Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Hoofdzaak is dat het spul bij 200+ km/h niet gaat flapperen en zichzerlf om zeep helpt zoals bij splitter Nr. 2
Dat was ook zo met de M7 splitter maar dat was mijn eigen schuld door met 140 km/h door het Ringgras te rijden.Deniz schreef:Splitter ziet er igg degelijk uit, hoop dat deze wat langer meegaat. Lijkt er echter op (uit je constructie), als het mis gaat, dat er nu helemaal niks meer van je bumper over blijft als de splitter er aan gaat?
Hoofdzaak is dat het spul bij 200+ km/h niet gaat flapperen en zichzerlf om zeep helpt zoals bij splitter Nr. 2

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Soms kun je het in de velg zien zitten, zeker bij de buitenste hoezen.
Dat zie je als je je wiel er af haalt en vettigheid ziet zitten wat meestal tegen allerlei delen aanslingert.Fred schreef:Hoe kan je controleren of die stofhoezen in orde zijn of niet? Of hoe kan je het opmerken... Of zie je dat alleen als je eronder ligt ofzo
Soms kun je het in de velg zien zitten, zeker bij de buitenste hoezen.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
4 kg winst met dat carbonnen dak is wel weinig, alhoewel de winst wel aan de beste plek van de auto (boven het zwaartepunt) gehaald wordt. En daarvoor moet je het hele dak eraf halen (met het risico van verlies van stijfheid van de body)?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- MiniSenior
- Nieuw Lid
- Locatie: Oud- Beijerland
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
De eerste schommelarm is er onderuit en één GP arm schoongemaakt.
Boven de R53 stalen arm met een gewicht van 9,6 k.g.
Onder de schoongemaakt alu GP arm met een gewicht van 6,6 kg.
Dat gaat dus een besparing van 6 kg opleveren.
In het midden liggen de twee bussen om de R53 schokbrekers vast te kunnen zetten en de twee Powerflex rubbers om de bevestiging van de schommelarm te verstevigen.

De bovenste op de foto hieronder moet dus nog schoongemaakt worden wat veel werk is.

Hier de twee gemonteerd Powerflex bussen. De schroef is nog niet volledig aangedraaid dus dit wordt nog in elkaar gedrukt. Dit is dus een R56 bevestiging zoals de GP die dus ook heeft.

Nu nog wachten op wat onderdelen. Alles gaat passen maar de bouten die door en in de aluminium arm gaan zijn langer omdat de GP arm dikker is. Tevens zit er in de stalen schommelarm vaak een moer opgelast terwijl de GP arm met bouten en losse moeren werkt.
Boven de R53 stalen arm met een gewicht van 9,6 k.g.
Onder de schoongemaakt alu GP arm met een gewicht van 6,6 kg.
Dat gaat dus een besparing van 6 kg opleveren.
In het midden liggen de twee bussen om de R53 schokbrekers vast te kunnen zetten en de twee Powerflex rubbers om de bevestiging van de schommelarm te verstevigen.

De bovenste op de foto hieronder moet dus nog schoongemaakt worden wat veel werk is.

Hier de twee gemonteerd Powerflex bussen. De schroef is nog niet volledig aangedraaid dus dit wordt nog in elkaar gedrukt. Dit is dus een R56 bevestiging zoals de GP die dus ook heeft.

Nu nog wachten op wat onderdelen. Alles gaat passen maar de bouten die door en in de aluminium arm gaan zijn langer omdat de GP arm dikker is. Tevens zit er in de stalen schommelarm vaak een moer opgelast terwijl de GP arm met bouten en losse moeren werkt.
Onze sponsors