Inruilwaarde

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

Inruilwaarde

22 sep 2010, 15:45

Hoi,

Gisteren onder werktijd even over marktplaats wezen surfen.
Toen ik deze advertentie zag

http://link.marktplaats.nl/379035158

Niet dat ik nu van plan ben om een andere auto te gaan kopen maar dacht, ach laat ik eens langs rijden om te kijken hoe zo'n 3 serie er van binnen uitziet, de garage lag op de route naar huis.

Bij aankomst en de gevonden auto te hebben bekeken kwam de verkoper natuurlijk langs, :?
De bmw zag er echt goed en netjes uit daar was echt niks over te zeggen, maar een tijdje met de verkoper te hebben gepraat stelde ik dus de vraag wat ik eigenlijk moest meenemen als ik die van mij hier zou laten staan, hij vroeg wat ik had en gingen kijken.

meneer duikt gelijk naar het dashboard kastje om naar de dealerstempels te kijken?????

snel rond de auto gelopen en toen naar zijn kantoortje,.....

Om een lang verhaal kort te houden zag ik dat die alleen maar druk achter zijn computer bezig was om een prijs te bedenken :s

7000 euro moest ik meenemen maar dat was alleen omdat die er echt mooi uitzag :shock:

Ik vroeg hem waar hij dat bedrag op gebaseerd heeft, puur bouwjaar, model en km stand????
ja antwoordde hij.

Ik kan het mij sterk vergissen maar volgens mij is mijn autootje toch wel wat meer waard???? buiten het feit dat deze verkoper er natuurlijk ook wel wat aan moet verdienen.

Spec van mijn auto:

Mini one
2003
km stand 102000
airco
panoramadak
aero pakket compleet met s-uitlaat
18 inch Evo's (zonder schade)
PDC
facelift koplampen met xenon
3cm verlagingsveren

Voor de rest is mijn auto in goede en mooie staat.
Laatst gewijzigd door Glenn-DUB op 22 sep 2010, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2010, 15:51

kmstand 10k?
maus105
Bonkey

22 sep 2010, 15:58

De Km-stand is waarschijnlijk 102000 of niet?
Anders had hij wel meer kunnen geven.
Maar het zijn de prijzen die ze tegenwoordig hanteren.
Al moet ik wel zeggen dat het aan de lage kant is.
Als je het echt wil zou ik een standaard cooper bumpersetje op de kop tikken.
Aero eraf halen en op standaard velgen verkopen.
Xenon eruit en vervangen door gewone lichten.
De losse spullen zou ik te koop zetten.
En als je echt meer wil moet je hem particulier te koop zetten
maar ook dan raad ik je aan hem standaard te verkopen.
Voor jezelf is je auto veel meer waard dat snap ik!
Ik heb zelf me auto pas in geruild maar heb wel wat meer gekregen
dan dat. Als je wil weten wat ik er voor kreeg pm me gerust.
Laatst gewijzigd door maus105 op 22 sep 2010, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
JorisD
Be Mini
Be Mini

22 sep 2010, 15:58

Lijkt mij ook aan de lage kant, al denk ik dat aeropakket, verlaging en velgen voor hem niks uitmaken terwijl dat hier toch grote pluspunten zouden zijn.

Bij dit soort dingen kan "rondshoppen" om te kijken waar je de meeste inruil krijgt denk ik ook helemaal geen kwaad.
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 sep 2010, 16:11

Vergis je niet,tweedehands markt voor Mini's is (zeer) groot.
Kijk voor de lol maar eens op Mini.nl, marktplaats of op de diverse internet autosite's.
Natuurlijk denk jezelf dat je auto meer waard is,probeer anders maar eens de Anwb koerslijst met je eigen kenteken (schrik niet :roll: )
Ik denk dat de meeste dealers cq autohandelaren niet veel meer geven dan de handelaarswaarde :|
JorisD
Be Mini
Be Mini

22 sep 2010, 16:20

Da's wel even schrikken ja..
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

22 sep 2010, 16:22

Aangepast. :)

ik ben niet echt van plan om hem te verkopen hoor, was gewoon benieuwd naar die 3 serie en toen kwam dat ter sprake,... alleen vond ik het een belachelijke prijs als je even verder kijkt op zijn site zie je ook andere coopers staan met echt hogere km standen voor dikke prijzen.

Maar stel dat ik mijn mini op MP zou zetten in de staat hoe die er nu bij staat waar moet ik eigenlijk op rekenen ?
JorisD
Be Mini
Be Mini

22 sep 2010, 16:31

Gewoon kijken wat men daar vraagt voor vergelijkbare one's zou ik zeggen en ga daar voor de zekerheid dan een stuk onderzitten:)
Moet zeggen dat ik mijn eigen auto even op de sites van de anwb en van zomoto.nl heb ingevuld en dat is nogal een verschil.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 00:24

bij inruil word je altijd genaaid, of je nu komt shoppen voor een nieuwe ride van 100k+ of een middenklasser. Toen ik mijn mini kocht en daar mij lupo op zou inruilen zou ik voor de lupo (FSI, 105PK, zeer uniek model en extreem zuinig, volledig uitgerust met originele MFD2, BBS Montreal velgen in 4-spaak welke ook uniek en zeldzaam zijn voor een lupo, gloednieuw uitlaatsysteem van voor naar achter, compleet nieuwe ophanging voor/achter) een schrale 4000,- terug. Op de dag van ophalen van de mini alsnog zelf particulier kunnen verkopen en 5200 voor kunnen krijgen. Scheelt ff 1200 op zo'n klein bedrag...dus dik 25%... tel uit je winst
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

23 sep 2010, 09:03

Nou precies,

Ik krijg gewoon het idee dat die verkopers nonchalant doen over je ride terwijl ze donders goed weten dat die dikke velgen en alle andere extra's als JCW pakket voor winst rekenen als ze hem weer als occasion op eigen terrein zetten. Bastards :evil:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 09:58

Glenn-DUB schreef:Nou precies,

Ik krijg gewoon het idee dat die verkopers nonchalant doen over je ride terwijl ze donders goed weten dat die dikke velgen en alle andere extra's als JCW pakket voor winst rekenen als ze hem weer als occasion op eigen terrein zetten. Bastards :evil:
Hoho, dat valt allemaal wel mee...

De gemiddelde autokoper ziet het verschil niet tussen standaard of aerobumpers en 17 of 18" wielen.
De meerwaarde is dus minimaal.

Binnen de club vinden we dat allemaal leuk maar de kans dat de man of vrouw die de MINI gaat kopen alleen maar vraagtekens bij de aanpassing zet is groot.

Dit soort vragen kan je dan krijgen:

Goh waarom zitten er dan andere bumpers op? Heeft de auto schade gehad?
Goh is dat niet oncomfortabel met die dunne banden?
Ook raar dat er een andere uitlaat onder zit... Gaan ze zo vaak kapot dan of roesten ze zo hard?

Het is niet voor niets dat de meeste clubleden hun auto weer standaard maken voor de verkoop.
JorisD
Be Mini
Be Mini

23 sep 2010, 10:04

Daar zit wat in, ik wilde toch ook een zo origineel mogelijke auto toen ik mijn S kocht, want dan weet je "zekerderder" dat er niet een of andere sjonnie in heeft gereden die dat ding heeft mishandeld.
Inmiddels ben ik er achter dat het wellicht juist andersom is:)
Laatst gewijzigd door JorisD op 23 sep 2010, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 12:03

Dat is dus precies de reden waarom ik alle originele delen bewaar en niet verkoop. Standaard is 'ie altijd beter te verkopen en daarnaast brengen je zelf aangebrachte mod's geen cent extra op. Ik koop zelf ook het liefst een zo standaard mogelijke auto om dezelfde reden die Joris hierboven noemt. Eigenlijk een wassen neus natuurlijk, maar zo gaat het in de praktijk wel.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 12:36

mushrop schreef:Dat is dus precies de reden waarom ik alle originele delen bewaar en niet verkoop. Standaard is 'ie altijd beter te verkopen en daarnaast brengen je zelf aangebrachte mod's geen cent extra op. Ik koop zelf ook het liefst een zo standaard mogelijke auto om dezelfde reden die Joris hierboven noemt. Eigenlijk een wassen neus natuurlijk, maar zo gaat het in de praktijk wel.
Dikke vette x2. Garage ligt al aardig bezaaid met onderdelen als dashboard, pook, handrem, ringen, scoop, kofferbakstrip etc :lol:
JorisD
Be Mini
Be Mini

23 sep 2010, 12:39

Dus, originele veren eronder evenals de bumpers, even de wielen verwisselen en stickers er vanaf halen en nog een keer bij die BMW-garage langs!
Dat heet empirisch onderzoek!:mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Kletshoek”