
De MINI van Rein en Renate (update modlist P28.)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Mooie oplossing. Weet niet of het legaal is maar wel erg leuk. 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Wat gaaf gedaan! 

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
Dank voor de leuke reacties
Even afwachten wat oom agent er van gaat zeggen, maar ja dan zeggen we wel dat het bij de mini hoort
Zal eens kijken naar blauwige halogeenlampjes alhoewel ik de gouden gloed ook wel netjes vind.

Even afwachten wat oom agent er van gaat zeggen, maar ja dan zeggen we wel dat het bij de mini hoort

Zal eens kijken naar blauwige halogeenlampjes alhoewel ik de gouden gloed ook wel netjes vind.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ook gaaf idee met die folie... heb vanmorgen ook even een rolletje gehaald.
Ik ga er wel wat anders mee doen...
Ik ga er wel wat anders mee doen...

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht

DIY???
Berthil schreef:Daar ga je vast vragen over krijgen hoe je dat gedaan hebt

DIY???

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
Ok dan 
Ik heb een module gekocht die eigenlijk bedoeld was om het grootlicht te kunnen dimmen. Het hele verhaal en achtergrond is te lezen op de website
Ik heb deze module gekocht en via een relais aangesloten op het stadslicht. Hij is in 4 stappen dimbaar. Heb hem op de zwakste stand staan. Via een relais omdat de module anders permanent een heel klein beetje stroom trekt, niet erg als je dagelijks rijdt, maar de cabrio staat ook wel eens een weekje stil en dan wil ik geen gezeur. Tevens vind ik het ook veiliger via een relais en een zekering.
Natuurlijk is het niet moeilijk om zelf iets te fabriceren dat van 12v bijv 5volt maakt, maar dan werk je vaak met weerstanden en die worden warm etc.
Deze module werkt op basis van PWM (pulse width modulation)
Jip en janneke taal: er komt 12v de module in en in plaats van 12v die eruit komt schakelt de module heel snel aan en uit waardoor de lamp dus gemiddeld op een lagere spanning brand. Dit zie je niet omdat een halogeenlampje tijd nodig heeft om helemaal uit te gaan (nagloeien). Het relais zit voor de module, het is dus niet het relais dat gaat gaat klapperen.
Het voordeel van PWM is dat je nauwelijks warmteontwikkeling hebt en dus ook niet onnodig energie verbruikt.
Als er meer info nodig is dan hoor ik het wel.

Ik heb een module gekocht die eigenlijk bedoeld was om het grootlicht te kunnen dimmen. Het hele verhaal en achtergrond is te lezen op de website
Ik heb deze module gekocht en via een relais aangesloten op het stadslicht. Hij is in 4 stappen dimbaar. Heb hem op de zwakste stand staan. Via een relais omdat de module anders permanent een heel klein beetje stroom trekt, niet erg als je dagelijks rijdt, maar de cabrio staat ook wel eens een weekje stil en dan wil ik geen gezeur. Tevens vind ik het ook veiliger via een relais en een zekering.
Natuurlijk is het niet moeilijk om zelf iets te fabriceren dat van 12v bijv 5volt maakt, maar dan werk je vaak met weerstanden en die worden warm etc.
Deze module werkt op basis van PWM (pulse width modulation)
Jip en janneke taal: er komt 12v de module in en in plaats van 12v die eruit komt schakelt de module heel snel aan en uit waardoor de lamp dus gemiddeld op een lagere spanning brand. Dit zie je niet omdat een halogeenlampje tijd nodig heeft om helemaal uit te gaan (nagloeien). Het relais zit voor de module, het is dus niet het relais dat gaat gaat klapperen.
Het voordeel van PWM is dat je nauwelijks warmteontwikkeling hebt en dus ook niet onnodig energie verbruikt.
Als er meer info nodig is dan hoor ik het wel.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
als ik vragen heb, zul je het wel horen
Gaaf!! Ik ga er eens mee stoeienRein schreef:Ok dan
Ik heb een module gekocht die eigenlijk bedoeld was om het grootlicht te kunnen dimmen. Het hele verhaal en achtergrond is te lezen op de website
Ik heb deze module gekocht en via een relais aangesloten op het stadslicht. Hij is in 4 stappen dimbaar. Heb hem op de zwakste stand staan. Via een relais omdat de module anders permanent een heel klein beetje stroom trekt, niet erg als je dagelijks rijdt, maar de cabrio staat ook wel eens een weekje stil en dan wil ik geen gezeur. Tevens vind ik het ook veiliger via een relais en een zekering.
Natuurlijk is het niet moeilijk om zelf iets te fabriceren dat van 12v bijv 5volt maakt, maar dan werk je vaak met weerstanden en die worden warm etc.
Deze module werkt op basis van PWM (pulse width modulation)
Jip en janneke taal: er komt 12v de module in en in plaats van 12v die eruit komt schakelt de module heel snel aan en uit waardoor de lamp dus gemiddeld op een lagere spanning brand. Dit zie je niet omdat een halogeenlampje tijd nodig heeft om helemaal uit te gaan (nagloeien). Het relais zit voor de module, het is dus niet het relais dat gaat gaat klapperen.
Het voordeel van PWM is dat je nauwelijks warmteontwikkeling hebt en dus ook niet onnodig energie verbruikt.
Als er meer info nodig is dan hoor ik het wel.

als ik vragen heb, zul je het wel horen

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Staat wel vet trouwens!
Waarom zelf lopen prutsen als er een kant en klaar iets is voor weinig toch!Rein schreef: Natuurlijk is het niet moeilijk om zelf iets te fabriceren dat van 12v bijv 5volt maakt, maar dan werk je vaak met weerstanden en die worden warm etc.

Staat wel vet trouwens!

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Klopt het nou dat de dealer het kan programmeren als je originele MINI lampen hebt?
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
dat heb ik weleens gelezen, maar dan moet je ze dus wel af fabriek hebben, want dan zitten ze netjes via de kabelboom aangesloten. Of je moet de kabelboom retrofit doen natuurlijk
Denk alleen dat de "goedemorgen!" bij de dealer net zo duur is als de module van safetylights

Denk alleen dat de "goedemorgen!" bij de dealer net zo duur is als de module van safetylights

BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Onze sponsors