Vier uur (de fabriek is klaar, maar ik moet nog een uur werken)... komt collega B (the good guy dus) 'ons op kantoor' nog even een fijn weekend wensen. Zegt hij 'en passant' (of hoe je dat ook schrijft) "Je kunt trouwens effe kijken naar die rubberen stops links en rechts onder je motorkap, waarmee je hem kan afstellen. Het zou kunnen dat door je verlagingsveren, en de daardoor onstane 'extra trillingen', die rubbers wat van hun plek gelopen zijn."
Wat blijkt... Dat was het enige probleem!!
Ahhhh wat een opluchting hey! Nou, sorry voor alle ophef. En jullie bedankt voor alle briljante reacties! Thanks guys! Rob ik heb echt keihard (hardop) zitten lachen op kantoor toen ik jouw reactie las (Als ik ooit een keer (alsnog) collega A in elkaar wil tikken, weet ik je te vinden )
Verder iedereen ofcourse bedankt voor de reacties om waar het eigenlijk allemaal om ging. De verlaging
@ Adriaan en Woosh: ook de achterkant is mooi 'ingedaald' inmiddels (forgive my choice of words)
Ik heb maat 46-47 (leef op grote voet dus) en heb (ondanks normaal overdreven voorzichtig uitstappen) één keer niet goed opgelet en in de haast mijn tenen door het kunststof gaasje van mijn onderste box getrapt (in de deur dus).
Nou vroeg ik me af of dit een vaker voorkomend euvel is en of iemand (naast amputeren van de linkervoet, of verder openduwen van de deur) een goede oplossing heeft (misschien sterkere aftermarket covers ofzo,... van het merk: Big Foot )
Zijn de OEM covers trouwens los te bestellen? Kan me voorstellen dat het een %^^$# klus is om ze te vervangen... Deurpaneel zal wel los moeten dan?!
Hoi Mart, ik kan me voorstellen dat een deukje snel gemaakt is. Het nadeel van lange benen.
Hoe je de voorspeakers vervangt kun je in deze DIY lezen http://newminiclub.nl/diy/418doc.pdf , maar dat is voor een Gen1 en niet voor R56D. Ik denk dat het hetzelfde zou moeten werken. Het is eigenlijk een manual hoe je een DSPM inbouwt, maar het behandelt ook de speakers de-monteren en vervangen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Heb slechts de helft van mijn woord gehouden vandaag. De MINI is echt helemaal top gewassen en gepoetst. Zelfs de binnenkant van de velgen is weer schoon .
Downside is dat het al zo laat was toen ik klaar was, dat er te weinig licht over was om te fotoshooten. Dus dat wordt morgen gedaan. Nog eventjes geduld
Dus.... Zit ik alsnog overwegend met tegenlicht te klooien!
Maar,... je kan nu wel goed de verlaging beoordelen op stance, wheelgap etc. De achterkant is nog steeds minder laag dan voor, maar het valt mee. Hij staat overigens op de handrem op de fotoos (heb gehoord dat het uitmaakt). Ik ben er blij mee in elk geval
Laatst gewijzigd door Samsara op 21 nov 2010, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.