Vraag het Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2010, 16:15

vermogen zal niet zoveel uitmaken. In ieder geval niet merkbaar.

Ben wel benieuw of het met RON98 al minder wordt.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2010, 16:16

speedy kan in de buurt (redelijk in de buurt) ook es oct100 proberen natuurlijk.. wel vervelend als een boel r56'ers dat hebben zeg
speedy
NMC Legend
NMC Legend

11 okt 2010, 16:20

dit is heeeeeeeeeeeeel vervelend :evil:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2010, 17:27

toch valt het bij de Clubman nog wel mee, in ieder geval niet zo erg als dat je me vertelde aan de telefoon gisteren (en vandaag :mrgreen: sorry, vergeten terug te bellen na het laden... :oops: ). Dus wellicht dat het afstelle van de ontsteking dan toch het laatste beetje is wat er nog moet gebeuren. Dat is bij mij tenslotte al gedaan, heb alleen nog niet de Works bougies.

Ik weet zeker dat het goed komt, het is gewoon een kwestie van finetunen. Mss zou het ook iets te maken kunnen hebben met de bov?....

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2010, 20:42

toen de tuning er bij mij ook nog opzat had ik er ook veel last van maar nu met standaard software is het eigenlijk met een geruster hart rijden. mini is 5 dagen binnen geweest bij mij wegens startproblemen, ze hebben de spuitkoppen moeten vervangen want de bougies stonden gewoon vol benzine waardoor hij moeilijk starte en er een benzinegeur was bij het starten. nu is hij terug volledig hersteld en rijd als een zonnetje. of het één iets te maken heeft met het ander weet ik niet maar software gaat er niet snel meer opkomen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

12 okt 2010, 08:41

smetje schreef:toen de tuning er bij mij ook nog opzat had ik er ook veel last van maar nu met standaard software is het eigenlijk met een geruster hart rijden. mini is 5 dagen binnen geweest bij mij wegens startproblemen, ze hebben de spuitkoppen moeten vervangen want de bougies stonden gewoon vol benzine waardoor hij moeilijk starte en er een benzinegeur was bij het starten. nu is hij terug volledig hersteld en rijd als een zonnetje. of het één iets te maken heeft met het ander weet ik niet maar software gaat er niet snel meer opkomen.
Weet wel zeker dat het ermee te maken heeft :evil: van mij ruikt ook enorm naar benzine als die koud is :?
Bougies waren wel helemaal schoon en hij start prima :wink: Zou het jammer vinden als ik het vermogen zou moeten missen want is wel aanzienlijk meer als standaard 8) Het gaat mij puur om het stotteren dat vind ik irritant en moet eigenlijk ook niet normaal zijn . Eigenlijk is dit niet het topic om over door te drammen maar hoop dat ze dinsdag mijn auto uitgebreid testen en dat het euvel genezen word en als dit niet het geval is zal de tuning er toch af gaan want hij reed als een zonnetje .
MartijnHM
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 okt 2010, 12:23

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje mbt het "tunen" cq ontgrenzen van een Mini One. Heb op het forum en diverse andere sites gelezen dat de gasschuif/gasklep maar voor 70% open gaat. Nu is het zo dat het veranderen van deze "instelling" softwarematig niet zoveel voorsteld.

Waarom kost deze eenvoudige ingreep toch nog €300,- ? Het is een ingreep die binnen 10min gedaan kan worden.

Is er eventueel meer mogelijk dan alleen de gasklep helemaan 100% open?

Omdat het blok van de One en Cooper 100% identiek zijn en de Cooper rond de 128pk kan komen?

Hoor het graag van jullie.
Deze week m'n Mini ophalen :D
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 okt 2010, 15:01

@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.

p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2010, 09:16

Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.

p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
x2!

Beek is qua prijsstelling absoluut niet duur. Bij de meeste bedrijven liggen de prijzen rond de 500 euro. Je moet niet vergeten dat er nogal wat tijd en onderzoek gaat zitten in het ontwikkelen van nieuwe/aangepaste software.

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

19 okt 2010, 11:10

gasklep huis van een ONE en COOPER zijn zowiezo anders..

je zal met alleen software een one nooit zo ver krijgen als een cooper.. wel in de buurt... diameter van klephuis is anders..
MaVaEe
Koeien-teller

19 okt 2010, 11:36

En uiteraard het risico dat ze lopen. :)
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 okt 2010, 11:48

@Coendek
hebben we het nu over de laatste One en Cooper motoren? (de 1.6jes)
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

19 okt 2010, 11:53

R50 :) had ik het over :lol:

r56 niet :oops:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2010, 13:59

Het gasklephuis is van een cooper of One echt het zelfde volgens ETK (13547509043)
Het vermogen is alleen beperkt bij een One door de gasklepopening (70 of 80% dacht ik)
Met de software aanpassing kun je het zelfde vermogen uit de One halen als uit een cooper.
coendek
Stoepsleutelaar

19 okt 2010, 14:23

mmmzzz. oke... minipoeper heeft mij zoiets ooit verteld..

als etk het zegt :) zal het wel waar zijn :)

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”