Testbankdag 2b

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Number 19
Enthousiast
Enthousiast

10 nov 2006, 11:34

En al nieuws? Ik vind het echt stom dat ik er niet bij kon zijn :cry: (aangezien het eigenlijk voor mij aanvankelijk georganiseerd was)

Ben echt benieuwd naar de resultaten!
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 15:04

Maaij was er lekker vroeg bij.. geen file's :D Dus die was al op de bank geweest toen ik kwam en toch iets meer vermogen met de heinz tuning.. maar hij stond te arm! :? weer niet goed dus.. daardoor rare pieken in zijn grafiek.
fastbunny en marjolein met de works die komen op 200pk rond!
was een beetje te verwachten omdat coen in februari ook zoiets had 201pk.. wat wel mogelijk is om de GP file op de works te zetten! is gewoon hetzelfde :wink: maar binnenkort gaat mijn GP weer naar beek om een supersprint met metaal cat spruitstuk eronder te zetten en dan kijken of er nog meer uit valt te halen.. en dan is het natuurlijk supergaaf om de GP file met supersprint spruit eronder te zetten en je heb hetzelfde vermogen bij een works als een GP! 8)
oja, mijn GP was er ook weer even op geweest, en die had ineens 210pk :? kan te maken hebben met een noodloopregeling ivm emissie lampje.. dat de ontsteking eerder is ofzo.. dat zei paul, maar goed, binnekort gaat de GP toch weer onder het mes :mrgreen:
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

10 nov 2006, 15:17

je GP maakt meer kilometers op de testbank dan op de straat :mrgreen:
Number 19
Enthousiast
Enthousiast

10 nov 2006, 15:58

Hans schreef:Maaij was er lekker vroeg bij.. geen file's :D Dus die was al op de bank geweest toen ik kwam en toch iets meer vermogen met de heinz tuning.. maar hij stond te arm! :? weer niet goed dus.. daardoor rare pieken in zijn grafiek.
was een beetje te verwachten omdat coen in februari ook zoiets had 201pk.. wat wel mogelijk is om de GP file op de works te zetten! is gewoon hetzelfde :wink: maar binnenkort gaat mijn GP weer naar beek om een supersprint met metaal cat spruitstuk eronder te zetten en dan kijken of er nog meer uit valt te halen.. en dan is het natuurlijk supergaaf om de GP file met supersprint spruit eronder te zetten en je heb hetzelfde vermogen bij een works als een GP! 8)
oja, mijn GP was er ook weer even op geweest, en die had ineens 210pk :? kan te maken hebben met een noodloopregeling ivm emissie lampje.. dat de ontsteking eerder is ofzo.. dat zei paul, maar goed, binnekort gaat de GP toch weer onder het mes :mrgreen:
Betekent dit voor Marjolein 5000 euro voor 18pk verschil? :shock:

@Hans: je vergeet telkens je grotere intercooler die andere JCW's niet hebben.

Kunnen we geen group buy voor de Supersprint spruit bij Beek organiseren of zo? Ik denk dat het wel weer luid wordt als je de cat erbij neemt.
Mini Cooper Number 19

Number 19
Enthousiast
Enthousiast

10 nov 2006, 15:59

@Maaij: ik wil nu toch wel eens weten of Heinz liegt over zijn waarden. Kwamen de waarden van Heinz en Beek een beetje overeen?
Mini Cooper Number 19

Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 16:04

Huh? luider met Cat?? denk eerder andersom.
Maar inderdaad 5000,- euro voor 14pk is een hoop geld.. gelukkig hebben zij dat er niet voor betaald. Maar het gevoel is ook anders en dat is niet te meten.. een works pakt altijd heerlijk op en hangt perfect aan het gas.
Number 19
Enthousiast
Enthousiast

10 nov 2006, 17:16

Bij mijn Cooper had ik een vervangingscat (zeg maar gewoon een inoxen rechte buis) samen met universele uitlaten. VERSCHRIKKELIJK! Ik heb er permanente gehoorschade aan over gehouden. Echt waar! :s

Zelfs met mijn Remus en cat was het nog veel te luid.

Een cat zorgt meer geluid maar zorgt vooral voor een groter gedreun bij plankgas geven. Een soort van 'gebonk'. Dit wil ik echt niet. De grootste winst haal je natuurlijk met de cat (vandaar de prijs)

Die prijzen van Beek zijn wel nog hoog. Ik ken wel een adres ma ja het verschil zal misschien de kost van de benzine zijn.
Mini Cooper Number 19

werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 18:26

Hans schreef:Maaij was er lekker vroeg bij.. geen file's :D Dus die was al op de bank geweest toen ik kwam en toch iets meer vermogen met de heinz tuning.. maar hij stond te arm! :? weer niet goed dus.. daardoor rare pieken in zijn grafiek.
@ hans ging bij jou het emissie lampje branden dan, of brande dit al !
Betekent dit dat ze dit er niet uit krijgen bij beek en bij mth wel!
Hebben ze dit gereset of opgelost?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

10 nov 2006, 19:05

Dit keer wat het resultaat 128 PK, 160+ NM, maar zoals Hans al zei stond deze soms te arm, waardoor rare pieken in de grafiek te zien waren.

Bij Heinz op de bank kreeg ik 132 PK (Heinz tuning).
Met de MTH file bij Beek kreeg ik 122 PK

Ben op zich wel tevreden (niet helemaal goed), maar ik wil mijn file toch door Beek Racing laten optimaliseren zodat het beter loopt en de pieken in de grafiek weg zijn.
Laatst gewijzigd door Maaij op 10 nov 2006, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

10 nov 2006, 19:10

@ hans ging bij jou het emissie lampje branden dan, of brande dit al ! Betekent dit dat ze dit er niet uit krijgen bij beek en bij mth wel!
Hebben ze dit gereset of opgelost?
Volgens Beek en Heinz wordt de sensors uitgeschakeld waardoor het lampje niet gaat branden.

Dit is het spruitstuk van Supersprint:
Afbeelding

Dit is de Metal Cat. (Beek verkoop deze icm het spruitstuk)
Afbeelding

Dit is de Cat vervanger waar Number 19 over had. Komt niet door de keuring. Is niet road legal en is erg luid :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maaij op 10 nov 2006, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 19:39

Hans schreef:Huh? luider met Cat?? denk eerder andersom.
Maar inderdaad 5000,- euro voor 14pk is een hoop geld.. gelukkig hebben zij dat er niet voor betaald. Maar het gevoel is ook anders en dat is niet te meten.. een works pakt altijd heerlijk op en hangt perfect aan het gas.
Ik denk met een goede afstelling op maat bij beek, en MTH spruitstuk + milltek demper dat die 200PK ook goed haalbaar is.
Hij zal dan ook goed aan het gas hangen denk ik :mrgreen:
We zullen zien!!!! :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 23:21

lampje brande al.. paul wist niet meer of die het uitgeschakeld had.. nee dus :mrgreen: maar waarschijnlijk met de Supersprint moet het lampje vanzelf uit gaan.. omdat het gelijke waardes moet hebben en dat lukt niet met het mth spruitje en daarom heeft MTH dit gewoon helemaal uitgezet :shock:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 23:29

Hans schreef:lampje brande al.. paul wist niet meer of die het uitgeschakeld had.. nee dus :mrgreen: maar waarschijnlijk met de Supersprint moet het lampje vanzelf uit gaan.. omdat het gelijke waardes moet hebben en dat lukt niet met het mth spruitje en daarom heeft MTH dit gewoon helemaal uitgezet :shock:
Bij het milltek spruitje gaat ook het emissie lampje niet branden :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 23:31

Bel peter maar.. is gister gaan branden >) Toeval he!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2006, 23:34

Hans schreef:Bel peter maar.. is gister gaan branden >) Toeval he!
Dat meen je niet :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”