De MINI van Rein en Renate (update modlist P28.)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

13 jul 2010, 23:25

Mooie oplossing. Weet niet of het legaal is maar wel erg leuk. :icon_top:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 jul 2010, 00:01

Nice! Nu de uitdaging om lampen/leds te vinden die de rest van de verlichting matchen qua kleur.

Groet
Peter
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 jul 2010, 07:11

nice mod !
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

14 jul 2010, 09:46

Wat gaaf gedaan! 8)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

14 jul 2010, 11:12

Dank voor de leuke reacties :D

Even afwachten wat oom agent er van gaat zeggen, maar ja dan zeggen we wel dat het bij de mini hoort :D

Zal eens kijken naar blauwige halogeenlampjes alhoewel ik de gouden gloed ook wel netjes vind.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

14 jul 2010, 13:01

Ook gaaf idee met die folie... heb vanmorgen ook even een rolletje gehaald.

Ik ga er wel wat anders mee doen... :D
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

14 jul 2010, 13:05

DIK! 8)

Zo waren ze ook in the italian Job volgens mij, tenminste dan branden ze ook altijd ;)
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

14 jul 2010, 13:23

Berthil schreef:Daar ga je vast vragen over krijgen hoe je dat gedaan hebt :)
:()


DIY??? :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

14 jul 2010, 16:20

Ok dan :wink:

Ik heb een module gekocht die eigenlijk bedoeld was om het grootlicht te kunnen dimmen. Het hele verhaal en achtergrond is te lezen op de website

Ik heb deze module gekocht en via een relais aangesloten op het stadslicht. Hij is in 4 stappen dimbaar. Heb hem op de zwakste stand staan. Via een relais omdat de module anders permanent een heel klein beetje stroom trekt, niet erg als je dagelijks rijdt, maar de cabrio staat ook wel eens een weekje stil en dan wil ik geen gezeur. Tevens vind ik het ook veiliger via een relais en een zekering.

Natuurlijk is het niet moeilijk om zelf iets te fabriceren dat van 12v bijv 5volt maakt, maar dan werk je vaak met weerstanden en die worden warm etc.

Deze module werkt op basis van PWM (pulse width modulation)
Jip en janneke taal: er komt 12v de module in en in plaats van 12v die eruit komt schakelt de module heel snel aan en uit waardoor de lamp dus gemiddeld op een lagere spanning brand. Dit zie je niet omdat een halogeenlampje tijd nodig heeft om helemaal uit te gaan (nagloeien). Het relais zit voor de module, het is dus niet het relais dat gaat gaat klapperen.
Het voordeel van PWM is dat je nauwelijks warmteontwikkeling hebt en dus ook niet onnodig energie verbruikt.

Als er meer info nodig is dan hoor ik het wel.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

14 jul 2010, 19:17

Sven schreef:DIK! 8)

Zo waren ze ook in the italian Job volgens mij, tenminste dan branden ze ook altijd ;)
Ze staan wel vol aan :D

Afbeelding
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 2209
Lid geworden op: 06 sep 2009, 17:41

14 jul 2010, 19:21

Heb je mooi gedaan. 8) :P :D
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

15 jul 2010, 11:00

Rein schreef:Ok dan :wink:

Ik heb een module gekocht die eigenlijk bedoeld was om het grootlicht te kunnen dimmen. Het hele verhaal en achtergrond is te lezen op de website

Ik heb deze module gekocht en via een relais aangesloten op het stadslicht. Hij is in 4 stappen dimbaar. Heb hem op de zwakste stand staan. Via een relais omdat de module anders permanent een heel klein beetje stroom trekt, niet erg als je dagelijks rijdt, maar de cabrio staat ook wel eens een weekje stil en dan wil ik geen gezeur. Tevens vind ik het ook veiliger via een relais en een zekering.

Natuurlijk is het niet moeilijk om zelf iets te fabriceren dat van 12v bijv 5volt maakt, maar dan werk je vaak met weerstanden en die worden warm etc.

Deze module werkt op basis van PWM (pulse width modulation)
Jip en janneke taal: er komt 12v de module in en in plaats van 12v die eruit komt schakelt de module heel snel aan en uit waardoor de lamp dus gemiddeld op een lagere spanning brand. Dit zie je niet omdat een halogeenlampje tijd nodig heeft om helemaal uit te gaan (nagloeien). Het relais zit voor de module, het is dus niet het relais dat gaat gaat klapperen.
Het voordeel van PWM is dat je nauwelijks warmteontwikkeling hebt en dus ook niet onnodig energie verbruikt.

Als er meer info nodig is dan hoor ik het wel.
Gaaf!! Ik ga er eens mee stoeien :mrgreen:

als ik vragen heb, zul je het wel horen :P
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

15 jul 2010, 11:08

Rein schreef: Natuurlijk is het niet moeilijk om zelf iets te fabriceren dat van 12v bijv 5volt maakt, maar dan werk je vaak met weerstanden en die worden warm etc.
Waarom zelf lopen prutsen als er een kant en klaar iets is voor weinig toch! :wink:

Staat wel vet trouwens! 8)
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

15 jul 2010, 11:15

Klopt het nou dat de dealer het kan programmeren als je originele MINI lampen hebt?
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

15 jul 2010, 11:25

dat heb ik weleens gelezen, maar dan moet je ze dus wel af fabriek hebben, want dan zitten ze netjes via de kabelboom aangesloten. Of je moet de kabelboom retrofit doen natuurlijk :D

Denk alleen dat de "goedemorgen!" bij de dealer net zo duur is als de module van safetylights :mrgreen:
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic

Terug naar “Show your ride”