alles uit te halen vandaar dat 'perfectieprobleem'.

Ik vertrouwde MTH niet en je ziet maar! Je had je wagen 'gedowntuned'.
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!

03 nov 2006, 21:26

Met alles wat U wilt maar ik blijf bij de compressor.
Nu het is inderdaad gemakkelijker een Turbo te tunen....
Maar het geluid van een compressor.....
MMmmmmmmmmmm
En we moeten niet wachten op 3 of 4000 toeren.
En ik verkoop mijn MCS in 2 keer, nu of nooit !
Misschien ooit een nieuwe erbij maar deze laat ik nooiot gaan !
En de volgende compressor word een DB7 GT.
Ben er nu al naar aan het zoeken en weet er eentje staan.
Net iets sneller.
Een klein beetje

Maar de MCS blijft de M A X !!!!!!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”