Vraag het Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 okt 2010, 10:17

rare lijnen als ik het vergelijk met mijn grafiek :?


Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

25 okt 2010, 14:28

De grafiek die Myjector plaatste is er eentje die direct uit zo'n rollenbank komt, die geeft dus veel meer meetpunten dan degene waar de grafiek van Beek mee gemaakt is.. dus via de grafieken van Beek kunnen we niet zien of er ook zulke trillingen inzitten..

Enige wat wel vreemd is, is dat de lijn sowieso al anders loopt als die Daiel hierboven heeft gepost... :s
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

25 okt 2010, 14:30

deze:
Afbeelding
max bij 4500 rpm


ten opzichte van deze:
Afbeelding
max bij 6000 rpm



hele andere lijn..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

25 okt 2010, 14:37

Idd! Normaal moet hij stukken meer vermogen leveren als de lijn zou doorgaan zoals speedy's
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

25 okt 2010, 14:57

Opbouw is goed tot 4500 inderdaad, dan is het allemaal maar vreemde koek.

Die 'trillingen' zijn ook merkbaar bij het rijden, das niet enkel op de bank?
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

25 okt 2010, 15:45

GeoBem007 schreef:Opbouw is goed tot 4500 inderdaad, dan is het allemaal maar vreemde koek.

Die 'trillingen' zijn ook merkbaar bij het rijden, das niet enkel op de bank?
Nee de trillingen zijn niet echt merkbaar bij het rijden, de mini blijft gewoon door gaan
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

26 okt 2010, 09:14

max koppel heb ik in mijn tabel ook veel sneller en constant :wink:
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 okt 2010, 09:35

26 okt 2010, 12:17

Ik had begrepen dat dit een topic was om aan de Fa. Beek vragen te stellen of zie ik dat niet goed ????

Ik heb gemerkt dat bij de Mini's na het intrappen van het gaspedaal het toerental erg langzaam zakt . . . . . dit is natuurlijk wel mooi als je je schonmoeder mee neemt maar erg 'sporty"is het bepaald niet.
Een mooie terug slag van de uitlaatgassen, meestal met een klein plofje o.i.d., heb je dus nooit tijdens het schakelen of met het afremmen op de motor.
Bij motorfietsen heb dit juist wel, toerental zakt direct en tijdens terug schakelen hoor je de uitlaat/motor lekker roffelen.
Is dit langzaam naar staionair terug zakken uit de software te programmeren ?

André
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

26 okt 2010, 12:24

"'na het intrappen van het gaspedaal het toerental erg langzaam zakt'" :shock: bij mij stijgt die juist als ik het gas intrap :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7215
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

26 okt 2010, 13:46

reddevil schreef:Ik had begrepen dat dit een topic was om aan de Fa. Beek vragen te stellen of zie ik dat niet goed ????

Ik heb gemerkt dat bij de Mini's na het intrappen van het gaspedaal het toerental erg langzaam zakt . . . . . dit is natuurlijk wel mooi als je je schonmoeder mee neemt maar erg 'sporty"is het bepaald niet.
Een mooie terug slag van de uitlaatgassen, meestal met een klein plofje o.i.d., heb je dus nooit tijdens het schakelen of met het afremmen op de motor.
Bij motorfietsen heb dit juist wel, toerental zakt direct en tijdens terug schakelen hoor je de uitlaat/motor lekker roffelen.
Is dit langzaam naar staionair terug zakken uit de software te programmeren ?

André
eeuh een keertje achter mij rijden. dan plof pruttel ik ff op je scoop. zelfs met een standaard uitlaat. :mrgreen: :lol:
Dan heb ik wel een R55 n geen R53. maar ik ken genoeg mede clubbers die ook ploffen en pruttelen bij intrappen van koppeling of gas los laten..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Clubhouse
Garlic Chef
Locatie: Aalst
Berichten: 1599
Lid geworden op: 22 jun 2008, 20:43

26 okt 2010, 15:21

Myjector schreef:Idd! Normaal moet hij stukken meer vermogen leveren als de lijn zou doorgaan zoals speedy's
Is deze bij PPE gedaan?
Ik zou eens terug gaan en vragen wat die vreemde kronkels betekenen! :roll:
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

26 okt 2010, 15:49

Ja die Mini is bij PPE gedaan.
Voor hun ook een misterie.
Ze vroegen of er altijd met 98 word gereden en hou de luchtfilter was.
Luchtfilter is gloednieuw, juist een volle tank total 98 en de JCW bougies heb ik achter af geplaatst.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

26 okt 2010, 16:00

reddevilduc schreef:Is dit langzaam naar staionair terug zakken uit de software te programmeren
Bij mijn R53 heeft de MTH software dit gelukkig opgelost.
Beek heeft daarna die file enkele keren aangepast en het sneller terug zakken is gelukkig gebleven.

De Cabrio die ik heb heeft het (standaard) langzaam terugzakken ook maar er zit een Beek file op.

Als je het specifiek aan Beek vraagt kan men het denk ik wel voor je oplossen.
Ze hebben mijn file van de R53 en daar zouden ze misschien in kunnen kijken hoe MTH dat gedaan heeft.
Clubhouse
Garlic Chef
Locatie: Aalst
Berichten: 1599
Lid geworden op: 22 jun 2008, 20:43

26 okt 2010, 16:11

Myjector schreef:Ja die Mini is bij PPE gedaan.
Voor hun ook een misterie.
Ze vroegen of er altijd met 98 word gereden en hou de luchtfilter was.
Luchtfilter is gloednieuw, juist een volle tank total 98 en de JCW bougies heb ik achter af geplaatst.
Opnieuw laten doen geen optie? :s

Tenslotte hebben zij de software geplaatst!
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 okt 2010, 09:35

26 okt 2010, 16:15

. . . okee dan . . . ben benieuwd of Beek dat dan ook kan doen voor een R50 en of dat gedeelte van het programma blijft zitten na bijvoorbeeld een software update van de dealer. Niet dat ik nou zo snel van plan ben om de mini bij de dealer neer te gaan zetten :mrgreen:
MTH zegt mij even niets . . . . zal ze eens Googelen.

@Speedy . . . uhhhhh als je het gaspedaal dus weer loslaat :s maar dat je denk ik wel begrepen :lol:

André

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”