Hans GP
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Het probleem dat de lambdasonde een foutmelding geeft is dat nu ook opgelost?Hans schreef:Nou, ben net terug van Beek ehne.. hij rijdt weer heerlijk! maar toch een tegenslag..de GP is zo geperfectioneerd dat er niks meer uit te halen valt.. Ik heb nu 218PK(Beek PK
) en een koppel van 261NM ze zijn uit gegaan van de standaard file, maar deze was zo perfect dat er alleen met het gasrespons wat gerommeld kon worden en de ontstekking iets vroeger wat weer een heerlijk gasrespons geeft
maar geen extra pk's waarschijnlijk zitten deze er wel in maar vanaf 6000 toeren wordt de inlaatlucht 75graden op de bank
wat natuurlijk vermogen kost.. je ziet de grafiek ook iets afnemen vanaf 6000 toeren waar de standaard GP file normaal gesproken bij 7150 toeren zijn max vermogen zal moeten geven.. dus op de weg met rijwind moet die ongeveer 220pk hebben ofzo.. Maar de MTH file is echt een lachertje.. Ze hebben er aan gerommeld (MTH dan) maar alles was slechter geworden.. stond ook veel te rijk met grote verschillen.. zo stond die bijna te arm en zo verzoop die bijna
dus iets wat al perfect was voor het spruitstuk hebben ze verpest! Beek was totaal niet te spreken over MTH. Dus iedereen die een MTH software op zijn Mini heb zitten kan ik aanraden om bij een volgende testbankdag een emissie meting te laten doen.. En evt te laten perfectioneren met software op maat.. Ik werk niet bij Beek en heb ook geen aandelen maar deze mannen weten echt wel waar ze het over hebben
Maar voorlopig stopt hier mijn zoektocht naar meer pk's want de andere manier is hardware en daar wil ik vanaf blijven..
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Weet ik nog niet.. krijg de rekening per post
Maar voor de standaard Sjes gaat Beek een pakket maken met pulley en zonder.. en kwa prijs moet je denken aan MTH prijzen. (maar dat is geen tuning op maat van je eigen Mini) en wil je het zoals bij mij op de rollenbank ervoor en daarna en alles apart afstellen, solderen gegevens meten etc..dan denk ik eerder richting €600,- (dit was ook een volle dag werk) maar nogmaals klaas wil met een heel mooi voorstel komen ook voor op maat tunen dus ik weet het nog niet.. stuur hem anders even een mailtje want het is ook echt iets voor jou, berthil en peter allemaal met spruitstuk en te rijk afgesteld (waarschijnlijk)

- Number 19
- Enthousiast
- Locatie: België
Bericht
@Kingair: het is geen wedstrijd om het meest pk. Ik wou gewoon een héél krachtige en betrouwbare Mini. Had mijn vader niet aniti-JCW geweest dan had ik nu een GP.
Bovendien is het nog niet gezegd dat ik bij Beek 230+ zal halen. Blijkbaar gaan ze daar niet tot boven de 7000 toeren. En ik heb mijn piekvermogen bij 7200 toeren. Dus het zal hoedanook minder zijn.
Laten we alleen hopen dat het geen 200 of 210 pk is maar eerder 225. We zien wel...
Back on topic: Hans zijn GP rijdt terug geweldig
Bovendien is het nog niet gezegd dat ik bij Beek 230+ zal halen. Blijkbaar gaan ze daar niet tot boven de 7000 toeren. En ik heb mijn piekvermogen bij 7200 toeren. Dus het zal hoedanook minder zijn.
Laten we alleen hopen dat het geen 200 of 210 pk is maar eerder 225. We zien wel...
Back on topic: Hans zijn GP rijdt terug geweldig
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je piek vermogen komt iets eerder op de bank ivm inlaatlucht die erg warm wordt.. bij mij was dat 75graden bij 6000 toeren maar dat kwam waarschijnlijk ook vanwege het fijntunen waardoor die langer op de bank staat.. dus we zullen zien 10-november met de Cooper van Maaij en de S van number 19 en natuurlijk de Works van fastbunny
Kunnen wij gelijk zien of alle tuners hun opgegeven vermogen halen.. 10-november is D-day 


- Number 19
- Enthousiast
- Locatie: België
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Misschien dat ik ook nog even langs kom... Ik weet niet of het dan al kan, maar als het kan wil ik ook wel weten wat Braspenning ervan gebakken heeft.
iDD
iDD
Onze sponsors